Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten K&K verse ravioli met ricotta-citroenvulling in een lichte roomsaus. Gegrilde bimi erbij en sla met een restje geitenkaas en walnoten.

Ik maak pompoenlasagna najaaa soort van. Laagjes zijn van maistortilla en de vulling is pompoen, kipgehakt, roomkaas, kruiden. Laagje bechamelsaus bovenop. Erbij komt een salade van gegrilde courgetteplakken en komkommerlinten. 

Bij gebrek aan inspiratie en motivatie en druk in hoofd volkoren penne met spinazie, gerookte spekreepjes en kaas.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-04-2025 om 17:44

stukje vis met krieltjes en wat tomaat en komkommer

Hèhè, we zijn sinds zondagmiddag weer thuis, wat een zegen! Vandaag weer boodschappen gedaan, dus het worden asperges, ham, ei, botersaus en risotto. Morgen maar weer eens brochettes, eens kijken of ze dit jaar beter zijn dan vorig jaar.
Van mijn lieve zus heb ik 'Indostok' gekregen van Vanja van der Leeden, een boek dat helemaal over sateh gaat. Ik koop er een kleine houtskoolgrill bij (want zo'n beest van een gas-bbq is daar waardeloos voor, en ik ga de hele zomer oefenen. Ik kan me er nu al op verheugen.

Geniet van het weer-thuis-zijn, Dewi! Wat mij betreft is een gas-BBQ sowieso waardeloos 

Ik heb een ovenschotel met zoete aardappel, tomaat, gember, ui en pinda uit de vriezer getrokken voor vanavond.

irmaladouce schreef op 29-04-2025 om 17:00:

Wij eten K&K verse ravioli met ricotta-citroenvulling in een lichte roomsaus. Gegrilde bimi erbij en sla met een restje geitenkaas en walnoten.

We aten gisteren alleen de sla, met vanalles erin. Vandaag dus de ravioli en bimi.

anijsblokje schreef op 30-04-2025 om 10:13:

Geniet van het weer-thuis-zijn, Dewi! Wat mij betreft is een gas-BBQ sowieso waardeloos .

Ik gebruik hem in de zomer ook voornamelijk als buitenkeuken. Echtgenoot heeft een bloedhekel aan de geuren van bakken van vlees, dus dan kan ik me lekker uitleven. En de echte frituurpan kan dan ook weer naar buiten. Ik vind dat toch veel lekkerder dan zo'n airfryer. Dan maar wat minder vaak per jaar.

Wij wonen in een appartement dus mogen alleen elektrisch of gas bbq gebruiken. Elektrisch is echt niks. Gas is ok maar er gaat niks boven kolen. 
Ik eet op het werk maar weet nog niet wat. Haal misschien een bakje salade in de  pauze.
Man heeft bakje pittige kip met nasi wat ik vrijdag gemaakt had uit de diepvries en bakt er een ei bij.

Hier word het voor man en 1 Kind restjes van gisteren, en voor mij een broodje met ei. De rest eet niet thuis.

Ik wil ook graag bbq'en, maar wij doen dat ook op een elektrisch ding. Ons terras is onder een glazen overkapping en op de andere beschikbare plek (op het grasveld) heb je last van overhangende takken van de appel- en perenboom, dus bbq'en op briketten durven wij hier niet aan. In de tuin van het nieuwe huis gaat het zeker wel lukken!

Ik ben er nog niet uit, wat vanavond betreft. Ik heb eigenlijk pasta op de planning (met sperziebonen, erwtjes, spekjes en een romige saus), maar man had het gisteren over pizza bestellen en ik zit zelf al een tijdje met een Mexicaans bezorgrestaurant in mijn hoofd... Zoon kan dan in elk geval heel braaf aardappelpuree met bloemkool krijgen. Nog even kijken of ik hem dan nog iets van vlees kan bieden. Hij is de afgelopen dagen toch vaak moe van het vele buitenspelen, dus het moet vooral weinig moeite kosten, heb ik het idee.

Ik zit nu in elk geval aan een verlate lunch: yakitorispiesjes en een zalmsushimenu dat ik bij de AH heb gehaald. Toch nog een beetje vakantie nu ik home alone ben en stiekem allemaal opdrachten voor school zit te bedenken

Als we BBQen, dan op houtsvuur….We hebben een Grillplaats in de tuin.

ik heb de BBQ koning in huis die van alles op de Kamado bereidt. Het liefst low en slow. Mjummm. De afspraak, toen hij dat enorm dure ding kocht, is dat hij hem zoveel mogelijk elk weekend gebruikt, alleen bio vlees gebruikt en we dan door de weeks zoveel mogelijk veggie eten ter compensatie.
Hij is echter nu een nieuwe vlonder aan het bouwen dus even geen bbq

Gisteren aten we flammkuchen (mix uit het kerstpakket) met zalm, gekaramelliseerde rode ui (volgens mijngang een recept van Moos van een meet lang geleden) en zure room.
Ik heb net Marokkaanse kikkererwtenstoof gemaakt 

Ik was bij mijn ouders en heb daar pizza gegeten 

irmaladouce schreef op 30-04-2025 om 11:20:

[..]

We aten gisteren alleen de sla, met vanalles erin. Vandaag dus de ravioli en bimi.

De gegrilde bimi was héél erg vies niet zo lekker... dat was geen goed idee...

Owww, ja een kamado (of een green egg)... dat lijkt me wel wat, koreveen !

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.