Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Irma met je man.ik ken geen Eritrees en Ethiopisch eten ben benieuwd.
Wij eten salade van macaroni.gewoon naar eigen recept ook niet veel groente er door vanmiddag snel even gemaakt  ook zonder vlees. Heb wel geproefd smaakt goed.had wat eieren over daar n beetje ei salade van gemaakt doe ik op n cracker. Beetje makkelijk vandaag maar zal wel smaken

Van de geweekte kikkererwten maakte ik een puree met de staafmixer, met kruidenmix, restjes eiwitten, restje woksaus, restje tomatenpuree en daardoorheen prakte ik kipgehakt. Toen was het wat te nattig naar mijn zin en daarom voegde ik wat glutenvrij zelfrijzend bakmeel toe. Dit “gehaktbrood” stond in de oven lekker gaar te worden toen ik er een salade bijmaakte van romaine, komkommer, avocado en ui. Was onverwacht lekker. 

En verder vandaag meeneem-eten, dat bestond uit een noten/zadenmix, komkommer, tomaat, blauwe bessen, olijven, ui. En balsamico-knoflookdressing. 

Nog een keer pasta (gisteren een dubbele portie laten koken),  maar dit keer met een simpele tomatengehaktsaus. 

yette

yette

16-05-2025 om 07:14 Topicstarter

We eten onderweg - hebben een feest aan de andere kant van het land. 

Ik ga voor vandaag en morgen " Mexicaanse" bonensoep maken, nacho's en enchiladas. Heb een pak wraps wat op moet. Erbij guacamole, zure room, kaas en salsa.
Dus ik maak eerst het basis  gehakt wat over de nacho's gaat, dan maak ik de vulling voor de enchiladsas en van de rest maak ik soep.

Gisteravond de laatste Avondvierdaagse-etappe gelopen, blij en trots waren ze dat ze het gehaald hadden. Al was het vooral voor de jongste afzien, van vermoeidheid moest hij huilen om eigenlijk hélemaal niks. We aten gisteravond pasta pesto met broccoli en spinazie en mozzarella, en pijnboompitjes erover. Was lekker.
Vanavond gaat lief ramen koken, dat valt altijd in de smaak. 

we hadden plannen voor kipspiezen op de bbq maar het is koud en het waait. Dus dat schuiven we op naar morgen.
Ik heb een bakje uit de vriezer gehaald met enchiladasaus uit de slowcooker. Daar rijst, avocado en ijsbergsla bij. 

Dolfje schreef op 16-05-2025 om 07:19:

Ik ga voor vandaag en morgen " Mexicaanse" bonensoep maken, nacho's en enchiladas. Heb een pak wraps wat op moet. Erbij guacamole, zure room, kaas en salsa.
Dus ik maak eerst het basis gehakt wat over de nacho's gaat, dan maak ik de vulling voor de enchiladsas en van de rest maak ik soep.

Dit is het niet helemaal geworden want ik werd vanmorgen niet goed bij Sanquin en ben pas na een paar uur thuis gekomen en in bed gaan liggen.  Het bloed doneren ging niet goed en ik kreeg een heftige stress reactie. Vooral op mijn darmen. Heb gelukkig niet hoeven overgeven en ben wel zelf uiteindelijk naar huis gefietst. Had mijn vrije dag anders voorgesteld.

Geen nacho's soep en enchiladsas  dus maar man heeft een pan chili con carne gemaakt van alles wat we hadden. Ik had wel de guacamole gemaakt. Ik heb een wrap met wat kaas en kipfilet in het tosti ijzer gedaan en erbij beetje guacamole. Man at de quesadilla met de chili en guacamole erbij. Waarschijnlijk eten we de rest morgen. 

Wat naar Dolfje! 

Wij aten caesar salade met wat frietjes erbij. Ik at er nog wat gegrilde courgette bij in het kader van de vitamines

kipshaslicks keer 3

We aten gisteren Tapa`s: chorizo in rode wijn, Paprika salade, Lam spiesjes, Gevulde Champignons, kaas met honing, gehaktballetjes, jakobs mosselen.

Vandaag komt er bezoek uit NL: en marken we een gurte in de Turin om te BBQ. Heb kalfsbraadworsten, kip, en rundvlees. Maak er een kikkererwten salade bij, en foccacia. Toetje : Banaan in schil met choolade en tia Maria, ook van het vuur.

Oh wat vervelend Dolfje, heb je dat vaker gehad?
Veel plezier Ted!

Ik heb vandaag een "hobby"-dag en daar heb ik veel zin in. Vanavond tegen etenstijd verwacht ik weer thuis te zijn. Lief warmt allerlei kliekjes op uit de vriezer, die groeide dicht met al die bakjes... we hebben van alles dus keuze genoeg. Toe stracciatella-kwark.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-05-2025 om 10:32

ik heb net een verspakket klaar gemaakt: Tikka Massala, dus die eet ik vanavond een portie van en dan nog een stuk of 7 de vriezer in. Goedkoop eten, want pakket was 2,50 bij de Jumbo deze week. Nog wat kip erbij en dan zit ik op 1 euro per maaltijd  

Vervelend, Dolfje, hopelijk gaat het nu weer beter.

Ik had gisteren een zakje macaronimix gebruikt, maar dat komt er voorlopig niet meer in! Wat een zoute bende, met een vreemde nasmaak. Ik dacht het even makkelijk te kunnen doen, maar zelf een saus maken en kruiden is 100x beter.

Vandaag weer een makkelijke oplossing (want ik kom nog steeds om in het examennakijkwerk), dus ik ben een beetje bang. Een pot zoetzure woksaus... Ik heb er kip bij, rijst, wokgroente met champignons en wat erwtjes. We gaan het zien.

Teigera schreef op 17-05-2025 om 10:20:

Oh wat vervelend Dolfje, heb je dat vaker gehad?

Nee gelukkig nog nooit. Volgens collega was het niet zo gek omdat ik best veel op mijn bordje heb en dat dit een teken van mijn lichaam was om rustiger aan te doen. Het was de spreekwoordelijke druppel zeg maar. Een waarschuwing.

We eten trouwens niet de chili maar kipspiezen van de Turkse slager met frietjes uit de airfryer en excuussla. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.