Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 07-02-2025 om 19:33:

[..]

Haha, Dolfje, jij was toch degene die niet tegen woorden als "lik" en "kwak" kon? Ik ben benieuwd naar hoe je "guac" uitspreekt

Guac( niet kwak ) had guacamole moeten zijn. De laatste dagen mijn toetsenbord een eigen leven 

Maar uiteindelijk dus niet gemaakt want de avocados in de Ah waren hard.

Hebben jullie een goed recept voor naan? Ik ben ook een paar dagen uit de running door gammel en bwèèèh. Ik hoop morgen naar de mark te gaan, al was het alleen maar voor het zuurdesembrood. Als het goed gaat een koffie in ons favoriete tentje, daarna naar de Hyper U. Zo geen zin in, maar wel nodig.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-02-2025 om 23:24

Dewi-Sri2 schreef op 07-02-2025 om 23:12:

Hebben jullie een goed recept voor naan? Ik ben ook een paar dagen uit de running door gammel en bwèèèh. Ik hoop morgen naar de mark te gaan, al was het alleen maar voor het zuurdesembrood. Als het goed gaat een koffie in ons favoriete tentje, daarna naar de Hyper U. Zo geen zin in, maar wel nodig.

https://www.eefkooktzo.nl/zelf-naanbrood-maken-knoflook-en-yoghurt/

Ik ga vandaag lekkerbekjes in de airfryer bakken met broccoli en gebakken krieltjes. Lekker simpel. 

Friezinnetje schreef op 07-02-2025 om 23:24:

[..]

https://www.eefkooktzo.nl/zelf-naanbrood-maken-knoflook-en-yoghurt/

Ooo nu heb ik zin in arepa’s! Ik ben sowieso van het platte pan-brood, lekker snel en makkelijk glutenvrij te maken. Socca vind ik ook zo lekker. Pannenkoeken zijn echter niet aan mij besteed.

Vandaag maak ik cornbread, uit de oven. Met Mexicaans gekruide bonen en een salade met daarin op zijn minst avocado. 

Ik ga ook weer ‘mealpreppen’ of, op zijn Nederlands gezegd, vooruitkoken voor de komende werkweek. Ik ben 4x hetzelfde eten een beetje beu, dus ik maak 2 gerechten: gnocchi met een lading groenten en tomatensaus en bruine bonensoep en daarbij zet ik een deegje klaar voor het maken van platbrood, goed idee 

Als dat cornbread uit de oven komt, ga ik gemberkoekjes bakken. Yum. 

Wij hebben sowieso nog een kom soep van gisteren en ik heb kipgyros uit de diepvries gehaald en dat eten we in de overgebleven wraps met sla en tomaat en knoflooksaus van cottage cheese.

Lief is niet thuis vanavond. Toen ik aan frut II vroeg gisteren of hij een goed idee had wat we zouden kunnen eten dan met z'n drietjes, zei hij dat hij veel zin heeft in opa's spaghetti. Dus dat wordt het, met toe vanilleyoghurt.

We eten lasagne,met zelfgemaakt deeg. Daarbij een komkommer,feta salade. Als toetje een flensje met ijs en warme rode vruchten

Ik duik ook weer op. Operatie is goed verlopen en ik kon na 3 dagen/nachten naar huis. Ik at overigens overheerlijk in de kliniek waar ik geopereerd werd, er is een semi gastronomisch resto aan verbonden (publiek, waar Jan en alleman kan reserveren en eten).

Nu thuis is het erg behelpen, want overdag ben ik alleen en ik loop met krukken. Man en JV (die momenteel vakantie heeft wat goed uitkomt nu) doen heel erg hun best met bsch, koken, huishouden en zorgen. 
JV maakte gisteren een fantastische pasta in een verse kerstomaatjessaus met gekarameliseerde ui, knof, rode peper, tonijn, kappertjes, zwarte olijven. 

Verder verveel ik me te pletter.

Oooh Irma, ik kan niet helpen dan te grinniken: dat je je te pletter verveelt lijkt me wel een gezond teken... toch? Always look on the bright side of life . Lego-en, legpuzzel maken, een taal leren, zoiets? Valt er iets te verzinnen om je een beetje bezig te houden? En wat lief dat je man en JV zo goed hun best doen. 

Veel sterkte, Irma!

Vanavond staat hier quiche met spinazie en geitenkaas op het menu.

Irma, fijn dat het goed is verlopen. Succes met het herstel.

Gisteren at ik een pompoensoepje uit zak met een broodje want lief was de hort op.

lief heeft net de BBQ aangestoken en gaat een kip aan het spit maken met erbij aardappels in schil en geroosterde wortels. De kip is groot genoeg om dit morgen nog een keer eten

Rustig aan Irma! Hoe moeilijk dat ook is

Ik heb een lekker dagje, beetje gepoetst,beetje gerommeld, wat pakjes met geslaagde Vinted-aankopen opgehaald en de resultaten van mijn zeer geslaagde tweedehands kleding-shoppingspree van afgelopen donderdag opgeruimd. Ernstig in mijn nopjes daarmee. Nu nog even de planten wat aandacht geven en daarna verder met koken, broer met vrouw en één dochter komen eten. Het wordt stamppot spitskool met gestoofde prei, gebakken champignons en een stukje venkelsaucijs. 

Fijn dat je goede hulp hebt Irma. Sterkte met het herstel en verveling!

Ik heb een grote pan bolognese gemaakt op verzoek van jongste. Ik twijfel of ik het in 2 of 3 porties verdeel. 

Ik bak vanavond pannenkoeken .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.