Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-03-2025 om 18:43

rodebietensalade

Dolfje, fijne vakantie

Ik ben klaar voor vertrek maar om nu 25 minuten bij de bushalte te gaan wachtenn

Naminokurashi schreef op 06-03-2025 om 13:42:

Als ik nog fut heb vanavond, broodje kroket.

Ik ben knetter moe en heb om 15.00 uur een afspraak in het ziekenhuis.
Ik krijg een huid biopt. (Om vast te kunnen stellen of ik daadwerkelijk psoriasis heb of dat het iets anders is. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt/ helpt niet)

Nami, hopelijk viel het mee  

Dewi, volgende keer dus geen voorgerecht bestellen, als ze zulke porties serveren! Of alleen een voorgerecht, dat kan natuurlijk ook. Ik heb ooit in Venetië net wat verder achteraf in een restaurantje gezeten waar ongeveer hetzelfde gebeurde. Wij hadden een gigantische pizza die we echt niet op kregen (terwijl we voor Nederlandse begrippen grote eters waren) maar zagen een stel bouwvakkers die eerst een mega bord spaghetti naar binnen schoven en daarna nog zo'n pizza. Niet normaal... 

Wij vertrekken vandaag naar een huisjespark. Ik heb gisteren al voor vandaag gekookt: mac n cheese met broccolirijst en tomaatjes. Man vond het een goed idee om de airfryer mee te nemen, zodat we daar in de ochtend broodjes kunnen bakken. Prima, dan gooien we er vanavond ook een cordon bleu in. 

yette

yette

07-03-2025 om 08:08 Topicstarter

Goede reis, Dolf! 

Ik ga iets met iig speklapjes en boontjes in de tajine doen. Nog geen idee of ik me wat kruiden betreft laat inspireren door de Marokkaanse of de Indiase keuken. En dat met rijst. 

Ik groene asperges. En een verse rundertong. ( gekregen van een buur) En die staat te sudderen met verschillende kruiden. Maak er een witte wijn kappertjes saus bij.

Was vergeten restjes uit de vriezer te halen en de kinders wilden pizza. Vriend is voor ons iets bij de toko halen. Geen idee wat.

Morgen eet ik helemaal alleen. Kids zijn uit logeren, vriend is weg. Kijk morgen wel even waar  ik zin in heb, misschien wel biefstuk, champignons en een witte boterham gedoopt in de jus, mmmmmmmmm.

Hier bood de vriezer uitkomst. Een schotel met oa kidneybonen, zilvervliesrijst en tomaten/paprika lag er al het langst, dus die staat straks op het menu. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-03-2025 om 18:12

ik had dubbelgevouwen flatbread met daarop geruld gehakt, met prei en champignons en wat ananas. Gekruid met flink wat kerrie.  Rauwe rode ui erboven op

Woensdag gingen we dim sum eten. Het restaurant waar we heen wilden was dicht vanwege een besloten feest (we stonden al binnen... midden in een speech 😂), maar de jongen die er werkte raadde ons een ander adres aan. Was wel iets minder sfeervol, maar lekkere dim sum. 
Gisteren maakte ik risotto met raddicchio. Vandaag sambal goreng telor met boontjes en komkommersalade. Met witte rijst. 

Wij hadden bij de Ah op vliegveld een sandwich en bagel gehaald en in vliegtuig kregen we een kaascroissant en yoghurt en fruit en later een koek.
In hotel bij zwembadsnackbar wat frietjes en hamburger gegeten om een uur of 16:00.
Bij het buffet in de avond had ik keuzestress maar heb zo'n bladerdeeg ding met spinazie op en een stukje kip en verder van het toetjes buffet een geweldige brownie en rice crispy treats.
Oh ja en door de middag en avond mojito's en gin tonics

En ben nu al zo'n 1,5 uur wakker en het is hier nu pas 6 uur en nog stikdonker.

Voor vanavond gereserveerd in het Italiaanse restaurant hier in het resort.

Fijne vakantie Dolf!

Hier was het afgelopen weer een ziekenboeg dus weinig noemenswaardig gegeten. 

Vanavond gaan de kinderen uit logeren dus even kijken of we misschien ergens kunnen gaan eten. Ik had nog geen plannen vooruit gemaakt dus hopelijk kunnen we nog ergens terecht 

Ik ben vanavond alleen thuis: komt weinig voor,  heb een bruin stokbroodje,met pulled pork ( staat nu in de oven),hummus, gevulde jalepenos, en gevulde tomaatjes.

yette

yette

08-03-2025 om 12:27 Topicstarter

Onze dochter komt logeren. Ze is afgelopen week 26 geworden, dat vieren we vandaag. Dus het gezin is weer eens compleet!
Ik maak als avondeten een borrelplank met stokbroden, toastjes, kazen, worsten, paté, drie salades, vier soorten dipgroenten, twee verschillende dipsausjes, olijven, met kaas gevulde ham, een  spanakopita ... 
Erbij wat bijzondere biertjes, Moscow mule en/of wijn. 

Fijne vakantie Dolfje!

Yette, dat wordt een gezellige en lekkere avond, zo te lezen!

Man en ik eten vanavond pita's met een lamsgehaktvulling en rode ui, sla, tomaat, komkommer en yoghurt-knof-tuinkruisensaus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.