Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Afrodite! Geen tips wat betreft de pannenkoeken.

Geen idee ook qua pannekoeken.

Gisteren aten we gebakken aardappeltjes, peultjes, wortel en vis.

Donderdag broodjes hamburger en krulfriet.

Vandaag eten we salade van geroosterde bloemkool, linzen, libanees platbrood met tahin dressing. Maar ik zag dat de Appie gisteren geen bloemkool had gebracht, dus die moeten we nog even halen.

Gisteren hadden we BBQ met een griekse salade. En vanavond vliegt bezoek weer naar NL, dus maak ik voor hun een tomatensoepje met broodjes. En later voor ons nog een paar Aspektes, met een stukje vlees

Ik zou de stapel pannenkoeken in één keer opwarmen in de magnetron. Stapel op het bord, goed insealen met vershoudfolie. Waarschijnlijk wel een minuut of 6. 

Vandaag maak ik gevulde druivenbladeren. Het blad van de druif is er nu erg elgeschikt voor. Ik heb ook nog een halve fles witte wijn over van het bezoek gisteren. Half potje kippenbouillon. Dat is mooi bruikbaar. 

Ik ga de bladeren eerst kort koken anders rollen ze niet en daarna vullen met verschillende vullingen. Een deel met rijst, gerookte amandelen, rozijnen, ui, munt en feta. En een ander deel met kipgehakt, haverrijst, olijven, oregano, knoflook en parmezaanse kaas. Daarna strak in de pan en vocht erop. Een deel zal ik morgen serveren als hapje voor onze gasten. En een deel eten we op. 

Ik heb altijd de neiging om alle soort van ‘mislukte’ items eerst zelf op te eten, doen jullie dat ook? Dat ene ei dat gebarsten is tijdens het koken, dat ene wijnblad dat niet goed opgerold was, neem ik meestal zelf. 

Na een aantal dagen slecht te hebben gegeten, ga ik vanavond wat rijst met vis proberen

Wij zouden naar de snackbar maar daar was het te druk, nu in een restaurant had man een saté burger en ik stoofvlees met rijst. Was erg lekker.
Morgen na het ontbijt weer naar huis

Serieus eten schiet er nogal bij in deze week, woensdag een boterham en 2 stukjes okonomiyaki, donderdag een vegan burger met friet bij de repetitieruimte, vrijdag aten we bij een brewpub, allerlei kleine gerechtjes, lekker maar ook zo’n beetje groenteloos en gister bestelden we met de band pizza voordat we gingen optreden. Ik werd gewoon een beetje jaloers toen ik gisteravond thuis kwam en lief vertelde dat hij sla met teveel dingen had gegeten. Vandaag maar op tijd naar huis en iets thuisgemaakts met groenten eten (wat lief dus nog gaat bedenken)

yette

yette

01-06-2025 om 11:21 Topicstarter

Nog gefeliciteerd, Afrodite! Ik maakte speciale taartfoto's als er eentje een gruwelijke fototaart wilde: dreumes met een toef slagroom op zijn neus, een tiener met in zijn mond een brandend taartkaarsje (yep, ik ben een ontaarde moeder ), dat soort werk. 

Gisteren apéro bij de buren en daarna geen trek meer. Vandaag delen we een gegrilld camembertje met campingcroutons en stokbrood om erin te dippen. Flinke salade met ei erbij. 

Dat soort foto's hebben wij niet gemaakt. Hoewel, de fototaart van de Hema bevatte dusdanig veel blauwe kleurstof, dat zoon uiteindelijk toch een blauw monstertje werd. Uiteraard hebben we daar wel foto's van gemaakt!

De pannenkoeken waren goed gelukt. Ik had een deel rond 1300 gebakken. Toen ik de rest ging bakken, heb ik telkens een klein stapeltje in de magnetron opgewarmd en die tussen de verse gelegd die op een bord kwamen dat op een pannetje kokend water stond. Dat ging verrassend goed. Er waren er nog een paar over, die hebben we net bij wijze van lunch gegeten. Die waren wel taai, dus blijkbaar hebben we dan gisteren geluk gehad.

Vanavond eten we een ovenschotel van bleekselderij, gehakt, tomaat, champignons en aardappelpuree. 

Gisteren ribeyes, groentes (courgette, ui, rode puntpaprika) en maiskolven van de gril. 

En ik heb net wat in stukken gesneden kipfilet in de marinade gezet voor sate ayam straks. Met pindasaus. Daar komen champignon-halloumi-spiezen bij met yoghurt-knof-kruidensaus en sla en brood. Beetje heterocliet, maar het zal wel smaken.

Hebben gisteravond niet gekookt: op het vliegveld een broodje gehaald.
Vanavond dus de asperges van gisteren, en daarbij een stukje rundvlees.

Nog gefeliciteerd Afro!
Yette 🤣

Wij aten gisteren op de camping bij vrienden, lekker gebarbequed.

Man staat op dit moment chili con carne te maken. Maar we gaan vanmiddag ook naar een pasar malam hier im de buurt. Als we daarna geen trek meer hebben dan schuift de chili door 

Wij eten ook chili con carne, had dat nog in de diepvries en ben toch wel moe van het naar huis reizen vandaag. We eten de chili in wraps die ik even in de oven doe en dan kaas erover. We hebben ook nog 2 potjes salsa en nog iets wat op moet.

Wij zijn ook weer thuis . Heel gezellige dagen gehad en leuke dingen gedaan. De pannenkoek in het pannenkoekrestaurant was so so, had wat langer in de pan mogen liggen wat mij betreft. Ik had appel-rozijn, prima combi wat mij betreft. Toe dame blanche gedeeld met frut I en II. Een eigen ijsje ging niet meer passen na zo'n pannenkoek en dat snap ik.
Vrijdagavond heeft een van onze vrienden een barbecue verzorgd voor ons allemaal, heel leuk. Hij is heel goed in kipsaté en satésaus, heerlijk was het. Salades, zelfgemaakte atjar en brood was erbij. Gisteren heb ik opgewarmd wat ik thuis had voorbereid en meegenomen: daging smoor en ajam smoor. Erbij sperziebonen en rijst gekookt. Vanavond maakt lief (we zijn even in een Duitse supermarkt geweest gisteren) currywurst voor hem en de kinderen, omdat ik daar niet gelukkig van word krijg ik een vega kaasschnitzel-ding. Erbij reibekuche en broccoli. In de supermarkt hebben de kinderen ook elk een lekker toetje uitgekozen, dus dat komt ook goed. Lekker makkelijk allemaal, maar toch lekker. Het was een flinke reis naar huis, die we in tweeën hebben gehakt door een mooie wandeling te maken in een natuurgebied zo ongeveer halverwege.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.