Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik maak vandaag pasta met kerstomaatjes en (blik)tonijn. Beetje putanesca-achtig, met wat ansjovis, peterselie en (veul) knoflook.

Ik wilde eigenlijk gnocchi eten maar de frutjes vonden dat te veel op pasta, wat we gisteren aten, lijken. Dus beetje omgegooid: vanavond wordt het een lekkerbekje, met aardappeltjes en groente die ik nog moet kiezen straks. Zal wel broccoli of bloemkool worden, dat vinden ze hier erg lekker en eten ze goed. 

Dewi-Sri2 schreef op 13-01-2025 om 15:21:

[..]

Ja, eerst zeer heet aanschroeien aan alle kanten en dan het water in om nagaren te stoppen. Helemaal droogdeppen en dan de marinade in. Als het klaar is voor gebruik, in dunne plakjes snijden.

Het is trouwens ook lekker om in de zomer de plakjes biefstuk op te rollen met in reepjes gesneden komkommer. Prikkertje erdoor. Lekker bij de borrel of weer een salade.

Dat klinkt allemaal heel lekker, Dewi!

Maak vanavond älpler makronen: winterpot: pasta met aardappel en ui in room met bouillon gekookt.

Ted68 schreef op 14-01-2025 om 08:47:

Maak vanavond älpler makronen: winterpot: pasta met aardappel en ui in room met bouillon gekookt.

Oh dat klinkt heerlijk zeg. Ga ik eens opzoeken. 

yette

yette

14-01-2025 om 15:15 Topicstarter

Gisteren ipv de pasta met plantaardig kip die ik van plan was, een verse supermarkt pizza gegeten. Ik had migraine sans migraine en dan zie ik te weinig om te koken. 

Vandaag eet De Vader niet thuis dus maak ik biefstuk  kruidenboter erbij, aardappelkroketjes, kruidige salade met een eitje, croutons en appelstroop-dressing. 

Appelstroop-dressing, dat klinkt spannend! Ik ben wel benieuwd, maar appelstroop hebben ze hier niet. Of heb jij in Frankrijk wel eens zoiets dergelijks gevonden?

Ik heb absoluut nul inspiratie voor straks, ik heb ook nergens zin in. Het zal dan wel wat pasta worden, daar hoef je gelukkig niks voor te kunnen . Ik pak een potje k&k-carbonara , een berg champignons die op moet, ui en knoflook en verder zie ik wel wat ik tegenkom. Soms heb je van die dagen...
Als het weer morgen net zo stralend is als vandaag, is rendang misschien weer eens een optie. Kan nu ook, maar dan eten we niet voor 1.30u vannacht. Gaat echtgenoot niet blij van worden.

Gisteren aten wij pasta pesto. Vandaag gekookte aardappelen met bietjes en een worstje. Was lekker allebei. 

yette

yette

14-01-2025 om 19:03 Topicstarter

@ Dewi, ze hebben volgens mij alleen Luikse stroop, met appel en peer. 

Die appelstroop-dressing heb ik ooit bedacht toen ik eigenlijk balsamico voor een salade wilde gebruiken - maar die bleek op. Als je appelstroop door een simpele vinaigrette klopt, krijg je iets dat er verdacht veel op lijkt. De dressing wordt dan natuurlijk ook dikker. 

Och, geen appelstroop, dat zou zoon niet overleven. Die roept bij het opstaan al: "Appel!" omdat hij appelstroop op zijn boterham wil.

Wij aten vandaag Chinese wokgroente met rijst en een kipsatéschnitzel. Ik heb ook alvast een pastasaus gemaakt voor donderdag, dan hoeft man daar alleen pasta bij te koken. De groentesaus heb ik met de staafmixer behandeld en daarna pas het gehakt toegevoegd, waardoor het een heel fijne structuur heeft. Nooit eerder gedaan, hopelijk vindt zoon het wat (want dat was de reden: kijken of hij het zo wil eten). Morgen eet man met zoon rodekoolstamppot (als hij niet vergeet het bakje uit de diepvries te trekken), vlees mag hij zelf regelen. Ik ben morgen bij een cursus waar eten inbegrepen is, geen idee wat dat wordt. Het zou soep met een broodje kunnen zijn, maar uitgebreider is ook mogelijk.

Pastinaak en wortel uit de oven met varkensworstje erbij 

yette

yette

14-01-2025 om 20:34 Topicstarter

Oei! Belangrijk woordje vergeten hierboven. Ik gebruikte appelstroop ter vervanging van balsamico crème! Niet de azijn dus. 

yette schreef op 14-01-2025 om 20:34:

Oei! Belangrijk woordje vergeten hierboven. Ik gebruikte appelstroop ter vervanging van balsamico crème! Niet de azijn dus.

Ik had al zo'n idee 

Ik ben op training en daar zijn de maaltijden inbegrepen. Gister lekker gegeten: vooraf verschillende bereidingen van biet, hoofd maiskip met gebakken polenta (mwah) en wat groenten.  Na een matige cheescake.

Veel te vroeg wakker, ontbijt is pas vanaf half 8 en om kwart over 5 stond ik onder de douche. Ontbijt is niet fantastisch maar ik weet dat ze lekkere pancakes hebben, dus daar ga ik voor en een bakje yoghurt met granola denk ik. Vanmiddag weer lekker naar huis!

Dat werd idd het ontbijt en nog een kaneelbroodje want dat kan ik niet weerstaan 😅

Lunch straks is altijd buffet, geen vlees want milieu enzo, maar wel een enorm vis buffet.  Vind ik raar. En ik eet geen vis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.