Eten
Ted68
28-01-2025 om 08:20
Beterschap..... Ik ga vanavond met de vaste groep vriendinnen uit eten: naar dezelfde kroeg als altijd...We zien elkaar iedere 6 weken.
MijnNaamIsHaas73
28-01-2025 om 08:24
Wat leuk Ted, veel plezier!
Hoe gaat het met je zoon Afro?
Hier ook nog niet helemaal opgeknapt, ik werk vanuit huis.
Vanavond wordt er lasagne voor ons gekookt, lekker
Teigera
28-01-2025 om 08:34
Goedemorgen, het wordt hier vanavond kruidige couscous met wortel, courgette, kip, sinaasappel en rozijnen.
afrodite05
28-01-2025 om 09:00
Zoon gaat goed. Gisteren nog verder met zijn koekjesdieet
redelijk gedronken. Vannacht heeft hij nog een fles gehad (die krijgt hij al maanden niet meer, dus ik moest ook weer even wennen), en nu vandaag ook al 2 flessen melk met pap op. Brood heeft hij nog geen zin in, dus dan maar zo.
Daarnet met hem in bad geweest, terwijl ik me afdroogde, zat hij te kakken. Lekker dan... een periode vol uitdagingen, zullen we maar zeggen. Net weer paracetamol gegeven, de andere pijnstillers van het ziekenhuiszijn op, maar het lijkt goed te gaan. Fingers crossed.
Tot zover de smerigheid: vanavond maak ik kip kerrie met ananas, fijngesneden (misschien wel door de hakselmolen) paprika, een schep roomkaas en rijst.
anijsblokje
28-01-2025 om 09:31
Gelukkig gaat het weer wat beter, afrodite! En ja...wat erin gaat moet er ook weer uit ...
alleen jammer van de timing!
Hier vanavond boerenkoolstamppot, ik denk met worst maar die heb ik nog niet in huis.
Kaaaaaaaatje
28-01-2025 om 19:05
Ik heb een tijd geleden dit kookboek gekocht (
https://www.bol.com/nl/nl/p/budget-vegan-eenpansgerechten/9300000142913506)
en daaruit maakte ik orzo met prei en venkel. Dit waren ook zo'n beetje alle ingredienten. Het smaakte op zich wel lekker, maar ik miste iets. Dus we hebben er nu olijven door gedaan, maar eigenlijk mist het dan nog iets.
FaithfulDuck87
28-01-2025 om 19:12
Kaaaaaaaatje schreef op 28-01-2025 om 19:05:
Ik heb een tijd geleden dit kookboek gekocht (
https://www.bol.com/nl/nl/p/budget-vegan-eenpansgerechten/9300000142913506)
en daaruit maakte ik orzo met prei en venkel. Dit waren ook zo'n beetje alle ingredienten. Het smaakte op zich wel lekker, maar ik miste iets. Dus we hebben er nu olijven door gedaan, maar eigenlijk mist het dan nog iets.
Vlees?
ToetieToover
28-01-2025 om 19:17
Ik sta op een dropjesdieet momenteel, want keelpijn. In combinatie met thee van tijm, munt, Citroenzest, gember en honing.
Toch is het gelukt om nog wat meer te eten, want dat stond al klaar: een groentenmix (met oa edamame, gekruid met sesamolie, furikake en chilies), opgebakken Brown basmati rijst en kabeljauwrugfilet met mangochutney.
Bakje gemengd fruit van vriendlief tijdens het thuiswerken.
Bukken is geen goed plan, dat geeft druk op mijn hoofd dus vriendlief is hier gebleven om allerlei bezorgers bij te staan, onder andere meubelstukken (heeft-ie in elkaar gezet ook nog), de boodschappen en de nieuwe oven.
Yay ik heb weer een werkende oven! Voor vriendlief ga ik als eerste weer een mokkapalat bakken. Die had de aangebrande-tot-zeer-crunchy versie van dit weekend bijgesneden en alsnog opgegeten, smaakte prima vond hij. Soms verdenk ik hem ervan weinig te proeven ofzo want hij lust alles wat ik hem voorzet ![]()
Koreveen
28-01-2025 om 19:27
Dewi-Sri2 schreef op 27-01-2025 om 23:12:
[..]
Van mij ook heel veel sterkte voor iedereen.
Koor, ik kwam vandaag in mijn oude kookmap jouw recept weer tegen voor rouille. Was al zomaar tien jaar geleden, geloof ik. Dat ga ik toch binnenkort weer eens maken, dat was zo lekker!
Oooh dat is voor mij ook jaren geleden dat ik dat gemaakt heb. Ga ik binnenkort ook weer eens maken
Vandaag weer aan het werk gegaan. Ben weer helemaal fit. Had nog wat rijst over dus flied lice gemaakt met sajoer boontjes, gekookt ei en taugé
Koreveen
28-01-2025 om 19:30
Moosey schreef op 27-01-2025 om 22:41:
[..]
Ik las natuurlijk: voorgegaarde pagina’s.
Speciaal voor jou voorgegaard…
Teigera
29-01-2025 om 08:49
Fijn, goede berichten hier over werkende ovens en weer-fitte dames
.
@Kaaaaaaaaaatje: ik vind het moeilijk mee te denken want ben niet dol op venkel, maar misschien iets van nootjes of pitjes? Ik vind vaak bv zonnebloempitten geroosterd door een gerecht echt iets toevoegen, qua smaak én mondgevoel.
Wij eten vanavond boerenkoolstamppot met rookworst en spekjes. Lekker Hollandsch. En we gaan voor het eerst een middelbare school bekijken met en voor oudste frut, die zit in groep 7 en tja, dan ga je maar eens beginnen met dat soort zaken. Ik vind er wat van... stop de tijd alsjeblieft!
Ted68
29-01-2025 om 09:25
Ik heb kippevleugels in de marinade staan. Maak er een salade bij, en of patat of rostikroketten erbij. Zie ik vanavond wel. Ga zo eerstmaar boodschappen doen, en naar de dierenarts met een hond.