Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga de komende twee dagen voor: Broccoli, zilvervliesrijst en groenteballetjes. Mijn maaltijden zijn echt zo simpel als ik kijk naar wat er hier voorbij komt. Maar ik zou niet anders willen! 

yette

yette

19-02-2025 om 14:24 Topicstarter

De op een na jongste maakt vandaag pasta alla vodka en een bak salade. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-02-2025 om 17:12

ik heb stamppot zuurkool met spekjes

Vandaag eten we het állerlaatste restje van de ‘massala’ linzen-aardappelmix met deze keer bietjes op mijn oma’s wijze: gebonden kookvocht met suiker-azijn-kruidnagel-peper-zout. Plus gebakken paneer en walnoten, om een beetje ‘modern’ te blijven.

Verder bakte vriendlief kaasbroodjes (pão de queijo) af in de oven en ontdooide een bakje bruine bonensoep, dat eigenlijk nog maar nét in de vriezer beland was. Smaakte goed, deze combinatie. Al had ik zelf wat spicy tomatensaus uit de vriezer gezocht en eieren daarin gegaard. Maar hé, niet klagen als mijn lief kookt iets opwarmt, dat is zeldzaam. 

Vanavond laat ik man koken, want hij is thuis en ik heb wederom mondelingen. Hij gaat broodjes hamburger maken (met kaas, augurk, tomaat etc) en frietjes uit de airfryer. Hij weet het alleen zelf nog niet 

In elk geval een tartaartje want dat heb ik uit de diepvries gehaald en heb nog bloemkool en pompoen en paar aardappeltjes dus misschien wel weer een stampotje.

Hier maakt lief vanavond ook broodjes hamburger, met ovenfrietjes en een salade. Dat weet hij al wel  . Wat voor salade het wordt weet ik niet, hij zou nog even boodschappen doen vandaag.

Vandaag hadden we speklapjes in ketjapsaus met komkommer-bimi-taugé-paksoi-edamame en Brown basmati rijst.

En ik maakte soep van aardappels, zoete aardappels, een kwart pompoen (wat te doen met de andere driekwart, geen idee nog), potje bouillon, room, kerrie massala. Staafmixer is mijn vriend. Gegeten met zadencrackers en hartige yoghurt. 

En nu wil ik een vriend die krulfrieten gaat halen en in de oven afbakt. Doe ik er hamburgers bij, heb ik nog in de vriezer. Cheddar, spek, uitgebakken uien, heb ik ook allemaal. Idee voor morgen   oh nee zaterdag. Morgen hebben we haast-eten nodig. 

We eten vanavond wraps met ijsbergsla, tomaten ,gehakt, kaas ,en griekse joghurt.

ToetieToover schreef op 20-02-2025 om 17:44:

Vandaag hadden we speklapjes in ketjapsaus met komkommer-bimi-taugé-paksoi-edamame en Brown basmati rijst.

En ik maakte soep van aardappels, zoete aardappels, een kwart pompoen (wat te doen met de andere driekwart, geen idee nog), potje bouillon, room, kerrie massala. Staafmixer is mijn vriend. Gegeten met zadencrackers en hartige yoghurt.

Pompoen appel pannenkoekjes van dokter elise maken.

Wij eten gekookte aardappelen (hebben we dat ook weer gehad voor 2025) met rode kool en een worstje. Volgens mij door hier geinfluenced voor de rode kool

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-02-2025 om 18:23

ik at een stokbroodje met gekruide kip. Vers, maar zo uit de supermarkt meegenomen. Was inspiratieloos vandaag. Smaakte goed en tot nu toe valt het ook nog goed. 

ToetieToover schreef op 20-02-2025 om 17:44:

oh lekker, daar had ik achteraf meer zin in gehad dan in het tartaartje met stampot .

Leuk, mede Duo-Lingo'ers. Ik doe ook al bijna 2 jaar Spaans. Het werkt op zich wel, maar ik zou mss wat conversatie lessen moeten nemen. @Irma, je kan op Youtube en als Podcast ook 'Notes in Spanish' checken. 

Gisteren en eergisteren naar Londen geweest voor werk. Gisteren was culinair een vrij slechte dag. Alleen ontbeten, geen tijd genomen voor lunch en uiteindelijk door drukte in het verkeer en moeten haasten heel matige sushi van M&S gegeten. Eerste dag hebben we wel lekker geluncht bij een Vietnamees restaurant. 's avonds gingen we naar Dishoom, omdat mijn collega's daar enthousiast over waren. Ik was helaas niet zo onder de indruk, overgewaardeerd imo. Ik vond de black dahl wel okay, maar verder was het vooral zout. Als hoofdgerecht hadden we Blackened Butterflied Prawns, maar ik vond ze door 't grillen droog en taai. Mss hadden we niet goed gekozen, maar ik heb echt beter Indiaas gegeten. 

Ik was niet zo vroeg thuis net en ik had niet veel in huis, dus ik heb spinazie-kerrie soep gemaakt (verder met ui, knof, gember, aardappel, kokosmelk). Snel en gezond.

Ik wil weer naar Londen door GB.
We aten hier deel twee van een of ander verspakket curry. Maar vond deze minder lekker dan die ene die we altijd van de appie hebben

Kaaaaaaaatje schreef op 20-02-2025 om 21:18:

Ik wil weer naar Londen door GB.
We aten hier deel twee van een of ander verspakket curry. Maar vond deze minder lekker dan die ene die we altijd van de appie hebben

Als je weer fit genoeg bent, zeker gaan! Zo leuk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.