Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Iedereen sterkte... Irma: jij beterschap... Ik ben benieuwd hoe snel je op de been bent... Gaat tegenwoordig heel snel! En eet ze...met 2 keer warm...

Ik maak vanavond een varkensfilet in parmaham,met een kikkererwten tomaten salade....

Sterkte Irma! Hopelijk zorgen ze goed voor je daar en knap je snel op!

Op vrijdag regelt man het eten en dat is dus vaak niet echt gezond. Hij is as we speak friet halen

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft! Teig, ik hoop dat je je heel snel weer fijner gaat voelen. Ik weet te goed hoe voelt als je op wat voor manier dan ook slecht in je vel zit.

Ik ben ook niet al te vrolijk, want ik lig in de clinch met de Franse belastingdienst. Wat een organisatie, je kan ze niet eens mailen!! Hoe heerlijk het hier ook is verder, ik verfoei die achterlijke bureaucratie .
Daarom vanavond maar iets heel simpels: witlofstamppot met de laatste door de familie meegenomen Hollandse rookworst. Niet echt een culinaire avond, maar het vult. En een extra glas wijn om stoom af te blazen. Grrrrr.

Beterschap Irma! Hoop ook dat je snel weer enigszins op de been bent. 

Ladies, het is de laatste dag van januari. We laten hopelijk alle gekwakkel en sores gewoon in januari en beginnen morgen met een schone lei.

Jømig, Dewi, het moet wel heel dramatisch zijn het bureaucratischer is dan de Nederlandse belastingdienst... 

Mijn oog is bijna genezen en het lijkt of mijn oor ook wat beter gaat. Dus Jeej! Gisteren at ik de rest van de soep van woensdag. Vandaag maak ik risotto met savooiekool. 

Beterschap Irma! En sterkte voor Teigera en iedereen die het nodig heeft

GeorgieBrown schreef op 31-01-2025 om 19:55:

Jømig, Dewi, het moet wel heel dramatisch zijn het bureaucratischer is dan de Nederlandse belastingdienst...

Vergeleken met hier is de belastingdienst in Nederland "a walk in the park". Ik ga nu maar een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek. Misschien dat mijn vriendin mee wil, maar die zet zich al zo in met al onze overheidsperikelen, ik voel me echt bezwaard.

De witlofstamppot was best lekker, maar erg ongeïnspireerd. Eigenlijk was de rookworst het lekkerst . En als troost hebben we chocolate chip cookies gegeten .

Morgen maar weer zorgen voor wat meer geestelijke energie, ik zit er nu doorheen.

Sterkte allemaal! 
Ik ontkwakkel in een indrukwekkend tempo Heb ook heerlijk bij kunnen werken op allerlei administratieve dingen en kan morgen lekker bijtijds naar vriendin met kind in een vakantiepark. Zo wil ik wel vaker ziek zijn Heb alleen nog erg last van harde geluiden en een zoem in mijn oren als ik wat langer achter elkaar fysieke dingen doe. Raar. 

We hadden witlof in het groentepakket maar het was wat weinig voor witlof met kaas uit de oven, dus maakte ik witlofrisotto. Was iets te soepig geworden maar wel erg lekker. Met walnoten erover en een beetje haloumi erbij. 

Wij gaan vandaag met schoonvader+partner naar de pannenkoekenboot, alvast ter ere van de verjaardag van man. Dat leek hem het leukste voor zoon. Dat zal de middagafvaart zijn, anders wordt het te laat voor zoon. Waarschijnlijk zitten we dus rond 1600 aan onze pannenkoeken. Mochten we in de avond nog trek hebben, kan ik alvast de pompoensoep met gehaktballetjes maken die ik als lunchsoep voor later in de week had bedacht. 

Ik moet werken en ben dus pas tegen 18:00 uur thuis dus man moet voor het eten zorgen.
Nu is hij ook totaal niet fit. Gelukkig hebben we elk nog een flinke kom pastina over van gisteren en ik denk dat hij frietjes gaat halen voor in de airfryer. Dus even makkelijk vandaag.
Morgen zien we wel verder. Ik ben ook nog steeds niet helemaal fit.

Man proeft niks dus vindt het zonde om dan friet te eten dus gaat wat broodjes voor bij de soep halen. Mij best als ik maar niks hoef te regelen vandaag.

Wij eten vanavond een spinaziekaasrondo met broccoli en gebakken aardappelen. Voor toe maak ik, vanwege groot succes afgelopen weekend, bitterkoekjespudding.
Fijne dag allemaal! Het is hier mistig, maar er piept een voorzichtig zonnetje doorheen. Dus hopelijk wordt dat wat.

Hoe gat het met de pijn Irma?
En voor alle andere kwakkelende hier?

We eten vanavond :Knödel en eendenpoot. Heb een recept gevonden van een bekende Zwitserse kok, en dat wil ik proberen.( Caminada)

Ik ga halfweg de middag naar vriendin die met kind op een vakantiepark zit. Vanavond eten in het restaurant daar. Zal niet al te best zijn maar soit, veilige keuze maken maar. Iets van een hamburger of iets met satesaus  

Sterkte Irma, hopelijk gaat het herstel voorspoedig.
Beterschap voor alle anderen.

Gisteren kookte mijn moeder, ze gaf zelf aan liever te willen koken dan iets af te halen, stiekem was ik teleurgsteld. We aten pasta met gerookte kip, brocoli en roomkaas. Mijn moeder maakt dat graag omdat de kinderen het lekker vinden,, en die aten er ook goed van, dus ik vind het prima.

Vandaag eten we de spinaziepakketjes uit Jamie's 15 minutes.

Bluh ik kwakkel ook even, heb vanmorgen het vogelvoer voor de tuinvogels bijgevuld en vermoedelijk daarmee een glutenbesmetting opgelopen dus ik was al snel niet meer in de tuin de vinden maar ergens in de buurt van een wc. Vriendlief heeft van alles afgemaakt aan tuinklussen waarvan ik vond dat het nodig was, vooral snoeiwerk. Ik heb een mokkapalat gebakken voor hem. Geen idee wat verder te koken voor hem, ik heb last van mijn darmen. Ik hoef ff niks. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.