Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 21-11-2024 om 19:56:

Wat balen Dewi! Ik heb ook echt zo'n hekel aan afwassen. Kan je man het niet repareren? Die had laatst de afzuigkap ook gefikst

Wij aten zelfmaakwraps, dat heb ik al geschreven realiseer ik me nu. Ik had niet zo'n trek want had een event van werk met hele goede borrelhapjes

Echtgenoot is met onze geweldige Engelse aannemer/bouwer nou net heel druk met de verbouwing. We hebben het overlegd, en ik heb aangegeven dat ik wel ga afwassen. Hij gaat er nog even snel naar kijken, maar ik vond dit toch al een onding van een vaatwasser. Lastig inruimen, ontzettend langzaam... Op elk ander ogenblik was ik op mijn knieën gevallen van dankbaarheid dat dat kreng kapot ging, alleen NU niet. Wat ik al zei, de timing is shit.

Je gaat straks zó genieten van je nieuwe vaatwasser DewiSri! 

"Always look on the bright side of life"

Wij eten vanavond snijbonen en gebakken aardappelen, voor lief en mij een geitenworstje (we waren laatst op een geitenboerderij) en voor de frutjes een kaasschnitzel want dat vinden ze heel lekker en met een geitenworstje doen we ze echt geen plezier. Snap ik ook wel, want op de geitenboerderij mag je de geiten voeren en aaien enzo, die eet je niet op. Voor toe heb ik net griesmeelpudding gemaakt.

Ted68 schreef op 21-11-2024 om 18:00:

Dewi:wat vervelend! Hier maak ik spaggetti ,tomatensaus, sla, en kipvleugels... Had iets heel anders in gedachte, maar we hebben een sneeuw probleem: man komt lopend naarhuis, komt de heuvel niet op. De rest op. 1 kind na komt met de trein. En kind komt uit het noorden, en heeft 35km met de auto... en staat w.s in een file....Dus magnetron eten

Ja, de "sneeuwdoop 2024" hebben we idd wel gehad gisteren. Ik hoefde gelukkig niet te voet naar huis (maar wel stapvoets over de autobaan) en man haalde een vertraagde JV van het station en zij kwamen ook goed thuis, gelukkig. Net vorige week de winterbanden weer op 2 auto's laten leggen... pfoei, JIT....

We aten een beetje hapsnapperig (en laat) door de sneeuwcommotie : 2 restjes frietjes, broccoli, sla en gegrilde onglet en/of halloumi. Voor vandaag heb ik hotdogs (van runderworstjes) with all the trimmings. Mss transformeer ik ze nog in "danger dogs". Erbij sperziebonen en gemengde sla.

Succes met afwassen, Dewi

Ik had de zoete aardappel uit de gnocchimaaltijd weggelaten, Teigera

Ik heb je shakshuka opgeslagen, Koreveen. Om één of andere reden vinden wij tomatenshakshuka vies niet zo lekker.

Wij eten vandaag frietjes uit de airfryer en erbij een hamburger. Verder komkommer /tomaat.
Nu al zin in

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-11-2024 om 11:09

ik heb nog een restje stamppot met mais en boontjes staan, halve kipburger erbij

Vanavond uit eten met z'n vierenbij de griek

MijnNaamIsHaas73 schreef op 22-11-2024 om 13:05:

Vanavond uit eten met z'n vierenbij de griek

Lekker!

Balen, Dewi!

Zoon was wel gecharmeerd van de garnalen. Man bleek toch de zeebaars te hebben besteld, dus ik ga voortaan gewoon vis op het menu zetten. Flapdrol.

Vanavond eten we snijbonenstamppot met een simpel gehaktballetje. Ik heb nog een bakje jus staan (weggeschept van het stoofvlees dat anders te nattig bleef), dat kan er mooi bij. Misschien maak ik ook nog appelmoes (of dan toch een appelflapje?).

Ik heb een peulvruchtensoepje in elkaar gedraaid met als vlees een beetje gerookte spekblokjes. Had nog een heleboel selderijknol en had ook een  bos preien over. Bedoeld als middagsoep om in te vriezen, in porties van een klein kopje. Ik moet nog iets anders voor vanavond verzinnen maar daar doe ik nooit moeilijk over.

Ik heb een pan pompoen wortel tomatensoep gemaakt. Straks een kom en morgen als ik uit mijn werk kom ook.
Man moet morgen verder voor het eten zorgen. Hij zit te twijfelen tussen een rijsttafel van kippie of Chinees.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-11-2024 om 14:58

Er staat nu een pompoensoep op het vuur, waar ik krokante kikkererwten bij maak. Voor morgen

Het is echt heel lekker, Irma. Ik heb er alleen de helft van de room ingegooid en meer spinazie.

Vanavond maak ik pad Thai lekker met tauge, spitskool, sperzieboontjes, eieren, pinda’s en zelfgemaakte pindasaus 

Ik baal nog harder: de chocoladeletters komen niet uit de vorm. De vormen mogen ook niet te heet worden, want dan smelten ze. Morgen ga ik het maar eens proberen met de föhn, misschien levert dat iets op.

Vanavond zoals aangekondigd zalm met venkel en witte wijn uit de oven. Lekker, en lekker weinig afwas. Waar je al geen rekening mee gaat houden als de boel in elkaar stort .

Ging het zo goed met posten, maar toen werd ik ziek en was ik er weer uit. Maar goed, ik ga 't weer proberen. Afgelopen week had ik een keer nasi goreng met een gebakken eitje. Een keer witlof risotto. 
Hoogtepunt van de week was een etentje. We waren een nachtje weg en aten bij een restaurant aan de overkant van het hotel. Was echt heel erg lekker. Ik had vooraf millefeuille van gerookte wortel met panna cotta van geitenkaas, gel van groene curry, gepofte wilde rijst en bieslookdressing en als hoofdgerecht langzaam gegaarde knolselderij met crème van lavas, bitterballen van Brans, gebakken oesterzwammen en een schuimige saus van nootmuskaat. Brown had 2 visgerechten. Was allemaal erg goed, en erg leuke vegetarische opties. En goede wijn. 

Vanmiddag heb ik een pan uiensoep gemaakt voor mijn ouders (mijn moeder is aan staar geopereerd en mag niet tillen en bukken, dus ik probeer haar een beetje te helpen zodat ze niet zoveel boodschappen hoeft te doen enzo). En ik heb net penne met snijbonen, knoflook en anjsovis gegeten. 

Wij gaan vanavond uit eten. Misschien ook een tip voor jou, Dewi, dan hoef je niet af te wassen 
We gaan waarschijnlijk weer naar datzelfde eetcafé als laatst, dat was goed bevallen. Als dat hem inderdaad wordt, twijfel ik nog tussen de spareribs en een visstoofpofje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.