Eten
GeorgieBrown
26-01-2025 om 19:40
Ook nog wat kook gestoomd met miso dressing. Ook nog een lunch portie voor morgen om mee te nemen
Dolfje
27-01-2025 om 08:00
Nou heb me toch maar ziek gemeld. Baal want we hebben vanmorgen een leuke training /workshop op de planning staan en ik ben gewoon liever aan het werk dan thuis zitten te piekeren over mijn pa.
Vanavond bloemkool-wortelstamp met een tartaartje.
afrodite05
27-01-2025 om 08:19
Sterkte, Dolfje. Met je eigen ziekzijn en je vader.
Hier zit zoon op een goed spoor, hij drinkt uit zichzelf en heeft ook weer het nodige gegeten. Weliswaar voornamelijk "koekoe" en rozijntjes, maar prima. De verpleegkundigen hebben hem ook schuddebuikjes gegeven, dus ik vrees dat hij die vaker wil, haha. Gisteravond heeft hij zelf zijn sonde uit z'n neus getrokken. Hij was het duidelijk zat. Even het bezoek van de arts afwachten, maar we hopen/denken dat we vandaag weer naar huis mogen. Zal man ook blij mee zijn, want hij heeft verrot geslapen, voor zover hij überhaupt heeft geslapen. Zoon wil niet in het ziekenhuisbedje (daar kreeg hij die sonde ingebracht, dus dat bedje is eng), dus lag hij op man op de stretcher. Geen succes voor beide. Man is er dus op een stoel naast gaan zitten.
Als we vanavond inderdaad weer thuis zijn, maak ik pasta pesto met sperziebonen en kipgehakt.
Dolfje
27-01-2025 om 08:21
Ik duim voor jullie Afrodite dat zoon naar huis mag en jullie vanavond allemaal een goede nacht hebben.
Teigera
27-01-2025 om 09:12
Hé, dat zijn goede berichten Afro, hoop dat het zich doorzet!
Dolfje, sterkte. Én een leuke training missen én veel te veel tijd om te piekeren is niet fijn. Hoop dat je je snel beter voelt. Misschien even wandelen? De zon schijnt hier, al is het voorzichtig.
Wij eten vanavond gevulde tortellini (met spinazie en ricotta geloof ik), met tomatenmascarponesaus, spinazie en broccoli. En lekker Parmezaanse kaas natuurlijk.
Kaaaaaaaatje
27-01-2025 om 10:49
@Teig, gecondoleerd
@Afro, ach een hummeltje in het ziekenhuis, wat naar. En wat de anderen ook al
zeiden, dat schuldgevoel is normaal, maar niet nodig. En ondertussen gaat het alweer beter met hem, gelukkig maar.
@Dolf, volgens mij eet je de laatste jaren veel beter dan eerder, dus de basis is veel beter, dan kan dit echt wel een dagje. En beterschap.
Hier gisteren weer een grote mijlpaal. We zijn met de auto naar het bos geweest en hebben daar samen een rondje gelopen. Dat was wel heftig, dus de rest van de dag kon ik niet zoveel, maar boeiend. Ik moet oefenen met auto rijden en dit was een goede manier (in de auto zitten die rijdt bedoel ik, de prikkels zijn van een heel ander niveau dan wanneer je loopt en dat is echt wennen).
Vrijdag kookten mijn ouders iets onbestemds. Die zijn niet zo culinair. Mijn vriend zei dat we toch maar eens moesten bedenken of één van ons niet kon koken, maar ik moet eerlijk zegen, het feit dat het allemaal niet zo heel lekker is boeit me niet zoveel als we er niet zelf over na hoeven te denken en het is nooit echt vies. Gewoon weinig spectaculair en meestal niet heel goed op smaak gebracht.
Zaterdag aten we een verspakket kerrie oven schotel van de AH (https://www.ah.nl/producten/product/wi510455/ah-ovenschotel-prei-kerrie-verspakket). Voor de kinderen maakten we pasta met chorizo, mais en paprika want die vinden dit soort dingen niet lekker.
