Eten
Dolfje
21-05-2024 om 22:11
Moosey schreef op 21-05-2024 om 20:57:
Mjaaa, erg goed gemarineerd is de vleespen meestal ook niet. En ook te grote hompen vlees, leerde ik van mijn Indo-vrienden. Dan heb je dus veel te veel vlees ten opzichte van je marinade-oppervlak. Zal dat boek ns checken, klinkt leuk!
Mijn absolute favoriet is saté kambing, maar dat moet je meestal met een lampje zoeken. Daarna saté domba inderdaad.
Ja veel te groot, via familie die in Indonesië heeft gewoond hebben wij dat ook van huis uit meegekregen. Man lust die hompen met pindasaus wel en ik krijg het ook wel weg met een biertje maar ik heb ook liever de andere varianten.
Kambing is inderdaad ook lekker!
Dolfje
22-05-2024 om 06:48
Wij eten een tomatensalade met rode ui en ik denk feta en vegetarische crispy bites uit de airfryer. En misschien een kom soep.
afrodite05
22-05-2024 om 06:49
Ha, ik kijk net op mijn planning, maar ik zie dat ik voor vandaag niets had bedacht qua eten. Dus we eten niets. Nee, ik zal man vragen wat hij wil hebben, we hebben genoeg in de diepvries liggen. O.a. een restje Chinees, orzo met citroen en kip, ik denk dat ik hem uit die twee laat kiezen. Of, als ik deze optie geef kiest hij hiervoor: verse pizza van de Lidl. Die kan ik na werk ophalen.
Ted68
22-05-2024 om 08:14
Ik maak vandaag metmijn vriendin uit vietnam loempia"s.... Dus maak vanavond nasi erbij...
Teigera
22-05-2024 om 09:00
Leuk, die informatie over saté's! Deze zomer ga ik naar Indonesië, ik vermoed zomaar dat ik daar wel het een en ander ga eten qua lekkere saté's en andere gerechten
.
Vanavond wordt het echter Italiaans, tagliatelle met zalm-pestosaus met zongedroogde tomaten, broccoli en gewone tomaten. Ik moet dan steeds denken aan de term 'retourvoertopper' die ooit op het oude forum gestart was door Eleonora volgens mij. Het komt wel vaker bij ons op tafel namelijk, deze keer op verzoek van frut II.
yette
22-05-2024 om 09:24
Ik maak vanmiddag een eiercurry met snijbonen en rijst. Weet nog niet of we het vanavond ook echt gaan eten, wegens apéro met het héle dorp (lees: 4 huizen, 5 inwoners). Ik hou mijn bijdrage daarvoor dit keer simpel: hollandse toastjes met franse smeersels. Maar ik hoor dat anderen vistaart en een soort croutons met salsa en gerookte ham meenemen. En drank dus. Als we daarna geen trek meer blijken te hebben, verschuift de curry naar vrijdag. Want morgen gaan we naar de stad, uit eten met mijn ouders.
MijnNaamIsHaas73
22-05-2024 om 13:41
Teigera schreef op 22-05-2024 om 09:00:
Leuk, die informatie over saté's! Deze zomer ga ik naar Indonesië, ik vermoed zomaar dat ik daar wel het een en ander ga eten qua lekkere saté's en andere gerechten
.
Vanavond wordt het echter Italiaans, tagliatelle met zalm-pestosaus met zongedroogde tomaten, broccoli en gewone tomaten. Ik moet dan steeds denken aan de term 'retourvoertopper' die ooit op het oude forum gestart was door Eleonora volgens mij. Het komt wel vaker bij ons op tafel namelijk, deze keer op verzoek van frut II.
Zowel het vooruitzicht van Indonesië als de retourvoertopper klinken goed. Heb je van die laatste een recept?
Wij eten vanavond vistaart, en nu voor de andere lusiknie een restje lasagne.
ToetieToover
22-05-2024 om 14:15
Vandaag bruine bonen met piccalilly, Brown basmatirijst en een mixje van avocado, komkommer, bleekselderij, ui, augurk, lavas, peterselie en bladselderij.
en verder
opgebakken rijst, kipfilethaasjes en ijsbergsla met yoghurtdressing, paprika, rode ui, parmezaan, rozijnen, walnoten en pancetta.
Teigera
22-05-2024 om 14:46
MijnNaamIsHaas73 schreef op 22-05-2024 om 13:41:
Zowel het vooruitzicht van Indonesië als de retourvoertopper klinken goed. Heb je van die laatste een recept?
Tuurlijk! Kook de tagliatelle. Kook de broccoli 3 minuten. Ondertussen maak je van creme fraiche of kookroom, gemengd met groene pesto, zongedroogde tomaatjes in reepjes gesneden en gerookte zalm (ik gebruik meestal zo'n bakje zalmsnippers oid heet het geloof ik maar zelf een verpakking gerookte zalm snijden kan natuurlijk ook) een sausje in een pan. Het hoeft niet echt te koken, alleen maar doorwarmen. Als laatste doe je gehalveerde cherry- of snoeptomaten erbij, dan de gekookte broccoli, even omroeren - tagliatelle en de saus op je bord - klaar! Op te leuken met geroosterde pijnboompitjes.
Echt een "recept" zou ik het niet willen noemen, maar zo maak ik het altijd. Ooit járen geleden van een vriendin geleerd en ben het altijd blijven maken. De frutjes vinden het ook erg lekker.
afrodite05
22-05-2024 om 14:55
afrodite05 schreef op 22-05-2024 om 06:49:
Ha, ik kijk net op mijn planning, maar ik zie dat ik voor vandaag niets had bedacht qua eten. Dus we eten niets. Nee, ik zal man vragen wat hij wil hebben, we hebben genoeg in de diepvries liggen. O.a. een restje Chinees, orzo met citroen en kip, ik denk dat ik hem uit die twee laat kiezen. Of, als ik deze optie geef kiest hij hiervoor: verse pizza van de Lidl. Die kan ik na werk ophalen.
Het wordt Chinees 
Dewi-Sri2
22-05-2024 om 15:54
Dolfje schreef op 21-05-2024 om 21:02:
[..]
Binnenkort veranderd dat want dan wordt het de donderdag
![]()
Ik zal het noteren, anders raakt mijn biologische klok in de war
Inderdaad, saté bestaat bij ons meestal uit achterlijk grote brokken vlees. Als wij in Nederland zijn, gaan we altijd bij ons favoriete Indonesische restaurant eten. We nemen dan het saté-menu. Toen we daar een paar weken geleden waren, hoorde we naast ons mensen klagen over 'die miezerige stukjes vlees, het is bijna oplichting'.
Ze moeten maar nooit naar Indonesië gaan, dan raken ze helemaal gedesillusioneerd.
Voor vanavond twijfel ik tussen witlofsalade, noodles en hartige taart. Ik moet eens ernstig met mezelf in conclaaf.
Dewi-Sri2
22-05-2024 om 18:45
Ik ben gezwicht voor de noodles, omdat ik nog lekkere bouillon over had van gisteren. Morgen zien we weer verder.
De retourvoertopper vind ik echt een Eleonora-woord, ik kan me ook het recept nog wel herinneren. Leo's knoflooksoep heb ik op een vindbare plaats opgeslagen, briljant. Ik mis haar echt, ook om andere redenen.
rionyriony
22-05-2024 om 18:54
Chili con carne; weinig carne. Ik vond nog een blikje Al Andalus mix, dus ik dacht: laat ik maar een poging doen om die binnen de THT-datum op te maken. Zo goedkoop was die niet.