Eten
Moosey
27-05-2024 om 17:40
Wraps met veel knapperige rauwkost erin en geitenkaas. De hele dag al zin in. Maar eerst nog even de was opruimen, stofzuigen en de keuken fatsoeneren. Daarna mag ik eindelijk eten 
anijsblokje
27-05-2024 om 18:09
@riony: Wat had je dan precies voor volkoren noodles? Als volkoren pleitbezorger neem ik je klacht zeer serieus
. Die van Go-Tan zijn prima (hoewel niet 100% volkoren) en de bruine rijstnoedels van Fairtrade (ook niet 100%) volgens mij ook. Noodles smaken als je het mij vraagt sowieso niet naar veel, maar karton is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Hier vanavond het laatste restje cannellinibonen.
MijnNaamIsHaas73
27-05-2024 om 19:39
Wij aten pasta met broccoli en anjovis. Ik vond het heerlijk maar de kinderen waren er helaas niet over te spreken.
irmaladouce
27-05-2024 om 22:15
Man en ik zijn heerlijk op vakantie in mediterraanse oorden, alwaar we goed eten en het weer heerlijk is...
Wat gek, een guêpier die in 't Nederlands bijeneter blijkt te zijn... prachtig vogeltje wel.
Jynta1981
28-05-2024 om 06:23
Gister aardappels, broccoli en een saucijsje.
Voor vanavond heb ik de laatste zak pastasaus uit de vriezer gehaald. Salade erbij.
Ik ben daar dus zelf helemaal niet zo dol op, maar de rest van het gezin wel en vindt vooral mijn pastasaus heerlijk. Ik eet het wel en het is makkelijk, maar daar blijft het ook wel bij 😅
Van het weekend dus even een nieuwe voorraad maken en de slowcooker aanslingeren.
FaithfulDuck87
28-05-2024 om 07:11
hier wordt het aardappeltjes uit de oven, kipschnitzel en boontjes
Dolfje
28-05-2024 om 07:18
Het is weer dinsdag
Nu is het vandaag iets anders want normaal kom ik in de middag naar huis maar nu vanwege een vergadering blijf ik op het werk. Begin dus later vandaag. Moet nog iets te eten halen.
Man heeft korma uit de diepvries gehaald.
afrodite05
28-05-2024 om 07:19
Ik twijfel nog welke van de twee het wordt: Thaise kokoskippensoep met naanbrood of een stamppotje met rucola, tomaat, paprika en een hamburger. Hetgeen we niet vanavond eten, staat morgen op tafel.
ToetieToover
28-05-2024 om 08:01
anijsblokje schreef op 26-05-2024 om 09:24:
https://bijzonderspaans.nl/11399/stoofpot-van-zeekat-of-inktvis-paprika-en-tomaat/ Ik zou iets doen wat lijkt op dit recept! Heerlijk...inktvis...daar heb ik nu ook zin in!
Maar ik heb ook zo'n dag dat ik alles wil eten maar niet echt weet waar ik nou zin in heb. Mijn gedachten gaan van pizza bestellen tot geroosterde spitskool uit de oven tot asperges tot... Altijd irritant want als de dag zo begint dan lost mijn keuzestress meestal niet op.
Witlofstamppot daar zou ik flink wat mosterd bij gebruiken maar ik hoop dat het lekker was!
Ik vind het tijd voor een vegetarische maaltijd met veel groente vandaag, misschien dus gewoon de geroosterde spitskool met pindasaus en rijst en nog een gekookt ei of zo erbij.
Bedankt voor de tip, Anijs! Ik ga iets dergelijks maken met mijn eigen ‘draai’ eraan. Die zet ik vanavond te stoven voor morgen. En de pindasaus met rijst en ei vind ik ook een goed plan. Voor vandaag heb ik gisterenavond klaargezet:
Pindasaus, gestoomde gemengde groenten (courgette, spinazie, paksoi, broccoli) en zilvervliesrijst, gekookte eitjes.
Ik ben op werklocatie mét magnetron, hoera. De eitjes blijven hopelijk een beetje lekker na opwarmen. Maar ja dinsdag hè, ik wilde met Dolfje meedoen nu het nog kan.
en verder wordt het opgebakken zilvervliesrijst met bruine bonen en raapstelen met azijn + uitgebakken spekjes en uitjes.
Ted68
28-05-2024 om 08:34
Gisteravond werd het een entrecote,metpatat en tomatensalade.Vandaag eten we lasagne.
Dolfje
28-05-2024 om 09:29
Ik heb geen eitje maar net 2 verse boterhammen gesmeerd met Friese nagelkaas en plakjes komkommer erop. En nog een bakje yoghurt.
Dat eet zo tussendoor het makkelijkst weg, zou anders om 16:00 uur moeten eten.
Kaaaaaaaatje
28-05-2024 om 09:44
Gistern aten we restje.
Sushi pokebowl van zaterdag (nou ja, ik kookte nieuwe rijst en de rest legde ik er weer bij, bewust voor gerookte zalm gekozen en geen verse zalm).
En gevulde aubergines van zondag (aubergine poffen, een beetje aubergine eruit in de pan met gesnipperde ui, paprika, parelcouscous, dan in de aubergine, feta erover en afgrillen). Ik was een beetje zoekende hoe op smaak te brengen maar koos uiteindelijk voor oregano en paprika poeder, maar ik had te weinig zout en peper gebruikt dus het bleef een beetje mweh.
Voor vandaag weet ik het nog niet, ik heb nog helemaal geen zin om te werken, dus ik zoek nog even verder voor inspriatie....
rionyriony
28-05-2024 om 16:03
anijsblokje schreef op 27-05-2024 om 18:09:
@riony: Wat had je dan precies voor volkoren noodles? Als volkoren pleitbezorger neem ik je klacht zeer serieus
. Die van Go-Tan zijn prima (hoewel niet 100% volkoren) en de bruine rijstnoedels van Fairtrade (ook niet 100%) volgens mij ook. Noodles smaken als je het mij vraagt sowieso niet naar veel, maar karton is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Hier vanavond het laatste restje cannellinibonen.
Die van Conimex vond ik niet lekker. Vergeleken met de volkoren mie van Jumbo. Maar ik vond de gewone, niet volkoren mie van Honig eigenlijk het lekkerste.
Vandaag eet ik volkoren macaroni (Lidl) met groenten. Normaal snijd ik ui en prei op een plank, maar eigenlijk doet het Lidl Minichoppertje het werkje ook heel goed. Uiteraard niet zo mooi gelijkmatig, maar beter dan ik had verwacht. En vooral met heel weinig moeite en rommel. 
Ik heb ook een Kitchenaid, maar om prei daarmee te snijden kan je het beter eerst bevriezen, anders snijdt hij niet goed en maakt hij er pap met stukken van. Kool doet hij weer wel goed.