Eten
Teigera
01-05-2025 om 08:09
Wij hadden gisteren een "verrassingsdagje", zo stond het op de kalender
We hadden theaterkaartjes voor een jeugdvoorstelling in de middag, we hebben erg genoten: het was zelfs voor de volwassenen soms erg grappig. Daarna met de trein teruggereisd naar onze eigen stad en we zijn daar uit eten gegaan naar een Mexicaans restaurant. Daar van alles op tafel laten zetten en lekker gesmuld. Taco's, quesedilla's, maïskolf, enz enz. Frutjes hebben beiden nog een lekker dessert gekozen en het was een gezellige dag zo met z'n vieren.
Vandaag gaat jongste frut logeren bij opa en oma samen met z'n even oude neefje. Ik breng hem zo weg, hij heeft zojuist al z'n kleding, speelgoed en knuffels klaargelegd: hij is nu al op de klok aan het kijken hoe lang hij nog "moet" wachten. Ik zit nog in badjas aan m'n eerste koffie
Vanavond ga ik varkenshaas sous vide garen, voor het eerst. Daarna even aanbakken en ik maak er een champignonsaus bij. Verder hebben we sperziebonen en minikrieltjes.
Ted68
01-05-2025 om 09:28
We eten broodjes Hamburger,,,,hier is iedereen vrij… en het is prachtig weer dus ga straks de tuin in.
Koreveen
01-05-2025 om 18:31
irmaladouce schreef op 30-04-2025 om 21:30:
[..]
De gegrilde bimi was
héél erg viesniet zo lekker... dat was geen goed idee...Owww, ja een kamado (of een green egg)... dat lijkt me wel wat, koreveen !
Is echt een fijn ding en je kan er van alles mee. Ook als oven te gebruiken, pizza erin, lief heeft een draaibaar spit erbij om gegrilde kip te maken…
Vandaag deel 2 van de couscous
Dolfje
01-05-2025 om 19:02
Wij hadden flatbread met kip kebab, hoop sla en knoflooksaus van cottage cheese.
ToetieToover
01-05-2025 om 19:09
Ik heb een lang weekend vrij genomen en ben dat vandaag gestart met tuinklussen en daarna hebben we heel tevreden zitten barbecueën in die opgeschoonde tuin. Op de (mini/tafel) barbecue kipdijspiesjes en erbij een salade met watermeloen, zwarte bonen, chiazaad, komkommer, feta, munt, uiringen. Toetje was geroosterde marshmallows met aardbeien.
Eerder vandaag at ik k&k harira soep wegens haast, want tuinwerk te doen ![]()
anijsblokje
01-05-2025 om 22:44
Ik deed hetzelfde als Ted een paar weken geleden: ik had het genoegen om van het (niet-lokale) ziekenhuismenu te mogen proeven. Wel iets korter dan Ted, ik heb 2 maaltijden en 1 tussendoortje mogen nuttigen, waarna ze me weer buiten de deur hebben gezet. Dat was eerder dan voorspeld, maar daar klaag ik niet over: in ziekenhuizen moet je zo kort mogelijk vertoeven, tenzij je er werkt.
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het eten me positief heeft verrast. Het avondeten was bami, met kip en ei. Ik denk dat het vegakip was, zeker omdat het andere menu iets heel erg vlezigs bevatte (...lapje, niet onthouden, ik wist meteen dat ik dat niet ging kiezen). Dus geen volkoren mie vandaag. Ook bijna geen groente in de bami, maar dat is logisch gezien de eiwitfocus in ziekenhuisland. De snack een of andere wrap, daar zaten wel tomaatjes op. En mijn lunch...toen was ik nog niet helemaal mezelf, dus dat was yoghurt met wat fruit.
Heel blij dat ik morgen weer zelf bepaal wat er op het menu staat, al heb ik nog geen idee. Misschien gevulde courgette of zoiets...en het Mexicaanse menu van Teigera trekt ook, maar wat het uiteindelijk wordt is ook afhankelijk van het energielevel, pijn en andere dingen waar ziekenhuizen invloed op kunnen hebben. En anders trek ik weer iets uit de vriezer, of zo.
afrodite05
02-05-2025 om 06:30
Beterschap, Anijs!
Hier ook een beetje in de lappenmand. Ik voelde me gisteren zo slecht (zonnesteek? Griep?) dat ik van 14 tot 17 op de bank heb gelegen, daarna alle energie bij elkaar geraapt om pasta te maken met spekjes, erwtjes en een roomsaus. Om 1800 lag ik in bed. Ik voel me nog steeds niet top, maar ik heb al heel lang geleden een massage en floatingsessie geboekt voor vandaag waar ik erg naar uitkijk, dus ik neem een paracetamol en ga toch maar.
Vanavond maak ik mijn snelle variant op lasagne: ravioli in een ovenschaal met gehakt, courgetterijst en verse spinazie. Oh en uiteraard met passata en kaas.
Ted68
02-05-2025 om 07:20
Laatste werkdag; heb gisteren al een stoofpotje met rundvlees ,chorizo voorgekookt. Maak daar witte asperges bij….Morgenochtend honden verdelen, en dan naar vrienden in NL….
MijnNaamIsHaas73
02-05-2025 om 07:25
Sterkte met je herstel Anijs! En beterschap Afrodite!
Ik heb niet zoveel te melden op eetgebied. Te veel vlees van de bbq en in restaurants. Vanavond thuis wordt het denk ik salade nicoise maar moet nog boodschappen doen.
Dolfje
02-05-2025 om 07:49
Wij eten een hamburger met sla en als ik nog de winkel in ga iets van krieltjes uit de airfryer.
Teigera
02-05-2025 om 09:25
Fijn Anijsblokje, dat je snel weer buiten werd gezet. Sterkte met je verdere herstel!
Afrodite, jij ook beterschap gewenst, hopelijk kun je van je massage en floating genieten vandaag.
Het varkenshaasje gisteravond was geweldig lekker. Ben geen liefhebber meestal van "een lap vlees" maar zo een paar plakjes was heel smakelijk. Vanavond ga ik uit eten met lief, nog voor m'n verjaardag vorige week: frutjes zijn uit logeren samen.
irmaladouce
02-05-2025 om 09:43
Beterschap anijsblokje en afrodite ! Veel plezier en eet smakelijk vanavond, Teigera!
Goede reis morgen, Ted! Hoop dat de vrienden een beetje kunnen koken ?
Wij eten vandaag pasta met groentelarestjessaus en versgeraspte Parmezaan.
Dolfje
02-05-2025 om 11:44
Dolfje schreef op 02-05-2025 om 07:49:
Wij eten een hamburger met sla en als ik nog de winkel in ga iets van krieltjes uit de airfryer.
Ipv krieltjes ga ik een blooming onion ( proberen te) maken uit de airfryer. Heb verschillende recepten online gevonden.
GeorgieBrown
02-05-2025 om 18:54

Ben ik ook weer eens. Ik was zo goed bezig weer hier, maar toen kwam mijn vader in het ziekehuis terecht.Het zag er even heel slecht uit, maar hij is er toch weer bovenop gekrabbeld (relatief dan). Dus wonder boven wonder is hij weer thuis.
Intussen heeft Brown een ander huis en hebben we hem verhuisd. Nu de rust weer een beetje is teruggekeerd kan ik wel weer posten over eten.
Beterschap, Anijs.
Teig, dat klinkt gezellig. Leuk.
Ik heb net gegeten. Maaltijdsalade van romaine sla met krieltjes, boontjes, ei en kappertjes-ansjovis dressing.