Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gewoon een vinaigrette, Dewi? 

Hier spinazie-geitenkaasquiche en een tomaat-komkommersalade erbij.

anijsblokje schreef op 05-03-2025 om 18:51:

Gewoon een vinaigrette, Dewi?

Hier spinazie-geitenkaasquiche en een tomaat-komkommersalade erbij.

Ik heb een klein likje (sorry Dolf) Franse mayo door de vinaigrette gedaan, en wat extra Dijon-mosterd. Was erg lekker. Voor de baguette (en de croissants) ga ik weer terug naar mijn oude bakker, deze baguette was al erg hard geworden, jammer. De "oude" bakker zit op loopafstand, dus voor het brood naar de ene en voor de rest naar de andere. Ach, ik blijf ze gewoon allebei op alle fronten uitproberen .

Laatste avondmaal vandaag, tenminste wat ik zelf kook voor de komende 2 weken
Had laatst 2 porties pastasaus gemaakt en ingevroren dus hoef vanavond alleen maar pasta te koken. Makkelijk want moet vandaag ook nog werken. Koffers zondag al grotendeels gepakt.
Na het eten met bus en trein naar Schiphol en morgen vroeg op.

Fijne reis, Dolfje! Hier staat ook al een boel ingepakt voor een weekendje weg, maar daar zal ik gewoon koken. 

Vanavond eten we nasi met kip ipv het standaard varkensvlees volgens familierecept. Ik volg vandaag sowieso niet het familierecept, want dat is te pittig voor zoon. 

Wij eten vanavond kip tandoori met sperziebonen en zure komkommers. 

Voor morgen trek ik een paar verschillende bakjes uit de vriezer, kan iedereen kiezen, op zijn eigen tijd eten en er ligt nogal veel. 

Maak vanavond Bolognaise met Pasta. Dolfje: geniet je vakantie!

Vandaag wordt het een wrap met daarin geplet een glutenvrij lekkerbekje (die naam!!) van Iglo. Met ravigotesaus en een blaadje ijsberg excuussla. Eens kijken wat wij daarvan vinden.
De vriezer moet wat leger, daarom eten we ook nog wat gevulde paprika’s. Dat is niet voldoende meer, dus ik ga de ossenstaart uit de bouillon verwerken in een aardappelslaatje. Mag vriendlief weer in schil gekookte aardappelen pellen, kan die heel goed. 

yette

yette

06-03-2025 om 09:37 Topicstarter

Eergisteren adana kebab, ratatouille en koshari.
Gisteren nacho grande.
Vandaag gekruide aardappeltjes van de bakplaat, een kaasschnitzel en salade met rucola, het kliekje van de ratatouille, feta en pompoenpitjes. 

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194246/tajine-van-kip-aardappel-en-olijven
Zowel gisteren als vandaag. Was lekker. We hebben wel de bleekselderij eruit gelaten en venkel toegevoegd. 

Fijne vakantie, Dolfje! Hoe laat vliegen jullie? 

Vanavond eet ik falafel. 

Als ik nog fut heb vanavond, broodje kroket.

Ik ben knetter moe en heb om 15.00 uur een afspraak in het ziekenhuis.
Ik krijg een huid biopt. (Om vast te kunnen stellen of ik daadwerkelijk psoriasis heb of dat het iets anders is. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt/ helpt niet)

Wij hebben vanmiddag warm geluncht bij zo'n echte Franse truckerstent (relais routiers). Dat is nog eens wat anders dan zo'n chique lunch in een chique restaurantje . Dit is meer het genre van "niet lullen maar poetsen". Een zeer degelijk menu, dat moeiteloos aangepast kan worden als je ergens problemen mee hebt; moet je bij andere restaurants eens mee komen. De porties waren waanzinnig groot (de gasten vaak ook). Na het voorgerecht van eieren, tonijn en mayo zat ik al vol, en toen moest ik nog een zeer fors bord met haricots verts en aardappelgratin zien weg te werken. Dat is dan ook niet gelukt, ik was al blij dat ik niet aan de eigenlijk bijbehorende maar wegbestelde entrecote was gegaan. Echtgenoot had ook nog soep vooraf. En dat alles, samen met een kwart liter rode wijn, voor € 31,-.   Je verzint het toch niet? Erg leuke tent, die komt in het repertoire!

anijsblokje schreef op 06-03-2025 om 13:14:

Fijne vakantie, Dolfje! Hoe laat vliegen jullie?

Morgen 8:30

Manlief is biefstuk aan het bakken. Met flink wat gebakken ui.   Ik heb witlofsalade gemaakt en we eten er een paar aardappel-kroketjes bij. 

Fijne vakantie, Dolf! Geniet ervan, dat gaat vast lukken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.