Eten
Ted68
17-02-2025 om 19:12
Moest onverwacht overwerken.....Zoon en dochter hebben Bucatini met carbonare gemaakt...ik kon meteen aanschuiven
Jynta1981
17-02-2025 om 21:49
AVGtje: gekookte aardappels, sperziebonen en een kaasschnitzel.
Morgen eet ik weer op de training (die van het lunch buffet zonder vlees, maar wel vis), ben benieuwd!
ToetieToover
18-02-2025 om 07:59
Ik ben ook benieuwd Jynta!
Vandaag wordt het stoof van varkenswangen met kastanjes en ui. Beetje Italiaanse sferen qua smaak: knoflook, salie, rozemarijn enzo. Erbij witlofsalade met knolselderij en aardappelpuree.
En verder de restjes van mijn Surinaamserige kooksel van gisteren. Met extra ei, want de kip is natuurlijk allang allemaal op.
De sperziebonen hebben we trouwens ook bijna allemaal opgegeten, dus ik maak er wat paksoi bij.
afrodite05
18-02-2025 om 08:29
Wij hadden in de jaren '90 een buurvrouw die vegetariër was, want zielig voor de dieren, wat een prima argument is. Maar vis at ze wel. Ik weet nog steeds niet waarom een vis dan niet zielig zou zijn of waarom een vis niet tot de categorie dier zou horen...
Wij eten vanavond een simpele avg: puree, erwtjes en een krokante kipburger uit de airfryer.
Moosey
18-02-2025 om 09:27
Nou ja, dat snap ik wel een beetje. Je dicht een vis toch minder gevoelsleven toe dan een varken ofzo, en als mens identificeren we ons minder met vissen dan met zoogdieren. Allemaal vrij onterecht, blijkt, maar ik merk het bij mezelf ook.
Juist als duurzaamheid en milieu je reden is om geen vlees te eten vind ik het gekker om vis daarvan uit te sluiten, want visserij en viskweek veroorzaken ook veel schade.
Maargoed, ik eet het allebei en soms ook wel meer dan ik zou willen (omdat lief vaak kookt en het moeilijker vindt om zonder te koken dan ik, misschien moet ik toch maar weer eens meer vleesvervangers in huis halen) dus ik ga daar mensen zeker niet de maat op nemen.
Gister aten we op werk rijst met bloemkoolcurry tussen het herinrichten van 1 van de nieuwe keukens door (waar nu een nieuwe vloer in ligt hoera!) en vanavond eet ik dat weer, want overleg met de kokkies.
FaithfulDuck87
18-02-2025 om 09:28
ik heb een pasta-ovenschotel met kip, broccoli en champignons gemaakt. Erdoor veel kaas.
Ben jarig vandaag en er komen vanavond 10 man te eten.
Verder 2 taarten gemaakt voor de visite. Een frambozenkwarktaart en een citroentaart met gecondenseerde melk.
irmaladouce
18-02-2025 om 09:41
Gefeliciteerd Friez! Klinkt lekker allemaal, wat je hebt voorbereid!
Gisteren grilde man wat verdwaalde kalfschipos met spek erom. Daar kwam een sla van Chinese kool bij en zoete aardappelfriet (K&K diepvries). Vandaag een simple pasta met verse, pittige tomatensaus. Mss wat tonijn erdoor.
Heb vandaag opnieuw veel last van m'n knie in het been van de prothèse. Ik had beter niet kunnen googlen wat de oorzaak daarvan kan zijn...
ToetieToover
18-02-2025 om 10:20
irmaladouce schreef op 18-02-2025 om 09:41:
Gefeliciteerd Friez! Klinkt lekker allemaal, wat je hebt voorbereid!
Gisteren grilde man wat verdwaalde kalfschipos met spek erom. Daar kwam een sla van Chinese kool bij en zoete aardappelfriet (K&K diepvries). Vandaag een simple pasta met verse, pittige tomatensaus. Mss wat tonijn erdoor.
Heb vandaag opnieuw veel last van m'n knie in het been van de prothèse. Ik had beter niet kunnen googlen wat de oorzaak daarvan kan zijn...![]()
Het herstel kost tijd, weet ik van mijn moeder. Al wil je vast niet horen dat die aan dezelfde kant een nieuwe heup én een nieuwe knie heeft. Ze loopt wel weer als een kievit, inmiddels, sporten, alles weer zonder pijn. Dat gun ik jou ook. Liefst lekker snel.
irmaladouce
18-02-2025 om 10:27
Oww, en omdat ik me zo nu en dan nog steeds erg verveel, ben ik op zoek naar een online cursus Spaans (op suggestie van Teigera ?). Iemand een goede tip? Ik zie door de online bomen het bos niet meer...
irmaladouce
18-02-2025 om 10:28
... en nu ben ik wel erg nadrukkelijk aanwezig hier (tja, verveling)...
anijsblokje
18-02-2025 om 11:41
irmaladouce schreef op 18-02-2025 om 10:27:
Oww, en omdat ik me zo nu en dan nog steeds erg verveel, ben ik op zoek naar een online cursus Spaans (op suggestie van Teigera ?). Iemand een goede tip? Ik zie door de online bomen het bos niet meer...
Ik doe dagelijks Duolingo, maar geen Spaans. Misschien is een MOOC leuk? En misschien maak ik met deze link hetbos nog dichter, want geen ervaring, maar wie weet is dit wat: https://www.open.edu/openlearn/education-development/university-ready/free-online-spanish-courses
In ieder geval gratis, dus je kunt het zonder problemen uitproberen.
Ontopic: Ik denk dat er pizza voor mij gemaakt wordt vanavond. Mijn ver-wegge geliefde is er!
Natuurlijk met een volkoren bodem, die indoctrinatie is goed gegaan. Ook goed voor de koelkast-zwerfdingen, zoals blauwe kaas, rucola en dat soort dingen. En misschien dat ik nog wel even help in de keuken ook.
vrouw92
18-02-2025 om 12:04
Wat worden er veel lekkere dingen gemaakt! Ik hou het zoals altijd simpel, vanavond net als gisteren:
Pasta pesto met kikkererwten, courgette, cherrytomaten, creme fraiche light en lekker parmezaanse kaas. Werd ik gisteren wel heel blij van, was goed gelukt! En zelfs nog 2 bakjes uit kunnen halen. Dus in totaal 3x eten. Scheelt volgende week weer
.