Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moosey schreef op 01-02-2025 om 10:57:

Ik ga halfweg de middag naar vriendin die met kind op een vakantiepark zit. Vanavond eten in het restaurant daar. Zal niet al te best zijn maar soit, veilige keuze maken maar. Iets van een hamburger of iets met satesaus

Hm, ik zou mss gaan voor iets zonder saus... Je weet nooit wat ze eronder verstoppen.  

Ben in het huis van Brown en aangezien die altijd op zijn werk eet is het hier nogal karig qua voorraad. Even snel wat dingen gehaald. Ik maak pasta a la Norma. 

Jakkes, Toetie, wat naar! Veel beterschap, hier word je niet blij van.
Voor straks wil ik iets met gedroogde shiitaki's en vijfkruidenpoeder. Het wordt dus iets chinezigs. Vanmorgen keek ik naar Saturday Kitchen op de BBC en daar werd uitgebreid Chinees nieuwjaar gevierd. Heel inspirerend, maar ik hou het een stuk eenvoudiger.
Ik denk erover om morgenochtend vroeg naar het dorp te rijden voor een baguette, croissants en wat lekkere dingen voor de lunch. Ik moet toch de katten van vriendin voeren, dus dat is een mooie aanleiding. Ze hebben hier ontzettend lekkere diepvries coquilles St. Jacques met een supervulling, en daar heb ik wel zin in. Half uurtje in de oven en "Bob's your uncle" .

Mijn eend staat in de oven... Alleen de geur is al erg lekker...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-02-2025 om 18:44

ik maak nasi met kip er in en gebakken eitje. 

Shit, Toetie! En Teigera...hopelijk deed de zon je vandaag goed. Sterkte voor alle (half)zieken en Afro, ik duim ook. 

Hier staat mosterdsoep op tafel vanavond. Met stokbrood.

Dewi-Sri2 schreef op 01-02-2025 om 18:41:

Ze hebben hier ontzettend lekkere diepvries coquilles St. Jacques met een supervulling, en daar heb ik wel zin in. Half uurtje in de oven en "Bob's your uncle" .

Lekker, Anijs, mosterdsoep.

Wat heftig Toetie.  Hopelijk kan je snel op

Wij aten zelfbelegde pizza's.  Was goed gelukt, voor mij met (veel) champignons,  artisjok, blauwe kaas en een beetje salami.  

Even he... een kind van 1,5 jaar (exact 20 maanden, dus op weg naar 2 jaar), eet dus zomaar 3,5 pannenkoek! Wij zaten vol verbazing toe te kijken. Dat is toch niet normaal?! Maar goed, zoon vond het lekker en het was leuk hem zo te zien genieten. Vonden opa+partner ook. 

Man en ik hebben net een bakje dubbelvla genomen en gaan nu door met thee. De soep komt morgen ofzo wel, als lunchsoep, zoals ik het oorspronkelijk had bedoeld. 

Ooh geweldig Afro, zo'n snoeperd. Flinke berg pannenkoeken inderdaad. 

Wij halen vanavond roti af, dat is lang geleden en hadden we trek in. Even een luie avond. 

Wij eten pinsa met nduja, geitenkaas en rode ui en wat rauwe ham. 

Gaat het weer wat beter, Teigera?

Ik zit inmiddels aan mijn derde kom soep... Ach, er is toch genoeg en met deze kou vind ik het echt soep-weer. Vanavond misschien nog een kopje en verder simpele broodjes met kroket en een salade van kikkererwten, tomaat, komkommer, feta en veel oregano. Ik denk dat we zoon daar allemaal geen plezier mee doen, de soep vond hij ook al niets, dus hij krijgt spinaziestamppot en ook wat hapjes van een broodje. Mag hij zelf bepalen of daar ook een hapje kroket bij gaat, of gewoon pindakaas ofzo. 

Heb een meh dag. Ik weet het nog niet
Vanaf morgen neem ik brood mee naar het werk. Ik werk dan van 14.00 tot 22.00 uur. Kantine is gesloten tijdens avond en nachtdienst.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-02-2025 om 16:46

voor vandaag heb ik gekruide kipreepjes met eigen gemaakte tzatziki en een pitabroodje

Ik ga spruiten en krieltjes roosteren in de oven, met pecannoten en feta

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.