Gisteren maakte ik (JEUJ! weer koken) gebakken garnalen met chorizo, paprika en olijven met spinazie/munt/lente uit couscous uit Jamies 15 minutes. Was erg lekker.
Vandaag een restje van zaterdag.
Koreveen
27-01-2025 om 14:58
Ben er ook weer. Had vorige week hele drukke week met beurs opbouw en events. Voelde dat ik ziek ging worden. Steeds vroeg in bed gevallen maar na het event donderdagavond inderdaad gevloerd. Voel me nu gelukkig beter. Morgen weer aan de slag.
Gelukkig lag mijn vriezer vol met kliekjes dus makkelijk en goed gegeten.
Vanavond AGV: rode kool met aardappels en een rundersaucijs
Even snel door de voorgaande pagina’s gelezen. Alle zieken beterschap en degene met familie in het ziekenhuis (ik heb op dit moment een oom die slecht ligt
) veel sterkte
Ted68
27-01-2025 om 17:35
Gehakt balletjes in tomaten saus, met pasta. En tomaten mozzarella salade.
anijsblokje
27-01-2025 om 21:52
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. En @afrodite: Hopelijk zette het zelf weer willen eten van zoon door vandaag.
Ik at "vegetarische moussaka", oftewel iets met oa linzen, champignons, tomaat, mozzarella en aubergine. Uit de vriezer. Het was vers een heel stuk lekkerder, helaas, of ik proef niet zoveel vanwege verkoudheid.
MijnNaamIsHaas73
27-01-2025 om 22:32
Wij aten heel matig vandaag. Spaghetti met zalm en diepvries spinazie
Moosey
27-01-2025 om 22:41
Koreveen schreef op 27-01-2025 om 14:58:
Even snel door de voorgaande pagina’s gelezen.
Ik las natuurlijk: voorgegaarde pagina’s.
Ik deed een dubbele shift vandaag op werk met véél frituren. Eerst een vrij grote uitvaart met veel bitterballen/kaaskroketjes/arancini en daarna frituurde ik nog de s ochtends gemaakte polenta voor het diner. Was wel geslaagd maar je kunt niet zoveel tegelijk frituren want dan gaat t aan elkaar plakken. Ik at dus gefrituurde polenta met een venkelsaucijs en salade.
Dewi-Sri2
27-01-2025 om 23:12
Koreveen schreef op 27-01-2025 om 14:58:
Ben er ook weer. Had vorige week hele drukke week met beurs opbouw en events. Voelde dat ik ziek ging worden. Steeds vroeg in bed gevallen maar na het event donderdagavond inderdaad gevloerd. Voel me nu gelukkig beter. Morgen weer aan de slag.
Gelukkig lag mijn vriezer vol met kliekjes dus makkelijk en goed gegeten.
Vanavond AGV: rode kool met aardappels en een rundersaucijs
Even snel door de voorgaande pagina’s gelezen. Alle zieken beterschap en degene met familie in het ziekenhuis (ik heb op dit moment een oom die slecht ligt) veel sterkte
Van mij ook heel veel sterkte voor iedereen.
Koor, ik kwam vandaag in mijn oude kookmap jouw recept weer tegen voor rouille. Was al zomaar tien jaar geleden, geloof ik. Dat ga ik toch binnenkort weer eens maken, dat was zo lekker!
Teig, ik heb je (bijna) gekopieerd vandaag
: ravioli met ricotta en spinazie en tomatensaus met spinazie, veel uien en knoflook. Erg lekker!
Dolfje
28-01-2025 om 08:15
Ik had gisteren toen ik me fitter leek te voelen al sushi rijst gekookt voor pokebowl vanavond.
Erbij mango ( uit de diepvries) en net is picnic geweest en ik bak een kipfilet voor er in. Verder nog geraspte wortel, komkommer en edamame. En chilisaus.
Voel me vanmorgen helaas niet fitter dus blijf vandaag ook nog maar thuis.
Jij ook sterkte Koor.
Hoe gaat het met zoon Afrodite?