Eten
FaithfulDuck87
02-02-2025 om 18:05
Friezinnetje schreef op 02-02-2025 om 16:46:
voor vandaag heb ik gekruide kipreepjes met eigen gemaakte tzatziki en een pitabroodje
na 3 hapjes, ging het de kliko in. Had teveel cayennepeper er op gedaan en het brandde mijn mond uit. De tzatziki hielp er ook niet tegen. Jammer
Dewi-Sri2
02-02-2025 om 18:09
Oeh, lekker Ted!
Ik twijfel over een k&k-pizza in de oven schuiven of nog een keer zalmforel met gewürztraminersaus. Misschien het laatste, want morgen krijg ik een zware dag met de belastingdienst en ook nog andere dingen en dan heb ik vast geen zin meer om te koken. Bij de zalmforel moet dan maar wat broccoli en ik denk wat pasta. Of overgebleven baguette van vanmiddag. Of allebei.
afrodite05
03-02-2025 om 06:25
Balen, Friezinnetje! Heb je uiteindelijk nog iets anders gegeten?
Man is vandaag jarig en hij wilde frietjes eten. Prima. Ik ontdek alleen net dat ik geen frietjes had besteld bij de ah, dus ik mag ergens vandaag nog een keer naar de super. Bij de frietjes gaan hamburgers en een salade van rucola, peer, walnoot, pecorino en misschien nog wat spekjes. Toe chocolademousse met slagroom. Oh en ergens vandaag ga ik een luchtige citroencake maken in een springvorm, zodat we er mooie punten van kunnen snijden.
Teigera
03-02-2025 om 07:52
Gefeliciteerd met je man vandaag Afro! Het gaat hier nog niet helemaal beter, vandaag voorlopig laatste "grote" moment mbt afscheid en dan hoop ik dat het ook voelt als afsluiter. Zie er tegenop nu.
Warm vanavond erwtensoep op uit de vriezer en bak een stokbroodje af. Dat is even goed genoeg.
Dolfje
03-02-2025 om 07:59
Gefeliciteerd met man Afrodite.
Sterkte vandaag Teig.
Hier nog steeds een halve lappenmand. Man is snot verkouden en bij mij is het mijn keel en longen. Had vannacht weer een irritant lang durende hoestbui. Leek wel een soort astma aanval.
En ik krijg over een uur een schoolklas op bezoek wat altijd intensief is. 3 keer zelfs deze week.
Voor vanavond een bakje golden curry en rijst uit de diepvries gehaald. Maak er nog wat sperziebonen bij.
MijnNaamIsHaas73
03-02-2025 om 08:08
Beterschap Dolfje
Sterkte vandaag Teig
En gefeliciteerd Afrodite. Klinkt als een echt verjaardagsmaal
Wij aten gisteren paella. Na het eten bakte ik nog een bananenbrood en een batch granola.
Vanavond wordt het een simpel avg-tje met broccoli, aardappels uit de airfryer en wat man heeft meegenomen, ik denk een vega kipschnitzel
Ted68
03-02-2025 om 18:24
Hier komt er een rommeltje op tafel,heb gewerkt. En volwassen zeurkousen: 2 heren blieven geen rosti.. dus maak ik Rösti,met een rundervink,en voor de 2 zeikerds macaroni met pesto... En voor allemaal brokkoli en komkommersalade....
anijsblokje
03-02-2025 om 19:41
Wie had ook alweer meegedaan aan dat Volkskrant-wateet-u-vanavond-onderzoek? De eerste resultaten zijn vandaag gedeeld.
Ik at vanavond iets met (volkoren!) quinoa, garnalen, tomaat, komkommer, paprika, rode ui, ....en verder weet ik het niet meer. Het welbekende onderwegeten van mij, voor de mensen die dat weten.
afrodite05
03-02-2025 om 19:47
anijsblokje schreef op 03-02-2025 om 19:41:
Wie had ook alweer meegedaan aan dat Volkskrant-wateet-u-vanavond-onderzoek? De eerste resultaten zijn vandaag gedeeld.
Oeh interessant! Ik ga eens zoeken als ik weer op school ben, dan kan ik in de krantendatabase. Ben benieuwd.
ToetieToover
03-02-2025 om 21:02
Ik heb een beetje de schade van het weekend ingehaald, toen ik spijsverteringsproblemen had. En van daarvoor, toen ik keelpijn had.
Ik heb serieus vier maaltijden weggekregen vandaag, jeuj wat had ik beretrek. De laatste keer dat ik dat had, kan ik me niet heugen. Zelfs niet na een dag vasten voor een darmonderzoek.
Twee daarvan waren een mealprep:
Wortels met linzen, harissa, fuet en notenmix
en
Edamame, snijbonen, furikake, sesamdressing, rijst en zeeduivel
En eentje uit de vriezer:
Gevulde paprika’s (iets met bonen en kipgehakt erin Mexicaans gekruid)
en nog wat glutenvrije flatbreads met hummus en een gepocheerd ei.
Ik heb serieus veel pauzes genomen tijdens het thuiswerken en ben ook regelmatig etend in een videocall te zien geweest
.
GeorgieBrown
03-02-2025 om 21:20
Teig, ik hoop dat je de dag een beetje okay bent doorgekomen. 
Afro, gefeliciteerd met je man.
Dewi, ben je wat opgeschoten bij de belastingdienst?
Ik at net paddestoelen ragout met rijst.
Dewi-Sri2
03-02-2025 om 22:14
GeorgieBrown schreef op 03-02-2025 om 21:20:
Dewi, ben je wat opgeschoten bij de belastingdienst?
Geen fluit, maar ik heb voor komende maandag een afspraak staan voor een persoonlijk gesprek. Zo lastig dat je ze niet kan mailen met een vraag of dat kan met iemand die Engels spreekt. Ik red me meestal redelijk in het Frans, maar dit soort ambtelijk Frans is van een andere orde. Nou ja, we zien wel. Ik zet van te voren een hoop op papier en vertaal dat met chat, dan kan ik dat die persoon vast onder zijn/haar neus schuiven.
@Anijs, ik was een van diegenen die met het Volkskrantonderzoek hebben meegedaan. Leuk artikel, maar vaak wel voorspelbaar.
Hier gingen twee k&k-pizza's de oven in. Zelf nog een beetje opgeleukt met champignons, ei (voor echtgenoot), kappertjes, olijven en peperkorrels, maar om te juichen was het allemaal niet. Echt crisisvoer. Morgen beter.