Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 09-02-2025 om 08:55:

Ik bak vanavond pannenkoeken .

ik ook. Wel met amandelmeel want dat moet nog steeds op.

Gisteren maakten man en JV (met wat aanwijzingen van mij) pulled pork uit de snelkookpan. Op aardappelbroodjes. Met K&K coleslaw erbij.

Vandaag staat er, geloof ik, een groene curry met kip en groenten op het menu. Met basmatirijst.

Fijn dat je weerthuisbent Irma,en beterschap verder....

Wij zijn bij vrienden uitgenodigd voor de warme lunch: en dan heb ik wel genoeg voor de rest van de dag....

Beterschap, Irma. Wel heel fijn dat je niet van dat laffe doorgekookte ziekenhuiseten had!

Ik maak vanavond voor man en mijzelf nasi, de boemboe moet ik nog even uit de diepvries trekken. Ik heb vorige week al sajoerboontjes gemaakt en ingevroren, die gaan erbij. Zoon krijgt vissticks met rijst en erwtjes. Als hij wil, mag hij uiteraard ook een hapje nasi, maar de boemboe was wat pittig uitgevallen...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-02-2025 om 11:17

gebakken aardappeltjes met een hamburger en boontjes

Ik heb enige weken terug een grote hoeveelheid natriumarme erwtensoep gemaakt. Gerookte magere spek is van nature al zout; ik dacht iets als 3 gram zout per 100 gram maar er hoeft niet erg veel van in te zitten om de soep een speksmaak te geven. Zeker geen heel pakje gerookte spek. Verder vet-tsin en knorr aromat natriumarm. Alles zo weinig mogelijk. Ook witte peper en knolselderij smaken hartig van nature. Als je er eenmaal aan gewend bent. Ik dacht ongeveer 20 kleine kopjes dat ik toen in de vriezer had. Van een heel pak spliterwten.

Hier vanavond volkoren spaghetti met oesterzwammen. Een salade erbij. 

De oesterzwammen moeten op, ook al heb ik er helemaal geen zin in eigenlijk.

@Friezinnetje, bedankt voor het naanrecept! Het gaat goed met je, hè?
Vandaag ga ik voor een supermakkelijke zondag. Voor de lunch had ik gegratineerde coquilles St. Jacques (gewoon uit de diepvries ), en als je er even aan knutselt zijn ze erg lekker. De rest van de baguette eten we vanavond bij de cassoulet uit blik, ernstig aanbevolen door mijn zus. Ik moet nog even op het blik kijken voor de precieze inhoud; ik denk dat er nog wat groente bij moet. Nou ja, ik heb nog genoeg sla en zwarte radijs (wat is dat lekker zeg!).
Nog even gedachteloos genieten vandaag, want morgen melden we ons bij het kantoor van de belastingdienst om ons probleem uit te leggen. Ik hoop zo vreselijk dat er iemand is die Engels spreekt...

Heb ik weer: ben ik m'n cassoulet kwijt! Het stomme is dat ik zeker weet waar ik dat blik heb neergezet, maar: foetsie . En ik kan niet eens echtgenoot de schuld geven, want die houdt zich verre van het opruimen van boodschappen (gelukkig). Ik moet maar eens op onwaarschijnlijke plekken gaan zoeken (vriezer, schoenenkast, werkkamer). Wèèèhh!!!

Vandaag eten we:
https://miljuschka.nl/sticky-bloemkool-met-rijst-avondeten-onder-e250/

Kinderen vonden het heel lekker de vorige keer.

Ik wilde een ovenschotel maken met prei, gehakt, aardappelschijfjes, kerrie en appel. Die appel was restverwerking, maar dat was ik zaterdag vergeten, bedenk ik me nu. Toen heb ik van alle oude appels appelmoes gemaakt... Nog even bedenken of ik de appel nu weglaat of toch nog eentje ga halen. 

En Dewi, casssoulet nog gevonden?
Wij eten vanavond gebakken gnocchi met tomaten-vijgen-preisaus en worstjes. En basilicum. Klinkt eclectisch, maar is hier in huis een retourvoertopper. Lekker en vies woord tegelijkertijd, vind ik dat - ooit geintroduceerd op viva en het blijft bij mij hangen. 

Gister aten we vroeg wegens bandrepetitie. Lief maakte pasta met broccoli, spekjes en pijnboompitten. Heel lekker. 

Vanmiddag gaan we naar een heel verdrietige uitvaart, dochter van een dierbare kennis is vorige week volkomen onverwacht overleden (ongeluk). Nog geen idee wat verder de planning wordt. Er zullen ook veel fijne mensen zijn die ik lang niet heb gezien, dus misschien gaan we wel met iemand wat eten. Of samen. Of gewoon terug naar huis. We zien wel. 

Teigera schreef op 10-02-2025 om 08:53:

En Dewi, casssoulet nog gevonden?
Wij eten vanavond gebakken gnocchi met tomaten-vijgen-preisaus en worstjes. En basilicum. Klinkt eclectisch, maar is hier in huis een retourvoertopper. Lekker en vies woord tegelijkertijd, vind ik dat - ooit geintroduceerd op viva en het blijft bij mij hangen.

Ik ben hier heel benieuwd naar. Dit zou heel lekker kunnen zijn, maar ook heel vies inderdaad....

Ik maak polenta, gegrilde kip met paddestoelen tomaten saus.

@Kaaaaaaaatje: mocht je in een wilde bui zijn... Salsiccia in rijke vijgensaus met prei en gebakken gnocchi | Marley Spoon

Tjee wat verdrietig Moosey. Afschuwelijk. Hoop dat jullie aanwezigheid tot steun is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.