Eten
irmaladouce
28-04-2025 om 10:41
Ik denk dat we ons vandaag bij het dîner van Moosey aansluiten... We brengen loukoum en likeur voor bij de koffie mee!
Was het maar waar... we eten restjes van de afgelopen dagen.
ToetieToover
28-04-2025 om 12:34
Moosey schreef op 28-04-2025 om 09:41:
Vandaag kook ik bij bejaarde vriendin een L-diner.
Vooraf langoustines, linguine, limoen en look zonder look
Hoofd: lamsbout, lavendelhoning, linzen, lavas, laurier, lievevrouwenbedstro, lollo verte, lychees
Toe neemt het bezoek een limoncello-taart mee.
Lekkere letter hoor, de l
Dat klinkt als lekker met een hoofdletter L
afrodite05
28-04-2025 om 13:26
Gisteren waren wij naar een plas, daarna had ik geen zin om te koken. Dus ik heb man aan het werk gezet: hij bakte krieltjes in de pan (hoewel zijn manier van bakken nogal veel op koken leek) en kipcordonbleu in de airfryer. Erwtjes koken was teveel multitasken (?!) Dus dat heb ik maar gedaan. Intussen heb ik de was gevouwen, zoon vermaakt en de vaatwasser uitgeruimd. Over multitasken gesproken...
Ik heb daarnet alvast een ovenschotel met gehakt, boontjes, appel en kerrie gemaakt. Als we terug zijn van wederom een middagje op stap, hoef ik alleen nog de rijst te koken en de oven aan te slingeren.
Ted68
28-04-2025 om 15:00
We hebben hier een feestdag: sechsenläuten. Dus ik eet iets snels in de stad.
MijnNaamIsHaas73
28-04-2025 om 16:11
Klinkt heelijk Moos!
Wij zijn een paar dagen op vakantie op een camping in Nederland (goede timing qua weer). Vanavond steken we de bbq aan. Gaat niks bijzonders op, echt koken werkt hier niet. Supermarktvlees, stokbroodje kruidenboter en een simpele salade
irmaladouce
28-04-2025 om 19:03
Ted68 schreef op 28-04-2025 om 15:00:
We hebben hier een feestdag: sechsenläuten. Dus ik eet iets snels in de stad.
En, krijgen we een mooie zomer, Ted?
Ted68
28-04-2025 om 22:56
Een matige... 26 Minuten en 30 seconden is niet echt goed🫠. Maar misschien moeten we de muotathaler wetterfrosche vragen😂, Irma...
Ik had dus een Bratwurst.....
Moosey
28-04-2025 om 23:08
Het L-diner was zéér geslaagd. Onbetwist hoogtepunt van de avond was de Bordeaux uit 1969 (!!!) die het bezoek uit de wijnkelder had opgediept (de naam was wel met een L hoor, maar weet m niet meer) en die volgens het internet hoogstwaarschijnlijk niet meer te drinken zou moeten zijn, maar die echt spectaculair lekker was. Daarnaast bleken linzen met lavas en lente-ui echt een bizar goeie combi te zijn. Zo leert men weer
Ted68
29-04-2025 om 07:54
Zo`n leuk Idee .een letter diner….Moos!
Krijg onverwacht bezoek uit NL; maak een grote ovenschaal met shephards pie, met een salade met chevre en walnoten.
Teigera
29-04-2025 om 08:20
Klinkt geweldig Moosey, en wat leuk zo'n thema.
Fijne korte vakantie MijnnaamisHaas!
Fijn dat de orecchiette zo in de smaak viel irmaladouce.
Wij aten gisteravond orzo met courgette, zongedroogde tomaten en erwtjes. Erbij een kipdijfiletje gevuld met geraspte mozzarella en omhuld met katenspek. Ik had allerlei "restjes" in m'n koelkast (paar plakjes katenspek, half zakje mozzarella, enz) en wilde daar iets mee verzinnen, dat is gelukt. Heb ook nog een halve verpakking wraps liggen: dat eten we dus vanavond, aangevuld met een nieuwe verpakking anders is het natuurlijk te weinig. Erbij sla, falafel, tzatziki (ook restje), crème fraîche, tomaten, komkommer, feta (ook restje) en mais.
anijsblokje
29-04-2025 om 12:02
Witte asperges, serranoham, avocado krieltjes in de schil. Ik weet niet of ik alles bij elkaar ga gooien in een soort salade, of meer als aparte onderdelen.
afrodite05
29-04-2025 om 13:13
Ik heb net alvast woknoodles gekookt, broccoli gesneden en geblancheerd en sojaboontjes geblancheerd. Vanavond runderreepjes wokken en de rest er doorheen, met knoflook en wat sesamzaadjes.