Eten
Dolfje
15-01-2025 om 08:02
Jynta1981 schreef op 15-01-2025 om 07:44:
Lunch straks is altijd buffet, geen vlees want milieu enzo, maar wel een enorm vis buffet. Vind ik raar. En ik eet geen vis.
Dat vind ik ook raar..ik eet ook geen vis. Is er dan wel kaas?
Dolfje
15-01-2025 om 08:03
Ik eet op het werk. Denk dat ik 2 eitjes kook en meeneem. En nog wat rauwkost ( dat moet ik nog wel even halen).
Ted68
15-01-2025 om 08:21
Ga zo eerst maar boodschappen doen: Heb nog geen idee voor vanavond. Man is ziek(stervende) .... en ik erger me dan alleen maar...Dus word lang boodschappen doen....😂
anijsblokje
15-01-2025 om 08:30
Ted68 schreef op 15-01-2025 om 08:21:
Ga zo eerst maar boodschappen doen: Heb nog geen idee voor vanavond. Man is ziek(stervende) .... en ik erger me dan alleen maar...Dus word lang boodschappen doen....😂
Kippensoep dan maar, als laatste avondmaal voor man?
Hier vanavond terong belado uit de vriezer, met zilvervliesrijst en gemarineerde tofu erbij.
yette
15-01-2025 om 09:00
Dat snap ik ook niet helemaal, Jynta.
Hier kookt kind 3 op woensdagen. Wat het wordt, weet hij doorgaans rond 17.00. Daarna gaat hij zuchtend via de buurtsuper de keuken in. Met tussendoor een paar pauze's van een half uur om moed te verzamelen. Het resultaat is altijd echt lekker. Rond 20.00 - 20.30. Maar jee, wat is dat lastig met ADD. Ik hoop zó dat hij gezond blijft eten als hij van de zomer de deur uit gaat. Bestaat er nog zoiets als een mensa?
MijnNaamIsHaas73
15-01-2025 om 10:11
Ted68 schreef op 15-01-2025 om 08:21:
Haha, ik hoop voor jou dat je man snel opknapt ted 😅
Ik ben hier aan het lezen om inspiratie op te doen. Ik denk aan het kip stroganof recept van smaakmenutie met extra een prei erdoor want ik vind hun recepten vaak veel te weinig groenten bevatten. En ik heb door een inkoopfoutje 2 preien liggen die op moeten.
En misschien een keer nachos, maar dat is ook niet zo gezond, beter chili con carne dan? (Eten we ook wel nacho chips bij maar de verhouding is beter). En de kinderen zijn er dol op.
Sorry een lang en twijfelachtig verhaal. Ik scroll nog even verder
MijnNaamIsHaas73
15-01-2025 om 10:13
yette schreef op 15-01-2025 om 09:00:
Dat snap ik ook niet helemaal, Jynta.
Hier kookt kind 3 op woensdagen. Wat het wordt, weet hij doorgaans rond 17.00. Daarna gaat hij zuchtend via de buurtsuper de keuken in. Met tussendoor een paar pauze's van een half uur om moed te verzamelen. Het resultaat is altijd echt lekker. Rond 20.00 - 20.30. Maar jee, wat is dat lastig met ADD. Ik hoop zó dat hij gezond blijft eten als hij van de zomer de deur uit gaat. Bestaat er nog zoiets als een mensa?
Ik verlang daar zelf ook wel naar terug, voor 6 gulden een prima maaltijd. Meerder opties die iemand anders bedenkt, zonder zeurende kinderen en de afwas schuif je op een dienblad in een kar. Zie je wel, vroeger was echt alles beter
Dolfje
15-01-2025 om 10:27
Toen wij pas samen woonden gingen man en ik en wat vrienden ook een paar keer per week bij de Mensa eten. Er zaten ook regelmatig "oudere" mensen, mijn vader at er toen ook regelmatig en die was toen een jaar of 45 denk ik. Maar ook wel gepensioneerden.
Ik weet niet of dat nog bestaat hier.
Kaaaaaaaatje
15-01-2025 om 12:34
Gisteren aten we restjes, pull chicken, shoarma, rauwkost, nog een laatste rondslingerend worstje dat ik tegenkwam bij het opruimen van de diepvries.
Vandaag eten we pasta met een saus van venkelworstjes, gestoofde paprika's en tomatenpuree. Morgen word het pizza. Meestal koken we op woensdag iets wat we ook op donderdag kunnen eten, maar mijn lief had zin in pizza en aangezien mijn schoonvader op dieet is doen en vandaag mee eet we dat maar even morgen en niet vandaag 
Normaal gesproken aten we op vrijdag nog wel eens pizza of iets anders afhaal, maar mijn ouders zien hier de laatste tijd altijd op vrijdag en die koken dan een verantwoorde maaltijd, dus ik heb nu al zin in de pizza 
Nikki1973
15-01-2025 om 14:50
vriend is druk in de keuken bezig met van alles en nog wat. Heeft de bbq al aan. Ik laat me verrassen vandaag.
Teigera
15-01-2025 om 17:18
Een buffet zonder vlees aanbieden vind ik eigenlijk prima. Je hoeft niet per se vlees bij iedere maaltijd, ook niet als vleeseter. Er dan wél vis bij doen vind ik een beetje gek. Ook niet per se heel milieuvriendelijk, toch? Al eet ik graag vis, dus mij doe je er wel een plezier mee, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou dan weer helemaal niet blij zijn met kaas, want dat eet ik nooit op brood.
Vanavond eten we gebakken gnocchi met pompoensaus en spinazie, naar recept van miljuschka. Met Parmezaanse kaas en creme fraiche.