Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Broodje verse worst

Hier wordt het falafel bij de salade en een paar aardappeltjes uit de airfryer. Erbij sausje van opgeklopte cottage cheese.

De boekoeloekoe heb ik een keer uitgeprobeerd, Jumbo had een glutenvrije versie maar ik heb er wat anders van gemaakt: er meer melk aan toegevoegd en het over geblancheerde bloemkool gegoten en dat afgebakken in de oven. Ik was niet onder de indruk.

Woensdag dus man heeft een bakje met babi pangang of golden curry uit de diepvries gehaald, ik weet even niet wat.
Ik kook straks 2 eitjes om mee te nemen en heb nog yoghurt op het werk staan want die was ik gisteren alweer vergeten te eten.

Vanavond een agv-tje: gekookte aardappels, rode kool met appeltjes en een gehaktbal. Frutjes hadden er vanochtend al zin in. 

Pfff vandaag zou een leuke dag moeten zijn. Ik zou een dagje me-time hebben. Maar zoon is ziek... Mijn planning was om sushi te halen en lekker te niksen, naast wat achterstallig werk doen, maar nu zoon ziek is en dus niet naar de opvang kan, komt daar weinig van terecht. Straks eens kijken of ik niet toch sushi kan bestellen ergens, anders loop ik straks naar de super voor de semi-verse variant. Ik moet toch nog paracetamol halen voor dat zieke poppetje...

Man gaat een dagje met zijn werk op stap en ze sluiten af bij het restaurant met de gouden bogen, daar verheugt hij zich ontzettend op

Beterschap voor zoon Afrodite. Jammer van je dagje.
De gouden bogen  ik kan daar ook soms zo'n ontzettende zin in hebben er zit er hier een om de hoek maar we komen daar of ergens anders hooguit 1 keer per jaar nog maar.
Ik denk dat ik vrijdag thuis eens voor de gezondere variant ga de big mac salade of zo.

'k Krijg een enorme trek in een biefstuk omdat TellSell die aan het bakken is met een of ander fan-tas-ties apparaat. Een Power XL. Met een pan gaat het even fan-tas-tisch. Weet ik zeker.

Ik heb niks vleesachtigs in huis helaas voor mij maar fijn voor dat rund.

Ik eet vandaag macaroni met groente.

Hier aten we krieltjes, doperwt/ wortel en verschillende varianten kipschnitzels uit de vriezer.

Morgen spruitjes met spek en ui, aardappelpuree en ik had er een kaasburger bij bedacht, maar dat kan ook nog gewoon een ouderwets gehaktballetje worden, meer trek in. Voor de kinders nog even kijken want die eten 1 spruit omdat ze moeten proeven maar vinden het niet te eten, dus ik doe er nog wat andere groente bij. Of sla ofzo. 

Gisteren liep een beetje anders, we hebben wat stress rondom een ernstig ziek familielid en dat heeft haar uitwerking op alles in de dag eigenlijk. In ieder geval, we besloten voor pizza te gaan en vreemd genoeg vonden de frutjes helemaal niet erg.
Vanavond dan echt de aardappels, rode kool en gehaktbal.

Teigera schreef op 23-01-2025 om 08:27:

Gisteren liep een beetje anders, we hebben wat stress rondom een ernstig ziek familielid en dat heeft haar uitwerking op alles in de dag eigenlijk. 

Sterkte!.
Hier ook zo'n situatie met familielid. Ga vanmiddag naar het ziekenhuis.

Ga nu eerst dadelijk sporten en boodschappen, weet nog niet wat we eten maar iets simpels en gezond in elk geval.

Jij ook sterkte Dolfje. Werkt door in je hele dag hè. Ziekenhuisopname speelt bij ons al sinds half december, maar de laatste dagen verergert de situatie ipv te verbeteren.

Ja ik merk dat het me heel veel doet, had dat niet zo verwacht want we zijn nooit echt super close geweest . En wat is mijn coping mechanisme? Eten. En ik was juist zo goed bezig met keurig eten. Ik probeer er niet aan toe te geven want ik weet dat me vol vreten ook niet gaat helpen.

Oh en het worden vanavond kip gehaktballetjes met een Grieks-achtige salade met opgeklopte cottage cheese en een flatbread. De gehaktballetjes doe ik in een bakje in de airfryer. Wil dat ding meer gaan gebruiken nl.

Sterkte, Teigera en Dolfje.

Hier is zoon nog steeds ziek. Man had vannacht nachtdienst en heeft een aantal uur met zoon gezeten. Arm poppetje. En arme man ook. Arme iedereen. Omdat ik gisteren niets heb kunnen doen voor school, liep ik vandaag constant achter de feiten aan, terwijl ik normaal gestructureerd ben. Dus ipv de geplande avg waar zoon leuk van mee kon eten, ligt er nu een diepvriespizza in de oven. Het was margerita (of hoe spel je dat), nu opgeleukt met salami, tomaat, kaas. Artisjokharten op mijn helft. Straks een restje erwtjes en bosui erop - je moet toch wat...

he bah zeg, allemaal! Sterkte!

Ik heb voor morgen alvast een zak chili con carne uit de vriezer getrokken en dat eten we morgen met wraps. Iedereen kan dan eten op de tijd dat uitkomt ivm werk en sport van de kinders.

Ik ben goed bezig de vriezer leeg te eten. Die zit echt heel vol.  Heb een lijstje gemaakt met wat erin zit en verwerk dat bijna  elke dag ergens in het menu. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.