Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

09-03-2025 om 15:45 Topicstarter

We zijn nèt thuis uit het ziekenhuis en het wordt geen zuurkool 
(nooit gedacht dat ik daar ooit blij van zou worden)

De Dochter heeft een gebroken enkel. We gaan de slaapbank naar beneden halen en ze blijft voorlopig logeren. 

Jakkes Yette, wat ellendig . Dat kan dus wel even gaan duren.
Ik heb zojuist een experiment bedacht: ik heb nog een half blikje ansjovis staan (waar echtgenoot van gruwelt) en ik denk dat ik die door mijn deel van de preistamppot doe. Misschien is het geniaal, misschien is het helemaal niks, ik zie wel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-03-2025 om 16:47

oh bah, Yette, dat is niet fijn. 

Hier nog een flatbreadje met gehakt, champignons, prei en ananas. 

Oei Yette, dat klinkt niet best. 

Ik flans wat van een zakje wokgroenten, edamame, zalm, noodles en een sausje uit een flesje.

Eerder vandaag was het uiensoep en glutenvrij brood, opgebakken in de oven met kaas erover gesmolten want kaas

Ik had gisteren adamame-boontjes gekocht en bij de gebruiksaanwijzing stond 2-4 minuten koken. Zo zagen ze er niet uit dus ik heb ze 11 minuten gekookt maar dat was zeker niet voldoende. Moet veel langer. Ik heb er een poos maagpijn van gehad.

Logisch dat mensen geen groenten lusten met een dergelijke gebruiksaanwijzing. Zelfs een konijn zou ervoor bedanken.

Oh, bah... en gebroken enkel... Beterschap....

We hebben net ons vuurtje aangestoken....  en zitten buiten...

Jeetje Yette, bummer voor je dochter (en jou)

Fijne vakantie Dolf. Fijn dat het eten goed is.

Teig, leuk werktripje

Vrijdag maakte ik wraps met avocado/yoghurt/citroensap smeersel, geplukte zalm en tomaat

Gisteren bakte lief pannenkoeken. Lekker met spek en kaas. En als toetje een met Nutella

En zometeen maakt hij pizza op de bbq. Lekker met mozzarella, parmaham, knoflookolie en basilicum 

rionyriony schreef op 09-03-2025 om 17:01:

Ik had gisteren adamame-boontjes gekocht en bij de gebruiksaanwijzing stond 2-4 minuten koken. Zo zagen ze er niet uit dus ik heb ze 11 minuten gekookt maar dat was zeker niet voldoende. Moet veel langer. Ik heb er een poos maagpijn van gehad.

Logisch dat mensen geen groenten lusten met een dergelijke gebruiksaanwijzing. Zelfs een konijn zou ervoor bedanken.

Heb je ook de peul opgegeten? Of alleen de boontjes. De peul is niet eetbaar volgens mij.

Wat een vervelende afloop van een feestelijke dag voor je dochter ( en jullie) yette. 

Werktripje klinkt goed Teigera!

En buiten grillen ook Ted, ik zie je helemaal zitten in een prachtig berglandschap. 

Ben benieuwd hoe de anjovis uitpakte Dewi! Lijkt me een goede tegenhanger van het zoete van de prei.

Wij aten zaterdag bij vrienden,  Surinaamse bami met kip. Was erg lekker. 

Vanavond uit eten bij Aziatisch restaurant in de buurt. Niet echt fantastisch maar lekker makkelijk in de buurt

Ai Yette wat balen. Collega van mij heeft laatst een gelijkaardig fietsongelukje (hoewel gewoon braaf tijdens woon-werkverkeer ) gehad, gescheurde enkelbanden en een botkneuzing. Gaat ze maanden (tot een jaar!) zoet mee zijn. Zo balen. 

Bij de Tandoor was het weer goed eten gister. We hadden samosa’s en pakora’s vooraf, allebei heerlijk maar de pakora’s het allerlekkerst. Ik had zin in pittig dus koos lam madras, was heel lekker maar had wel als consequentie dat we niet zoveel konden delen, want schoonouders kunnen niet tegen pittig. En dan vind ik het wel veel van 1 soort smaak. Volgende keer maar weer een selectie van milde gerechten kiezen dus. 

Heb nog steeds vrij: had erg veel overuren...Maak vanochtend weer eens na lange tijd zelf gnocchi. Dus we eten vanvond gnocchi met tomaten saus en salciccia.
Ga vanmiddag de stad in met een vriendin.  

Beterschap voor je dochter, Yette. 

Wij checken straks uit, gaan eerst nog zwemmen. Vanavond staat lekker makkelijk een diepvriespizza op het menu. Vooral niet te moeilijk doen na dit energievretende weekend. Pfoe, ik ben kapot, en dat noemen ze dan vakantie... 

Aiiii wat naar voor je dochter yette. Sterkte gewenst voor haar.

Wij eten vanavond rijst met nep-kip teriyaki en sperziebonen.

Wij eten vanavond deze. https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken/gorgeous-greek-chicken-with-herby-vegetable-couscous-tzatziki/
Gisteren hadden we broodjes hamburger. Ik vind het heel lekker, maar mijn maag is het duidelijk niet meer gewend om zoveel vlees te eten.

Hier aten we tot ongenoegen van eigenlijk iedereen (behalve man, die is niet zo moeilijk) broccoli,  gebakken aardappelen en een vega schnitzel.

Aan tafel maar weer eens wat betere menu opties besproken dus nu wel weer inspiratie voor de komende tijd

Gister maakte man op de bbq kippenpoten (ik kluif niet, dus frutte de kip er zoveel mogelijk met een vork af, vlees was wel lekker!) Met patat uit de airfryer en ik maakte er een simpele salade bij met komkommer, Cherrietomaatjes en  gekookte eitjes.

Voor vanavond voorzag ik al dat ik niet op tijd thuis was en wil ook altijd weer om 19.30u sporten, dus trok een zak macaroni uit de vriezer vanmorgen en dat was prima en vooral lekker snel. 

Morgen maak ik denk ik quiche lorraine met een salade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.