Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond werd het een bruin bolletje met kaas:  had gekookt voor 6 personen,en toen schoof er nog iemand bij.
Had rijst met een zoet zure varkensvleessaus. 
Vanavond witlof met entrecote: man en ik zijn alleen... derestis aan het snowboarden.

Sterkte,voor iedereen met zieke familie leden.

Vanavond gaan we aan de bloemkool, het avg'tje dat ik eigenlijk voor gisteren had bedacht. Aardappelpuree en een cordonbleu erbij.

Bij ons is het familielid vannacht rustig overleden, in bijzijn van lief, dus dat is goed geweest. Voor zover er veel goeds in zit, in zo'n situatie.
Vanavond heeft frut II een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje, inclusief eten. Dat gaat ook gewoon door natuurlijk. Ik maak voor ons orzo met feta en spinazie.

@afrodite: hopelijk knapt je zoon snel weer op, vervelend zo'n ziek hummeltje.

Sterkte Teig! Dingen gaan gewoon door en dat is natuurlijk maar goed ook. Zeker voor de kinderen.
Hier nog geen nieuws, niet goed maar gelukkig ook niet slechter. Ik ben " blij" dat hij nu goed onderzocht wordt en hopelijk kan er wat aan gedaan worden.
Over het eten nog niet helemaal goed nagedacht /gepland. Was van plan de big mac salade oid te gaan maken maar heb daar niks voor in huis.
Krijg dadelijk bezoek en daarna een afspraak. Op de terugweg van de afspraak loop ik de Ah of jumbo wel in.

Sterkte Teigera!

Eergisteren aten we opgeleukte K&K verse plaatpizza. Gisteren een assortiment van K&K Middenoosterse vegasnacks uit de oven (2 soorten minifalafel, kibbeh, sambousek, bloemkoolroosjes in een beslag). Daar maakte ik een fattoush-achtige groentelarestjessla bij en een sausje van Griekse yoghurt, tahin, knof, citroensap, komijnpeder en peterselie. Was prima.

Vandaag maar weer ns koken. Rib eye, sperziebonen, wortelsla, gekruide aardappeltjes uit de oven. Man mag wederom kruidenboter maken...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-01-2025 om 11:28

ik heb kabeljauw filet met zoete aardappel en daar nog groente bij. Even kijken of dat prei wordt of broccoli

ik was in de jumbo en ik kon ff niet heel creatief iets bedenken dus het wordt een pannetje groentesoep en flammkuchen met spekjes en rode ui en geitenkaas. Makkelijk maar toch lekker.

Teig en Dolf, heel veel sterkte! Ik hoop dat bij jou nu alles beter loopt, Afro.

Hier wordt het niet veel spannender dan pasta met rode saus. Eigenlijk had ik iets heel anders in mijn hoofd, maar ik zag ineens dat echtgenoot de chair (worst zonder velletje) in de groentela had gelegd, waardoor ik die dus vergeten was .
Ik heb wel zin om zondag eens een aziatische hotpot te maken (waarvoor ik zelf de kippenbouillon moet trekken) maar ik moet eerst op zoek naar iets waarmee ik onze hotpot (van aluminium) heet kan laten blijven. Vroeger had ik wel iets van brandgel, maar dat stonk zo vreselijk dat je gelijk geen trek meer had. En dit moet ik gaan uitleggen in het Frans... Waarschijnlijk bij een Bricolage...

Nou ik heb dikke keelpijn nu. Dus niet sporten en niet naar ziekenhuis. Qua eten hebben we nog soep en in de diepvries gyoza. Kijken we morgen wel verder.

Wij eten broodje kipshoarma, met keuze uit pita of turkbrood. Ijsbergsla en sausjes erbij.

Mijn oven heeft kuren. Die is al oud en wordt bijna dagelijks gebruikt. Dat wordt zoeken naar een nieuwe. Hij is nu al twee keer ineens op hol geslagen en mijn eten verbrand. Ik heb zó geen zin om een nieuwe uit te zoeken. Over deze ben ik eigenlijk nooit tevreden geweest. Behalve de zelfreinigingsfunctie, dat is geweldig.

Anyway, mijn mokkapalat is verbrand. Ik had gehoopt na mijn yoga lekker in de geurige baklucht te zitten. In plaats daarvan, zit ik in de kou om de rook weg te krijgen. 

Wat balen Toetie. Maar als je over deze nooit tevreden bent getest zou ik toch maar gauw een nieuwe uit gaan zoeken.. niks fijner dan een goeie oven!

Lief is op vrij spectaculaire wijze geveld door het RS-virus, we hebben gister maar weer eens een gezellig dagje ziekenhuis gedaan. Gelukkig mocht ie wel weer mee terug naar huis. Het begint wat beter te gaan. 

Ik kookte een zeer geslaagd stamppotje prei en spitskool met een braadworstje. 

Als ik al jullie reacties lees is het in huize Ted erg saai....En gelukkig maar: wens iedereen veel sterkte....

Man kookt vanavond voor ons beiden... Hij maakt ravioli met salie boter. Vulling is onbekend, hij gaat nog boodschappen doen...

Nou, sterkte voor degenen met zieken in huis of in het ziekenhuis, hopelijk gaat het de goede kant op allemaal.
Ik eet vanavond alleen met de frutjes, lief gaat even bijpraten en afleiding zoeken bij zijn broer. Ik maak een lekkerbekje, met aardappelballetjes uit de oven en broccoli. Toe bitterkoekjespudding.

Ted68 schreef op 25-01-2025 om 10:36:

Als ik al jullie reacties lees is het in huize Ted erg saai....En gelukkig maar: wens iedereen veel sterkte....

Saai is heerlijk. Ik zou willen dat het saai was.
Baal wel, ziek zijn is nooit fijn maar nu komt het helemaal niet uit eigenlijk.

Man gaat straks boodschappen doen, we hebben nog flatbreads dus hij haalt iets van kipshoarma.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.