Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Nog een keer simpel: k&k-cordon bleu (in jaaaaren niet meer gegeten), rozemarijnfrietjes uit de airfryer en sla.
Vanmiddag heb ik chocoladeletters gemaakt voor onze Franse vrienden. Wat een klus is dat ! En een troep dat je krijgt . Ze verdienen niet direct de schoonheidsprijs (die letters dus), maar het gaat om het idee, zullen we maar zeggen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2024 om 17:11

stamppot van zoete aardappel, bonen en mais. dat zo nog even in de oven, met een klein beetje parmezaanse kaas

Cannellinibonen-venkelsoep uit de vriezer.

ik had een stokbroodje belegd. Vrijdag ga ik verse erwtensoep maken. Is echt weer er voor.

Wij aten zuurkoolstamp met worst.

Sereh gooi ik trouwens altijd in de vriezer

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-11-2024 om 21:12:

Wij aten zuurkoolstamp met worst.

Sereh gooi ik trouwens altijd in de vriezer

Ik ook. Maar mijn voorraad van 26 stengels is nu op . Hoe kweek je het zelf?

Ik ben vanavond alleen thuis met zoon, man heeft een werkdingetje (op zijn "papa"dag, dus ik moet me haasten na mijn eigen werk en snel naar huis). Hij had keuze tussen zeebaars en ossobucco en overwoog de zeebaars omdat hij dat thuis niet krijgt. Euh nee, omdat hij nooit vis wil... maar ik geloof dat hij uiteindelijk voor de ossobucco gaat. Zoon en ik eten pasta met garnalen en erwtjes (ok, en knoflook). Ik ben benieuwd naar wat hij van de garnalen vindt.

Man heeft een bakje rendang met rijst uit de diepvries gehaald en ik eet 2 broodjes met kipfilet en komkommer op het werk.

Dewi-Sri2 schreef op 20-11-2024 om 23:21:

[..]

Ik ook. Maar mijn voorraad van 26 stengels is nu op . Hoe kweek je het zelf?

Dat weet ik ook niet, misschien net als met bosui en bleekselderij,  een kontje in een laagje water zetten?

Edit: https://www.taman-indonesia.nl/Specerijen/Sereh#:~:text=Zelf%20citroengras%20kweken&text=Je%20zult%20zien%20dat%20de,warm%20in%20de%20volle%20zon.

Wij eten vanavond zelfmaakwraps. Met vega kipschnitzel, paprika, mais, ijsbergsla en kaas 

Op zoek naar een leuk recept om de salie die in de koelkast ligt op te maken, kwam ik dit tegen: Gnocchi in salieroomsaus met zoete aardappel en broccoli | Marley Spoon. Aangezien gnocchi bij de frutjes ook altijd wel in de smaak valt, eten we vanavond dus dit. Al houden ze niet van zoete aardappel, maar ja je kan niet alles hebben 

yette

yette

21-11-2024 om 15:14 Topicstarter

Gisteren maakte middelste zoon volkoren carbonara en komkommersalade met sesam en oosterse dressing. 

Ik open vandaag een paar zakken Indiase kippensoep voor de kinderen en mijzelf, zet voor De Vader een schaaltje zuurkool uit de vriezer in de oven, warm een rookworst op en ga zelf naan maken. 

Woensdag maakte ik sdeze haksuka met spinazie en zalm. https://uitpaulineskeuken.nl/recept/shakshuka-met-zalm 
Was erg lekker. Die blijft op het lijstje staan.

Vanavond spaghetti met roerbakgroenten en champignons

Mijn vaatwasser is dood ! Gisterochtend was er niks aan de hand, en gisteravond gaf hij geen sjoege meer. En de timing had niet beroerder gekund: ik zat met een enorme zooi van dat chocoladeletteravontuur van gisteren (ik heb vanmorgen een half uur staan afwassen), en volgende week komen onze Franse vrienden rijsttafelen.
Bovendien hebben we al een gloednieuwe staan (lang verhaal), maar omdat we nogal groots aan het verbouwen zijn, staat die helemaal achter in de kelder en kost het een dag om alles uit te ruimen, dat ding naar boven te krijgen en de boel weer op te ruimen. Dus dat wordt voorlopig afwassen met de hand.

Ik pas de maaltijden er wel op aan: vanavond trek ik een pot Patak's open en doe daar broccoli, champignons, garnalen en nog wat groentegedoe bij, en morgenavond zalm met venkel uit de oven. Vanmiddag heb ik ook verse ravioli gehaald waar alleen nog pastasaus bij hoeft.
Dus als jullie me zoeken, ik sta a) af te wassen, b) theedoeken te wassen of c) in mijn kamer te balen omdat ik moet gaan afwassen, waaraan ik een grafhekel heb .

Dewi:wat vervelend! Hier maak ik spaggetti ,tomatensaus, sla, en kipvleugels... Had iets heel anders in gedachte, maar we hebben een sneeuw probleem: man komt lopend naarhuis, komt de heuvel niet op. De rest op. 1 kind na komt met de trein. En kind komt uit het noorden, en heeft 35km met de auto... en staat w.s in een file....Dus magnetron eten

Wat balen Dewi! Ik heb ook echt zo'n hekel aan afwassen. Kan je man het niet repareren? Die had laatst de afzuigkap ook gefikst

Wij aten zelfmaakwraps, dat heb ik al geschreven realiseer ik me nu. Ik had niet zo'n trek want had een event van werk met hele goede borrelhapjes 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.