Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vanavond maak ik falafelcurry met spinazie, pappadums en wat rijst erbij. https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/falafel-curry/

Maak Coq au vin, met brood, en een salade…. Krijg  een week lang bezoek…

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 12:50

ik heb vanavond een feestje, dus ik eet een bakje kwark. Zo heb ik nog wat ruimte voor een hapje. 

Ribeyes met door man gemaakte kruidenboter en gratin dauphinois, brocoli/bloemkool en gemengde groene sla.

Lief is aan het koken, pasta met tuinbonen, bleekselderij, wortel en iets van vlees geloof ik. Ik heb heel hard in de tuin gewerkt en ik kan wel een paard op (maar ik denk niet dat dat het vlees is wat in de pasta gaat)

Wij hadden de rest van de soep en man heeft wat snackjes gebakken in de airfryer. 

Ik heb vandaag couscous op tafel gezet ("koes!") met daarbij kipchipolataworstjes, courgette, champignons en tomaat. Daarnet aardbeien toe. 

Man heeft gisteren een overblijvers pakket bij de ah gehaald, daar zat oa  een verspakket  teriyaki in . Hij gaat dat vandaag maken met kip en in de diepvries doen want ik eet het niet omdat me er teveel paprika in zit in die gemengde groente.

Wat we vandaag en morgen eten weet ik dus nog niet. Wil het voor morgen ook in elk geval al voorbereid of klaar hebben ivm met werk en mijn oververmoeid zijn. Voorbereiding= rust in hoofd ( hoop ik).
Straks maar eens naar de winkel. Dinsdag ben ik iets vroeger klaar dan heb ik tijd om het te verzinnen en maken. Woensdag eet ik op het werk en heeft man etentje met collega's.
Vanaf  donderdag zijn we 4 dagen weg. 2 restaurants al gereserveerd en uiteraard de menukaarten al bekeken  Als we zondag thuis komen hebben we chili con carne uit de diepvries.
Bedenk me net dat we 2 bakken hebben dus kunnen we eventueel vandaag ook wel eten met een taco.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 09:16

ik heb voor vandaag een quiche uit de vriezer gehaald. 

Ik zag in de Allerhande een recept staan van tortellini met een walnotensaus, met tomaten, basilicum en aubergine. Dat wordt het vanavond.

yette

yette

25-05-2025 om 10:04 Topicstarter

Gisteren onderweg gegeten in Côte d'Or, vooraf heerlijke gepocheerde eieren in kaassaus (oeufs pochés à l'époisses, een lokale kaas), gevolgd door een salade met gerookte zalm en zalm-croutons. Fles pinot noir erbij. 

Vandaag wordt het quiche met courgette en een salade met roquefort - in 'onze' olijfgaard. 

Maar nu nog in Lyon (oeps ik rijd een tunnel in  ), ik wil hier echt eens naar dat Musée des Confluences, kent iemand het? Is het ook geschikt voor kinderen die amper Frans spreken? 

Kook je dan ook exact volgens het recept, Teigera? Ik kan dat namelijk niet zo goed. Dan heb ik iets niet in huis, ofzo. Ik zou het wel graag eens willen om mijn kookrepertoire uit te breiden. Sowieso was ik naar mijn eigen smaak te druk om creatief te zijn in de keuken. Veel sportdemo’s gedaan en examens voor mijn opleiding. Dan is terugvallen op routine wel handig. 
Vandaag wordt het ovenomelet met restjes groenten, een deel van de groenten heeft een tomatensaus aan zich hangen maar ook dat gaat er gewoon in. Ik voeg er wat bonen aan toe en leg er wat gehalveerde tomaten op, snijkant naar boven, dat toont leuk. 
En verder maak ik een ‘gehaktbrood’. Vorige keer vond ik mijn eigen bedenksel super lekker, vooral de plakken opbakken de volgende dag. Ik kan nog steeds geen gehaktballen draaien , maar dit komt goed in de buurt. Half kipgehakt, half gewelde kikkererwten en dan wat specerijen en kruiden. Eigenlijk meer een ‘falafelbrood’  en als de oven dan toch warm is, zet ik er nog wat groenten bij op de bakplaat. Ik denk prei en courgettes. Hartige yoghurt met komkommer, chiazaad, munt en knoflook erbij. 

Weet ik nog niet

@ToetieToover: oh nee ik freestyle altijd wat. Maar de basis is wel het recept dat ik voor ogen heb.

Teigera schreef op 25-05-2025 om 14:00:

@ToetieToover: oh nee ik freestyle altijd wat. Maar de basis is wel het recept dat ik voor ogen heb.

Hier ook zo, gebruik recepten meestal ter inspiratie met de groentes /vlees wat ik lekker vind.

Behalve bij bakken dat komt nauw maar dat doe ik niet zoveel meer.

Hier dus vandaag chili con carne in tacos met ijsbergsla en komkommer en geraspte kaas erover want 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.