Eten
irmaladouce
18-02-2025 om 13:00
Dank je voor de tips, anijs! Ga er zo ff naar kijken. En veel plezier met je bezoek
Man kwam rond de middag thuis met Aziatisch afhaaleten : Thaise basilicumkip met groenten en rijst en noedels met groenten en garnalen. Was lekker en er is nog over voor vanavond. Hoeven we niet te koken...
Dewi-Sri2
18-02-2025 om 14:54
Van harte Friezin! Ik wens je een mooi, positief jaar toe!
Irma, ik volg al 1156 dagen Duolingo Engels-Frans. Instellingsfoutje destijds. Het is leuk om te doen, hoewel ze soms met bizarre dingen komen (Lust jouw aap tosti's?) en de uitleg niet altijd geweldig is, vooral niet de grammatica. Je hebt een gratis en een betaalde versie.
Hier wordt het vanavond tagliatelle met witte saus, garnalen en was groentelavondsten. Er gaan in elk geval champignons in en waarschijnlijk wat prei en broccoli, ik zie nog wel.
Teigera
18-02-2025 om 14:59
Drukke dagen hier qua werk. Maar ik lees een jarige Friezinnetje en een balende Irma - ik hoop dat je je mojo weer vindt Irmaladouce!
Wij eten vanavond hartige pastei, met kip - mosterd- prei - kastanjechampignons. Een echte retourvoertopper.
Kaaaaaaaatje
18-02-2025 om 15:54
irmaladouce schreef op 18-02-2025 om 10:27:
Oww, en omdat ik me zo nu en dan nog steeds erg verveel, ben ik op zoek naar een online cursus Spaans (op suggestie van Teigera ?). Iemand een goede tip? Ik zie door de online bomen het bos niet meer...
Duolingo doet nu ook spaans en werkt volgens mij echt wel goed!
En wat rot dat je nog een beetje aanmoddert. Hoop dat je snel weer een stpaje maakt.
Hier weer een stapje beter dan gisteren en dat is het belangrijkste.
Gisteren vulden we paprika's met een mengsel van feta, pijboompitten, broodkruim, peterselie, citroen en nog iets wat ik vergeten ben. Daarbij sla en k&k foccacia.
Vanavond restjes van de afgelopen 3 dagen.
Kaaaaaaaatje
18-02-2025 om 15:56
Teigera schreef op 18-02-2025 om 14:59:
Drukke dagen hier qua werk. Maar ik lees een jarige Friezinnetje en een balende Irma - ik hoop dat je je mojo weer vindt Irmaladouce!
Wij eten vanavond hartige pastei, met kip - mosterd- prei - kastanjechampignons. Een echte retourvoertopper.
Dit lusten mijn lief en ik ook wel, kinderen mogen dan weer klagen dat het niet lekker is, maar dan doe ik mijn oren even dicht. Hoe maak je dit?
MijnNaamIsHaas73
18-02-2025 om 16:42
Gefeliciteerd Friezin!
Hopelijk kunnen de suggesties je wat afleiden Irma.
Wat fijn dat je positief blijft kaaaaaaaatje (voor jezelf bedoel ik) zal vast niet altijd makkelijk zijn. Hang in there!
Hier wordt vanavond voor ons gekookt, ik verwacht macaroni. Nouja, ik hoef het iig niet zelf te doen
Dolfje
18-02-2025 om 16:45
Gefeliciteerd Friezin.
Wij eten bloemkool/wortelstamp met magere rookworst. En mosterd.
Naminokurashi
18-02-2025 om 17:40
Ik had kip kebab met pita broodjes. Was geen succes, met het broodje en sriracha chili mayo was het nog wel te pruimen, maar er vielen wat stukjes uit en het zo eten zonder broodje en saus, nee voor mij geen herhaling vatbaar
ToetieToover
18-02-2025 om 18:20
Had ik toch bijna over de verjaardag van Friezin heen gelezen! Gefeliciteerd!
Ik wilde snel over die heerlijke taarten heen lezen denk ik.
En Anijs, ook jij veel plezier ![]()
Teigera
19-02-2025 om 08:39
@Kaaaaaaaatje: Kippastei – tastyhealthycooking zo maak ik het.
Vanavond rode kool met een worstje en aardappelen. Dat is iets waar míjn frutjes dan weer niet enthousiast van worden, maar ja. Het leven bestaat niet uit broccoli, sperziebonen en tomaten
. Als het aan hen lag aten we elke dag daar iets van...
Dolfje
19-02-2025 om 09:19
Man heeft een bakje Thaise curry en ik eet voor ik ga werken iets van soep of een gebakken ei en neem yoghurt mee.
Koreveen
19-02-2025 om 10:10
Gefeliciteerd Friezinnetje!
Wij hebben beiden Spaanse geleerd met Duolingo voor in Colombia. En was superleuk om te doen en we konden ons daar best redden. Leuke gesprekjes voeren. Moet het nu weer oppakken want ik wil wel verder
Vandaag dagje vrij maar er lopen hier 3 werklui rond. Net gesport en ik vlucht zometeen voor de herrie. Ga lekker stuk wandelen en neem mijn camera mee. Er vast wat leuks te fotograferen
Vanavond bloemkool kikkererwten gele curry
Ted68
19-02-2025 om 11:43
Heb gisteren al Rendang gemaakt voor vanavond. Kook er nog broccoli bij en jasmijn rijst.
afrodite05
19-02-2025 om 12:13
Nog gefeliciteerd, Friezinnetje!
Ik heb het vandaag takkedruk met 15 mondelingen literatuur afnemen, dus ik had al bedacht dat ik vanmiddag/vanavond praktisch hersendood zou zijn. Dus ik maak het me gemakkelijk door bij de toko een satémenu te halen met lekkere nasi, sajoerboontjes etc. Voor toe hebben we nog chocoladevla.
MijnNaamIsHaas73
19-02-2025 om 13:20
Dat is dan een welverdiend maaltje Afro!
Ik ga nasi maken vanavond. Van de boemboe meteen ook een portie voor in de vriezer