Eten
GeorgieBrown
03-02-2025 om 22:21
Je bent er wel zoet mee, met die Franse bureaucratie...
Oh ja, dat onderzoek. Ik had ook meegedaan (en de houten lepel gekregen). Wanneer stond 't in de krant? Brown heeft zo'n zaterdag abonnement, dus die kan even voor me kijken.
afrodite05
04-02-2025 om 07:34
Ik maak vanavond pasta met broccolirijst (uit de diepvries, benieuwd of het is gelukt), spekjes en champignons. Een beetje roomkaas erdoor voor een romig effect.
Dolfje
04-02-2025 om 07:48
Rode kool ( diepvries) aardappelpuree ( k&k) en worstjes merquez die ik in de airfryer doe. Nog steeds even voor gemak want werk kost me al heel veel energie.
Teigera
04-02-2025 om 17:10
@GB: ja, we zijn de dag goed doorgekomen samen. We komen erdoorheen. De bijeenkomst was mooi, en in de stijl van schoonvader, dus dat is goed.
Vanavond eten we kung pao bloemkool, met puntpaprika, rijst en gezouten cashewnoten. Ben benieuwd. Kung pao chicken vind ik erg lekker, dus dit vast ook.
Ik ben een van degenen die heeft meegedaan met dat eten-onderzoek, ga zeker het artikel lezen, leuk. Loop een beetje achter met kranten nog.
Kaaaaaaaatje
04-02-2025 om 17:19
Sterkte ook de komende tijd Teig, het is niet niks.
Hier eten we loaded nacho's. Maar eerst nog een zak uien halen, ik heb ze net laten verbranden.....
Dewi-Sri2
04-02-2025 om 18:11
Heel veel sterkte, Teig! Wat een nare periode voor jullie
.
Ik denk dat ik me vanavond beperk tot een stamppotje chinese kool met een (voor mij) nieuw soort Franse gerookte worstjes. Misschien is het helemaal niks, maar ik wil het gewoon proberen.
Vriendin doet met geliefde een wintervakantie in de Franse Alpen en stuurt jaloersmakende foto's van omgeving en eten. En nu heb ik ontzettende zin in kaasfondue
. Echtgenoot houdt er niet van, maar aangezien het 45 jaar geleden is dat hij dat voor het eerst en laatst geprobeerd heeft, heb ik met hem afgesproken dat ik het zelf een keer maak. Lust hij het dan nog steeds niet, soit, dan houdt het daar op.
ToetieToover
04-02-2025 om 19:06
Sterkte Teigera.
Wij aten een wat ongeïnspireerde maaltijd, Chinese kool (ui, kool, mangochutney) met brown basmati rijst en vis. Ik had toch liever spekjes erdoor gehad denk ik. Of kerrie erdoor. Ik weet het niet. Ik heb in het algemeen even geen zin. Ook niet in eten koken. Overkomt me bijna nooit. Naja. Het is was voedzaam, gezond en eetbaar.
FaithfulDuck87
04-02-2025 om 20:50
ik heb een tosti gemaakt van een pitabroodje met rauwe ham en kaas. Geen zin om te koken, was moe en had een drukke dag achter de rug.
Moosey
04-02-2025 om 21:40
Het is geen-zin-koken-dag denk ik.. Ik bleef een beetje hangen op werk en besloot toen te wachten met een collega op wat er van het buffet terugkwam van de partij die gaande was. Hele lekkere aardappelpuree en posteleinsalade. Kon veel erger.
Dolfje
05-02-2025 om 07:54
Man maakt een flinke portie rode curry met kip en boontjes.
Ik moet werken en weet het nog niet.
Teigera
05-02-2025 om 08:42
Dank
Vond allerlei restjes en bakjes in m'n koelkast en vriezer. Die gaan we vanavond eens opeten: de keus is erwtensoep, roti lam, roti kip of nasi met saté. Nogal eclectisch, maar de 1 neemt A, de ander neemt B, dan komt t wel goed allemaal. Duurzaam én het ruimt lekker op.
afrodite05
05-02-2025 om 12:21
Sterkte Teigera...
Wij zijn vanavond allemaal laat thuis, dus ik hoop zo snel mogelijk iets op tafel te kunnen zetten voor zoon. Ik heb in elk geval nasi-zoals-van-de-chinees, extra rijst, k&k babi pangang voor 1p, kipsatéschnitzel, erwtjes en champignons. Oh en komkommer. Mogelijk is er nog een zak kroepoek.
MijnNaamIsHaas73
05-02-2025 om 16:49
Vanavond hier kabeljauw in tomaten/citroen/basilicum saus met sperziebonen en die hippe smashed crispy patatoes. Even kijken of ik ergens een goed receptje kan vinden.