Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh ja, wel eens van gehoord van die boekoeloekoe burgers. Lekker? Ze moeten wel goed zijn als het een succes is, met die naam...

yette

yette

19-01-2025 om 20:09 Topicstarter

We hebben een kinderloze dag! 
Vanmiddag zijn we ergens uitgebreid gaan borrelen met lokaal bier en daarna zouden we eigenlijk uit gaan eten, maar we zaten vol  
Dus lekker naar huis, met een dekentje en de katten voor de buis. We hebben het simpel gehouden. Ik at een loempia met kip en De Vader een warm stokbroodje met brie, walnoten, honing & tijm. 

Wat een lekker dagje yette .

@anijs: soms rijden we met de kinderen naar een geitenboerderij hier in de buurt, en daar verkopen ze het. Maar dat is wel ruim 20 minuten rijden voor mij hoor. Dichterbij gaat niet, zeker niet op fietsafstand dus. Ik had ook al zitten kijken gisteren, maar vier pakjes bestellen is ook weer wat veel... Jammer dat het niet bij de Ekoplaza is ofzo. Hoewel ik aan de rand van de stad woon en dichtbij "de polder", is er geen landwinkel/boerderijwinkel op fietsafstand die het verkoopt.

Vanavond eten we pad thai, met veel groenten, wat garnalen en kip.

Kaaaaaaaatje schreef op 19-01-2025 om 09:02:

@Moos, dat had ik denk ik nog niet verteld, maar we hadden begin november de verjaardag van de jongste bij jullie gevierd, met taart en lunch voor de familie en iedereen was helemaal enthousiast over de fijne plek en het lekkere eten. Ik was er zelf niet bij wat heel verdrietig was, maar de jarige was helemaal onder de indruk dat we ergens heen gingen voor haar verjaardag en de oudste wil dat nu ook.....
Tenminste ik neem aan dat je nog op die plek langs de kromme Rijn bij de sportvereniging zit?

Hee wat leuk om te horen Kaaaat (nou ja dat je er zelf niet bij kon zijn is natuurlijk echt heel naar..)

Ja zeker zit ik daar nog, dat gaat voorlopig ook nog niet veranderen hoor

Gister werkte ik ook en toen ik daarna in de auto stapte bedacht ik dat we wel bij bejaarde vriendin konden gaan eten. Lief had alleen geen kook inspiratie dus toen bood ik aan om even langs de Chinees in het belendende dorp te rijden. Was de Chinees dicht Volgende Chinees zit een kwartier verderop, dus ik gebeld: eten zou pas over een uur klaar zijn, want druk. Dus dat had een hoop voeten in de aarde voor een makkelijke maaltijd. Gelukkig was het wel lekker (tjap tjoy en iets van ossenhaas met groenten)

Vanavond weet ik het nog niet. Had me helemaal ingesteld op een dagje alleen thuis maar er zijn zieken op liefs kantoor dus nu werkt ie maar thuis. Meh. 

Deel 2 van de hachee en gekookte aardappelen 

Vandaag vegetarische maandag 😁. Het wordt Shaksuka. Ik weet dat dit eigenlijk ontbijt is in de landen waar het vandaan komt maar voor diner vind ik het ook heel lekker.  Volkoren boterhammen erbij met humus.

Vanavond eten we penne alle cinque Pi....Pasta met de 5 P....Petersilie, pommedore , panna,  Parmesan en Peperoni 

Ted68 schreef op 20-01-2025 om 13:21:

Vanavond eten we penne alle cinque Pi....Pasta met de 5 P....Petersilie, pommedore , panna, Parmesan en Peperoni

Wat klinkt dat lekker! 

Teigera schreef op 20-01-2025 om 09:56:

Wat een lekker dagje yette .

@anijs: soms rijden we met de kinderen naar een geitenboerderij hier in de buurt, en daar verkopen ze het. Maar dat is wel ruim 20 minuten rijden voor mij hoor. Dichterbij gaat niet, zeker niet op fietsafstand dus. Ik had ook al zitten kijken gisteren, maar vier pakjes bestellen is ook weer wat veel... Jammer dat het niet bij de Ekoplaza is ofzo. Hoewel ik aan de rand van de stad woon en dichtbij "de polder", is er geen landwinkel/boerderijwinkel op fietsafstand die het verkoopt.

Vanavond eten we pad thai, met veel groenten, wat garnalen en kip.

Ah voor jullie dus ook niet zomaar Boekoeloekoe op het menoe . Misschien is het vergelijkbaar met dit: https://verstegen.nl/kneed-klaar-gemakballen/ maar dan denk ik toch alweer: ik maak zelf wel wat. 

Hier vanavond (onderweg) salade met oa radicchio, cannellinibonen, wortel, tomaatjes, olijven, kappertjes.

Hier een maandags AVGtje: sperziebonen, aardappels en een slavink.
Morgen macaroni.

Nikki1973 schreef op 20-01-2025 om 13:15:

Vandaag vegetarische maandag 😁. Het wordt Shaksuka. Ik weet dat dit eigenlijk ontbijt is in de landen waar het vandaan komt maar voor diner vind ik het ook heel lekker. Volkoren boterhammen erbij met humus.

Ik eet het ook liever s'avonds 

Wij hadden nog een kom soep van gisteren en ik had een kipfilet met ketjap in de airfryer gedaan en dat aten we in een pokebowl met geraspte wortel, edamame gember en zo'n zakje pokebowl rijst van lassi.

Ik had geen zin in de rundstoofpot die klaarstond, dus ik heb alsnog gekookt: glutenvrije gevulde ravioli, spinazie, pesto en een Duitse biefstuk.
De andere maaltijd die klaarstond, heb ik wél opgegeten: garnalen en scallops met een groentenmix (zo’n k&k mixzakje plus edamamebonen) en een spicy sesamdressing. Die smaakte prima en dat is maar goed ook, want ik heb er nog 3 porties van te gaan 

Die stoofpot kan morgen ook nog wel. Als vriendlief de aardappelpuree erbij verzorgt. Vind ik toch lekkerder dan met rijst. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-01-2025 om 19:30

ik had gisteren een pizza gemaakt op libanees flatbread, en daar was de helft nog van over. Dus die vandaag gehad. Flink veel groente erop, en beetje gegrilde ham en tomatenpuree. 

Ik dacht te zien dat Jumbo de boekoeloekoe dingen verkoopt. Maar mss is dat niet in elke winkel, of mss alleen online? Ik kom eigenlijk nooit bij Jumbo.

Vandaag wordt het pantry pasta (ik werkte op kantoor en Brown had niet nagedacht over het diner / dacht dat er op magische wijze iets op tafel zou verschijnen) Dus pasta met ui, gepelde tomaten, makreel en kappertjes. 
Morgen weer op reis voor werk. 1 dagje, maar wel op zo'n tijd dat ik waarschijnlijk iets eet op een vliegveld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.