Eten
MijnNaamIsHaas73
25-01-2025 om 11:48
Gecondoleerd Teig🕯️
Sterkte Dolfje met de zorgen om je familielid en je eigen griep. Komt heel slecht uit want je wil de patiënt en zijn/haar omgeving niet besmetten.
Ook Moos beterschap voor je lief. Heftig om te lezen dat hij nog steeds zo kwetsbaar is, ik had gehoopt dat jullie dat achter de rug hadden.
Ook voor andere zieken beterschap, het heerst enorm.
Hier ook griep in huis. Ikzelf en jongste hebben het te pakken. Helaas alle leuke plannen voor dit weekend moeten afzeggen.
Gisteren aten we pitabroodjes met shoarma, gebakken groenten en rauwkost (en natuurlijk knoflooksaus)
Voor vandaag nog even bedenken hoe we weer wat minder vlees en meer groenten erin kunnen krijgen. Of eens een keer vis.
afrodite05
25-01-2025 om 13:10
Wij zitten inmiddels ook met zoon in het ziekenhuis... Wel even de tijd in de gaten houden, straks worden de boodschappen bezorgd. Beetje onhandig dat die vandaag komen, maar het is even niet anders. Zoon wordt opgenomen, wegens waarschijnlijk een heftige keelontsteking (waardoor hij amper eet en drinkt, zorgelijk dus) maar er wordt gekeken of er hier ruimte is op de kinderafdeling of dat we moeten uitwijken naar een ander ziekenhuis.
Ik had voor vanavond pasta pesto op het menu, maar ik denk dat het anders gaat lopen, zeker als een van ons bij zoon blijft. We zien wel.
MijnNaamIsHaas73
25-01-2025 om 14:54
Ach wat naar Afrodite! Hopelijk snel ergens een plek waar ze goed voor hem kunnen zorgen.
Hier wordt het vanavond ratatouille met biefstuk en vermoedelijk iets van ultra processed aardappel uit de airfryer. Ik mag niet klagen want blij dat man alles regelt vandaag
Dolfje
25-01-2025 om 15:09
Oh wat rot Afrodite! Veel beterschap voor zoon! Dat hij maar snel mag opknappen.
FaithfulDuck87
25-01-2025 om 15:43
sterkte Afro en ook voor Dolfje en Teig.
Ik ga zo naar een verjaardag, geen idee of er iets qua eten geregeld is, maar anders heb ik thuis nog wel wat. Moet toch weer wat vroeg weg, ivm een uitje vanavond. Anders eet ik nog wel een beschuit oid
Ted68
25-01-2025 om 19:17
Wat naar Afro....Beterschap voor zoon...Is altijd zo zielig als die kleintjes zo ziek zijn
GeorgieBrown
25-01-2025 om 20:29
Gecondoleerd, Teig.
En sterkte voor Dolfje en Afro.
Haak weer aan. Drukke week, lopen rennen.
Dinsdag K&K sushi op 't vliegveld. Wederom 4 uur vertraging op de terugweg en heel beperkte opties om te eten.
Woensdag kookt Brown, bloemkool risotto met pan grattato
Donderdag was ik laat thuis en at ik een broodje.
Gisteren had ik een Indiasige curry met bloemkool, aardappel & cashewnoten met Basmati rijst
Vandaag had ik okonomiyaki.
Dewi-Sri2
25-01-2025 om 20:39
Heel veel sterkte, Afro! Wat naar allemaal.
Vanavond biefstuk met pepersaus, aardappelpuree met truffel en heel zacht gestoofde prei.
Edit: de prei werd een salade, want mijn timing klopte weer eens niet. Veel te lang naar London Kills zitten kijken (BBC First) en dan kan ik me niet losscheuren. De biefstuk, saus en puree waren een succes gelukkig.
afrodite05
25-01-2025 om 21:25
Dank voor de beterschapswensen. Hij mocht in hetzelfde ziekenhuis blijven. Aan de ene kant fijn dat we niet met de hele boel en een zielig mannetje weer de auto in moesten, aan de andere kant vinden wij een ander ziekenhuis prettiger. Maarja, de huisartsenpost is nou eenmaal aan het eerste ziekenhuis gelinkt.
Man en ik hebben een bordje nasi met sajoerboontjes en saté ajam gegeten in het ziekenhuis. Uiteraard was het lauw tegen de tijd dat we het konden eten, maar ach, als je trek hebt, gaat alles erin. Voor zoon hadden we hutspot besteld, maar daar heeft hij geen hap van gegeten. Begrijpelijk ook wel. Man heeft die hutspot dus ook maar gegeten.
De mannen liggen in het ziekenhuis, ik ben weer thuis. Man kan overal slapen, ik heb daar meer moeite mee. Daar komt bij dat man altijd makkelijker vrij kan krijgen als zoon ziek is dan ik, dus als hij ziek is, is man thuis. Dus nu trekt hij ook naar man. Prima, als dat voor zoon het fijnste is, geven we daar gehoor aan. Ik probeer niet te luisteren naar het stemmetje in mijn achterhoofd dat ik een slechte moeder ben nu ik mijn zoon in de steek laat, meestal blijven de moeders bij hun zieke kind. Tja.
Zoon heeft via de sonde trouwens al wel 2 porties melk gehad, waardoor hij alweer wat fitter oogde. Maar nog steeds veel pijn, hopelijk wordt dat morgen minder. Nu krijgt het lijfje tenminste weer brandstof om die infectie aan te pakken.
Sorry, lang verhaal, moest het even kwijt.
Teigera
25-01-2025 om 21:45
Je bent een heel goede moeder, die het welzijn van haar zoon in het oog houdt! Het gaat erom dat 1 van jullie beiden er is. Wees blij dat jullie zoon aan jullie beiden zo goed gehecht is
En heel veel sterkte gewenst voor jouw gevoel, en veel beterschap voor jullie zoon.
ToetieToover
25-01-2025 om 21:47
Och Afro, sterkte. Arm kind. Arme jij, ook. Wees lief voor jezelf.
Die keelpijn heerst, ik heb vele collega’s die niet meer kunnen praten.
Dolfje
25-01-2025 om 22:04
voor Afrodite. En voor mezelf. Ik voelde me al zielig en gestrest maar nu helemaal.
Daardoor veel teveel gegeten. Stom is dat want das lost ook niks op. Hopelijk voel ik me morgen weer beter ( of in elk geval minder slecht).
MijnNaamIsHaas73
25-01-2025 om 22:36
Een dikke knuffel voor Dolfje en Afrodite. Ik hoop dat jullie allebei mild naar jezelf kunnen kijken
Als zoon en man zich er prima bij voelen is het voor jullie alledrie het beste dat jij vannacht goed slaapt zodat je er morgen weer kan zijn voor ze.
En Dolf, een keer teveel eten is denk ik minder erg dan je er zo slecht over voelen. Is toch heel begrijpelijk dat je in een heftige situatie niet de meest verantwoorde keuze maakt, dat komt later wel weer.