Eten
afrodite05
03-05-2025 om 07:09
Leuk dat je er weer bent, GB!
Ik ga vandaag gnocchi bakken, met kipchipolata en geroerbakte broccoli en courgette.
Dolfje
03-05-2025 om 08:47
Vandaar wordt het golden curry met kip en boontjes en volkoren woknoedels
Moosey
03-05-2025 om 09:00
Hee GB! Fijn dat je er weer bent. En dat het met je vader relatief goed gaat.
Ik had een drukke week met werken, bandrepetitie, en gister een optreden. Was weer vreselijk leuk, we hebben heel lekker staan spelen en echt genoten. Eten was nogal hapsnap, woensdag een salade en boterham kimchi-kaas op werk, donderdag (goeie!) pizza met de halve band op een heel leuk terras en gister hadden de ouders van de andere zangeres gekookt voor ons
bonensoep en lekker desembrood met smeersels. Vanavond naar de vrienden die we op Koningsdag hebben geskipt. Weet nog niet of we daar eten of uit eten gaan.
Was je blooming onion gelukt Dolf? Het ziet er leuk uit op internet maar zoiets met een beslagje lijkt me makkelijker in een echt frituur dan in de Airfryer..
Teigera
03-05-2025 om 11:53
Ik ben ook benieuwd naar Dolfje's blooming onion! Krijgen we een fotoverslag Dolf?
Het ziet er mooi uit online.
GB, leuk je weer te lezen! Fijn dat je vader toch weer zo is opgekrabbeld dat hij weer naar huis kon. Nu even rust in de tent, zo te lezen is dat wel nodig.
Gisteravond was heerlijk. Goede bediening, mooie wijnen, eten zal ik hieronder even kort neerzetten:
* amuse van kwarteleitje met asperge en Livar-ham en hollandaisesaus
amuse van falafel met chilimayonaise en granaatappelpitje (lekker glas cava bij de amuses gedronken)
* salade van krab met appel en paprika, met sesamkoekje en schuim van Thaise curry
* zeeduivel met schuim van kokkels, met aardappelbereiding en tempura van groenten
* scharrelhoen met asperge, aspergescheuten, daslook en een sausje
* lamsfilet met kruidenkorst, met jus van lam, hangop, doperwten, crème van doperwten, antiboise en za'atar
* soufflé van passievrucht met ijs van Tropisch fruit en kokosschuim
Vooral de salade van krab was fantastisch, met name door het schuim van Thaise curry, en de lamsfilet met kruidenkorst. We hadden een fijne avond samen.
Vanavond weer normaal: ik haal frut II zo op en we eten met z'n drieën vanavond: zilvervliesrijst met edamamebonen, sperziebonen, vega kipstuckjes en "spicy garlic"-woksausje.
Dolfje
03-05-2025 om 12:15
Moosey schreef op 03-05-2025 om 09:00:
Was je blooming onion gelukt Dolf? Het ziet er leuk uit op internet maar zoiets met een beslagje lijkt me makkelijker in een echt frituur dan in de Airfryer..
Ja en dat is het ook, ik had ze wat eerder gemaakt dus het korstje was wat naar beneden gezakt. Maar de smaak was goed. Denk dat het makkelijker is om gewoon stukken /ringen ui te gebruiken en dan in de airfryer te doen maar wilde het eens proberen.
Naminokurashi
03-05-2025 om 15:24
Witlof was gisteren in de aanbieding bij de Aldi( 3 tot 4 stronkjes voor 0.99 cent). Ik maak daar een salade van met appel, rozijntjes en wat nootjes. Weet nog niet welke. Oh, ik heb ook nog stukjes zachte geitenkaas, die doe ik er ook door.
MijnNaamIsHaas73
03-05-2025 om 19:55
wauw dat klinkt heerlijk Teig!
Gezellig dat je er weer bent GB, en fijn dat je daar weer ruimte voor hebt!
Wij aten vanavond traditionele asperges. Was heerlijk.
anijsblokje
03-05-2025 om 19:58
Gisteren werd het gewokte garnalen, met een zak "Thaise" groente en volkoren pandanrijst. Vandaag van de overgebleven rijst een soort salade niçoise gemaakt, met oa sardines en heel veel groente. Dus dat geeft wel aan want mijn energielevel is. Maar: het lukt wel allemaal!
FaithfulDuck87
03-05-2025 om 19:59
miniflatbread met rauwe ham en blauwschimmelkaas in het tosti-ijzer.
GeorgieBrown
04-05-2025 om 08:20
Imposant diner, Teig. Je kon vast naar huis rollen.
En ik ben er helemaal uit. Nog nooit van een 'blooming onion' gehoord. Ziet er leuk uit. Is het onion bhaji achtig?
Gisteren was ik bij mijn ouders (ben ik nu wel wat vaker) en dat is de traditionele brood-dag.
Mijn moeder had nog gekookte rijst over en dat was net te weinig voor hen met z'n tweeën, dus dat kreeg ik mee. Dat ga ik vanavond opbakken. En ik heb sperzieboontjes en komkommer, dus dat wordt een iets Indonesisch denk ik. Sambal goreng boontjes en atjar ketimoen. En een eitje.
ToetieToover
04-05-2025 om 08:34
@anijsblokje, ik wens je een goed herstel en voldoende energie om voor jezelf te zorgen.
Vandaag eten we wat we overhebben: bietjes, die gaan in een salade met restjes gekookte aardappels, restje cottage cheese/yoghurtmix, vele groene kruiden (lang leve de kruidentuin
), augurken, kappertjes en pistachenoten. Ik wilde daar vis uit de diepvries bij zoeken maar vond alleen garnalen dus ik maak er gekookte eieren bij.
De garnalen komen wel van pas -later vandaag als we weer thuis zijn- met bimi en gele linzenpasta want dan zijn de aardappels wel op denk ik.
Teigera
04-05-2025 om 09:25
Wij eten vanavond tortellini met paddestoelenroomsaus en een tomatensalade. Niet spectaculair, ook niet echt mijn favoriet, maar het is een maaltijd die bij de frutjes érg in de smaak valt.
afrodite05
04-05-2025 om 11:40
Na overleg met man wordt het.... aardappelschijfjes, erwtjes en uiteraard hamburgers.
Dolfje
04-05-2025 om 11:44
Ik heb geen foto gemaakt van de blooming onion, zo mooi als op het internet was het niet
Wij hebben dat ooit gegeten bij Outback steakhouse in de VS. Was een voorgerecht om samen te delen en zo machtig en toen kwam het hoofdgerecht nog.
Gisteren hadden we een feestje en lagen veel te laat in bed en omdat ik dat voorzien had ga ik niet koken maar hebben we de laatste bakjes Chinees uit de diepvries gehaald. Nasi goreng, Kip kerrie en saté.