Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier vanavond deel 2 van opgeleukte mac 'n cheese, ik had veel te veel gemaakt en echtgenoot vond 'm heerlijk. Hoef ik dus alleen maar op te warmen, wat een luxe!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-03-2025 om 18:37

Friezinnetje schreef op 01-03-2025 om 09:56:

voor vanavond eet ik iets met zoete aardappelpuree en courgette en ws stukje vis erbij

het werd een traybake van zoete aardappel, courgette en ui. En een stukje vis.

Gisteren had ik heerlijke roti met kousenband. Vanavond was ik blij met mijn vriezer, er kwam een pastasaus uit met veel cherrytomaatjes en paprika. Volkoren fussili en geraspte kaas erbij. 

Ik zou de rijst in porties invriezen. Gaat prima.

Wij hadden hetzelfde als gisteren, friet met kipnuggets. Waren alweer vroeg thuis vanmiddag. Vond het koud en last van rug ( ongesteld)Morgen een dagje rust en dan nog 4 dagen buffelen en dan 2 weken vakantie.  Ben al begonnen met het een en ander klaar te leggen . 

Wij kippensoep en saucijzenbroodjes. 

Ik at vrijdagavond PhoBo, voordat ik naar een konzert ging. 
Gisteravond hadden we gasten. Salade chevre chaud als voor gerecht, Eend en knödel , en als toetje had ik notenijs, en een Berliner met creme gevuld. 
Vanavond maak ik schnipo.... schnitzel en Pommes, en daarbij een tomaten mozzarella salade.

De rijstkoker is goedgekeurd!

Vandaag maak ik een rijstsalade  met sojabonen, broccoli, bosui en komkommer. Daarbij gaan wat gyoza en een soort kiphapjes uit de airfryer. Volgens mij heten ze chicken bites ofzo. 

Konzert verraadt weer wat over je locatie, Ted! 

Hier hoef ik weer geen boodschappen te doen. Ik heb een kebabburger van min of meer lokaal geitenvlees uit de vriezer gehaald en eet er geroosterde aardappels en peultjes bij. Ik heb ook zin in appelmoes, maar moet veel studeren vandaag dus dat ga ik alleen maken (en moet dan appels halen, schillen, etc) als ik er tijd voor heb. 

Ik maak vanavond een soort traybake, met bloemkool (met tijm&kerrie), spekjes, aardappelen en Parmezaanse kaas erover. https://brendakookt.nl/recepten/bloemkool-uit-de-oven-met-tijm/ is zo ongeveer het idee, maar dan met spekjes.

Weer goddelijk lekker gegeten in ons favo restaurant: 6 gangen met 2 amuses, teveel om te onthouden maar in ieder geval (en dan weet ik nog niet meer wat er allemaal bij zat):
rode curry met rivierkreeft en hazelnoot
wagyu  filet (kon je wegzuigen!) met een kroketje met rendang stoof en pad thai groenten en saus
geroosterde bloemkool met zeewier, beurre blance en crumble van gefrituurde garnalen
witte chocolade met wortel, wortel ijs en yoghurt en crumble.

Vanavond maak ik zelf nasi sperzienbonen, tauge, kipdijfilet en zelfgemaakte pindasause. Extra veel dus morgen nog een keer omdat ik dan laat uit het werk ben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-03-2025 om 18:17

op verjaardag vanmiddag al een kommetje soep gegeten en ik zit nu eigenlijk vol. Dus ik sla even over en neem later op de avond nog een kommetje kwark

Tjeu, dat klinkt overheerlijk allemaal Koreveen!

Wij aten als late lunch udonnoedels met gemarineerde kipstukjes, Chinese kool, pak soi, lenteui, gember, knof, gochujang, sojasaus. Dat was lekker. Daarna bakte ik van K&K bladerdeeg een appeltaart (deeg ingesmeerd met bramenjam en dan appels in schijfjes erop - verder niets).

Lekker vooruitzicht, Dolfje, twee weken vakantie !

Week vliegt weer om en ik loop achter. Maandag maakte ik een soort chinese groente roerbak met boontjes, wortel & shii take, met o.a. oestersaus en knoflook. En erbij komkommer salade met sesam, sesamolie, knoflook, sojasaus, rijstazijn en pepertjes. 
Dinsdag maakten we een lange wandeling. Daarna maakte ik pasta met groene asperges en salade caprese erbij. 
Woensdag kookte Brown. Hij had bloemkool meegenomen en daarmee Thaise rode curry gemaakt. 
Donderdag was ik laat thuis en volledig gaar en bestelde ik pizza funghi (meh). 
Vrijdag moest ik naar de kapper en daarna moest ik me haasten omdat ik had afgesproken met vriendinnen en daarvoor moest ik nog naar een soort condoleance/borrel. Ik at een broodje. 
Gisteren had ik weer een kleine caprese met de laatste mozzarella, pappas arrugadas (canarische aardappeltjes met mojo) en geroosterde bloemkool met kappertjes en olijven. 
Voor vandaag had ik nog bloemkool over en ik dacht eigenlijk aan indiase curry. Maar ik liep in de supermarkt en ik zag vissticks en daar had ik opeens zin in. Dus ik had nog een keer dezelfde bloemkool en rozemarijnaardappels uit de oven. En vissticks. Die laatste heb ik weggegooid, want had denk ik ergens schoonmaakmiddel over het pak gelekt en het smaakte naar afwasmiddel... Gelukkig waren de groente en aardappel wel lekker. 

Wij aten een restje couscous salade met egg drop soup.
En verder vandaag een salade Niçoise: tonijnsteak, gekookte eitjes, sperziebonen, uiringen, olijfolie, parmezaan flakes, aardappel. Plus een dressing van olijfolie, azijn, mosterd, knoflook, ansjovis. 

GeorgieBrown schreef op 02-03-2025 om 19:38:

Week vliegt weer om en ik loop achter.  En vissticks. Die laatste heb ik weggegooid, want had denk ik ergens schoonmaakmiddel over het pak gelekt en het smaakte naar afwasmiddel... Gelukkig waren de groente en aardappel wel lekker.

Wat zonde! Ik zag laatst vissticks in glutenvrije variant van de beroemde kapitein. Die dingen at ik vroeger zó allemaal op met wat ravigotesaus. Ik ga het in mijn online mandje gooien, bedankt voor het idee. Alleen, geen idee wat ik erbij kan eten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.