Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-02-2025 om 17:06

ik doe de wrap van gisteren nog een keertje over

Lief kookte vanavond een agv-tje: met bloemkool en een vega kip-schnitzel. Smaakte goed, ik had ook goede trek na een dag flink doorwerken.

De kinderen zijn uit logeren dus ik at met man bij een Thais streetfood tentje in de stad. Was heerlijk! We hadden gestoomde groenten met oestersaus, cheviche,  gele curry, loempia's,  een paddestoelen gerecht en prawn toast. 

Como estas Irma? Yo estudio español también en DuoLingo. No es muy difícil, pero escribir aqui no es fácil. Poe hee, dat valt nog niet mee

Wat een ovenschotel met witte kool, wortel, prei en aardappelpuree in het Spaans is weet ik al helemaal niet. Lief maakte m en hij was lekker. 

Finlief bakte een pannukakku, lekker met yoghurt, bosbessenjam en blauwe bessen en nog een part met framboos en gecondenseerde melk.
Ik brouwde een soepje van prei, aardappel, gele linzen, forelfilet. Zelfde soep aten we nogmaals maar dan in combinatie met eitjes en croutons. Nou ja croutons, dat is een mooi woord voor wat je nog kunt maken van oudbakken glutenvrij brood. 

Ik maak een soort chili-bowl. Er ligt nog chili con carne in de diepvries, die moet nodig op. Daarbij gaan tortilla's, stukjes avocado en tomaat en een beetje rijst. 

Man heeft de laatste portie golden curry uit de diepvries en ik neem een boterham of zo mee.

yette

yette

26-02-2025 om 07:30 Topicstarter

Gisteren heb ik pizza's gehaald (ik had er zelf een met zalm, garnalen, ansjovis, kappertjes, olijven en extra verse tomaat). 

Vandaag maak ik twee gerechten uit Comfort van Ottolenghi: pasta met aardappel, gegrilde boontjes en pesto & geroosterde pastinaak met maple syrup, parmezaan en zwarte peper. Ben benieuwd hoe het valt, een keer helemaal geen vlees(vervanger).

Ik maak vanavond een "Singaporese curry", volgens de boemboeverpakking van de toko. Met aardappel, sperziebonen, restje spinazie, kip. 

Nou, da's toch wel een hele mond vol, Moosey ! Mijn passieve Spaans is redelijk en ik werk nu dus aan de actieve kant.

De gevulde courgettes waren heerlijk gisteren en ze zagen er ook prachtig uit. Wat we vandaag eten, weet ik niet. Man doet aan 't eind van de dag wat bsch.

Vervelend Irma, dat de revalidatie voor jouw gevoel lang gaat...Maar even niet werken lijkt mij wel fijn... maar ja, eigenlijk weet ik niet eens hoe dat is, want afkloppen, ik heb bijna nooit wat...

Ik maak vanavond lasagne...gewoon met gehakt en tomaten saus, bechamelsaus saus en mozzarella...

irmaladouce schreef op 26-02-2025 om 09:35:

Nou, da's toch wel een hele mond vol, Moosey ! Mijn passieve Spaans is redelijk en ik werk nu dus aan de actieve kant.

De gevulde courgettes waren heerlijk gisteren en ze zagen er ook prachtig uit. Wat we vandaag eten, weet ik niet. Man doet aan 't eind van de dag wat bsch.

Selon moi, l’espagnol est bien plus difficile que le français, et j’ai déjà du mal avec celui-ci !

Maar ik wens je weer heel veel sterkte, Irma. Vrije dagen zijn alleen maar leuk omdat je weet dat er een eind aan komt. 

Talen leren is een leuke afleiding. Maar mijn vriendin lachte zich gisteren helemaal naar toen ze de vragen en antwoorden van mijn Duolingo zag. "Maar dat is helemaal geen spreektaal, hoe komen ze erbij?", hikte ze. "Wat ze hier schrijven staat in een hele verkeerde context". Ze raadde me aan vaker koffie bij haar te komen drinken .

Irma, wat doet jouw man aan het eind van de dag? Bsch? Beschuit? Bossche bollen? Ik ben echt benieuwd.

Hier wordt het een rest noedels met kip in teryakimarinade (je moet tenslotte alles een keer proberen) en chinese kool. Simpel en snel, want hier wordt nog steeds heftig verbouwd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-02-2025 om 16:52

iets van nasi of bami

Dewi, hij gaat boodschappen doen 
In mijn posts vind je regelmatig afko's : PBP, MaP, WE, JV, ... en dus ook bsch...

Ik maakte orzo met kip, ui, veel verse spinazie, parmezaanse kaas en zongedroogde tomaat. Altijd een succes receptje hier. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.