Eten
Dewi-Sri2
05-02-2025 om 19:23
Ik ben rendang aan het maken, maar die is voor morgen. Het is nog steeds kalio, hoewel hij al vanaf 11 uur op staat. Dat wordt dus een kalfsescaloppe voor echtgenoot met aardappeltjes en sla, en voor mij sla met gepaneerde garnalen uit de airfryer. Houdt hij niet van. Helaas is mijn enorme saliestruik bezweken aan de vorst (zoal elk jaar) dus ik kan geen saltimbocca voor hem maken. Tja, soms stort gewoon je planning in elkaar.
Oh ja, de Franse saucisse fumée lijkt verrassend veel op Gelderse rookworst. Is iets grover, maar best lekker. Kan ik echtgenoot wat vaker verrassen met stamppot.
Koreveen
05-02-2025 om 20:28
Sterkte Teig
Gisteren een plaat geroosterde groenten gehusseld met quinoa en geitenkaas.
Net prei met kwak mosterd en wat crème fraiche en aardappels erover in de oven geschoven. Heb expres dubbele portie gemaakt want ik ben morgen laat thuis en dan is het lekker makkelijk. We aten er nu zalm bij en morgen auf wiederschnitzel
Dolfje
05-02-2025 om 21:15
Ik at vanmiddag pompoensoep voor ik ging werken en daar nog een peer. Had nog yoghurt maar dat vergeten. Net thuis een rijstwafel op. Autocorrect maakt er rijsttafel van maar zo'n feest was het niet 
afrodite05
06-02-2025 om 06:38
Haha Dolfje!
Weer een lange dag hier vandaag, dus ik hoop dat man wat voorwerk kan doen (of helemaal alles klaarmaakt). De bedoeling is: aardappelkroketjes uit de airfryer, pangafilet met tomaat uit de oven en gekookte snijbonen.
Teigera
06-02-2025 om 10:15
Frut I kookt vanavond: honing-mosterdham uit de oven, gebakken aardappeltjes en sperziebonen.
Kaaaaaaaatje
06-02-2025 om 10:27
Ik grapte vandaag tegen de oudste dat als ze 9 is ze elke dag moet koken. Zei ze: als ik dan niet meer naar de BSO hoef wil ik dat echt wel.....
Dus misschien toch wat meer gaan oefenen met koken (of zou ze gewoon echt al uitgekken zijn op de BSO....)
Gisteren aten we broodjes shoarma. Voor vandaag zijn er nog geen boodschappen in huis.
afrodite05
07-02-2025 om 06:43
Ik maak vandaag een mengsel van gewone rijst en bloemkoolrijst (de broccolirijst is goed gegaan, hopelijk geldt hetzelfde voor de bloemkool). Daarbij gaat kipgehakt met paprika, kikkererwten, knoflook en ui in kokosmelk. Tenminste, ik hoop dat er nog kokosmelk is...
Dolfje
07-02-2025 om 06:54
Ik maak quesedillas met kip en kaas ( duh) en erbij tomatensalsa en guac. Misschien dat ik ook nog een Mexicaanserige soep erbij maak.
Dolfje
07-02-2025 om 14:30
Ik ga trouwens zeker een soep erbij maken want heb behoefte aan iets waar ik het warm van krijg.
Min of meer zoiets maar zonder gehakt en paprika : https://www.leukerecepten.nl/recepten/mexicaanse-groentesoep-2/
Teigera
07-02-2025 om 16:46
Hahaha Kaaaaaatje, ik kan het je aanraden hoor, dat vroeg leren koken! Hartstikke handig. Gisteren op werk kreeg ik een superzoete foto van twee kinderen die de sperziebonen aan het afhalen en snijden waren.
Vanavond chana massala uit de instapot, met naan erbij.
Nikki1973
07-02-2025 om 16:52
vandaag daging smoor met rijst en doperwten
https://www.flyingfoodie.nl/kidsproof/daging-smoor/
afrodite05
07-02-2025 om 19:33
Dolfje schreef op 07-02-2025 om 06:54:
Ik maak quesedillas met kip en kaas ( duh) en erbij tomatensalsa en guac. Misschien dat ik ook nog een Mexicaanserige soep erbij maak.
Haha, Dolfje, jij was toch degene die niet tegen woorden als "lik" en "kwak" kon? Ik ben benieuwd naar hoe je "guac" uitspreekt