Eten
yette
30-04-2024 om 08:36
Gisteren lasagne tricolore - de oudste was jarig en kwam eten. Hij werd 27, zo oud was ik toen ik moeder werd. Raar idee wel.
Vandaag komt er een vriendin eten: lamsgehaktballetjes, griekse rijst, gegrilde ratatouille en misschien een salade.
MijnNaamIsHaas73
30-04-2024 om 09:13
Nog gefeliciteerd Yette. Bijzonder dat je nu je halve leven moeder bent
Ik weet niet wat we vanavond eten, dat wordt voor ons geregeld. Ik heb voor de lunch (net als gisteren) een salade van sperziebonen mee. Die moesten op omdat het er afgelopen zaterdag niet van kwam om ze te gebruiken.
afrodite05
30-04-2024 om 12:22
Ik heb net een mengsel van braadworst, rode ui, prei en champignons gemaakt. Daar gaat nog feta bij en pasta en misschien een lik roomkaas.
rionyriony
30-04-2024 om 12:44
Als ik iets echt lekkers zou maken, bijvoorbeeld gebraden/gebakken haas (varken) dan moet je vrezen dat ik de helft al op heb voordat het op mijn bord ligt.
Ik doe iets vleesloos vandaag; macaroni met ui, spinazie, champignonflinters zijn favoriet bij mij omdat die vrij veel smaak van zichzelf hebben. En wat geraspte kaas erover. Wat is macaroni zonder kaas.
Dolfje
30-04-2024 om 14:49
Het is eigenlijk iets voor het ergernis topic
Maar ik vind dat zo vies klinken " een lik roomkaas" of een " lik pindakaas "
Ik weet niet waarom ik dat zo heb maar als ik dat lees

afrodite05
30-04-2024 om 16:10
Dolfje schreef op 30-04-2024 om 14:49:
Het is eigenlijk iets voor het ergernis topic
Maar ik vind dat zo vies klinken " een lik roomkaas" of een " lik pindakaas "![]()
Ik weet niet waarom ik dat zo heb maar als ik dat lees![]()
Haha ik snap het wel hoor. Klinkt idd nasty, maar ik wist ook niet goed hoe ik het anders moest omschrijven. Mespuntje bedoel ik ook niet. Misschien gewoon een eetlepel ofzo? Een "kwak" is ook niet veel beter, klinkt alsof iemand het uitgespuugd heeft
Teigera
30-04-2024 om 16:28
Wij eten taco's vanavond, frut I gaat koken. In de taco's komen roerbakgroenten, rundergehakt, avocado, sla, tomaat, komkommer.
ToetieToover
30-04-2024 om 16:37
Hahaha Dolfje, hier komt een ultra goor recept:
ik deed een lik 👅 roomboter in mijn ovenschaal
en daarna smeerde ik die in, want mijn lief zijn vingers kunnen niet zover de ‘verkeerde’ kant op buigen als die van mij. Anyway. Ik vette mijn handen lekker in met de roomboter die aan mijn vingers achterbleef. In de schaal deed ik een mix in van zwarte bonenpuree, restje tomatensaus, half potje harissa, nog wat knoflook, een lik 👅 crème fraiche. Ik stapelde een ronde ovenschaal vol met een lik 👅 van de mix, rijstpapier, een 👅, enfin. Aan het einde van de baktijd kaas eroverheen geraspt en laten afbakken.
Gegeten met avocado/tomaatsalade.
afrodite05
30-04-2024 om 16:44
ToetieToover schreef op 30-04-2024 om 16:37:
Hahaha Dolfje, hier komt een ultra goor recept:
ik deed een lik 👅 roomboter in mijn ovenschaalen daarna smeerde ik die in, want mijn lief zijn vingers kunnen niet zover de ‘verkeerde’ kant op buigen als die van mij. Anyway. Ik vette mijn handen lekker in met de roomboter die aan mijn vingers achterbleef. In de schaal deed ik een mix in van zwarte bonenpuree, restje tomatensaus, half potje harissa, nog wat knoflook, een lik 👅 crème fraiche. Ik stapelde een ronde ovenschaal vol met een lik 👅 van de mix, rijstpapier, een 👅, enfin. Aan het einde van de baktijd kaas eroverheen geraspt en laten afbakken.
Gegeten met avocado/tomaatsalade.
En vervolgens je bord afgelikt? Of was het niet om je vingers bij af te likken?
RoosOpJeHoed
30-04-2024 om 16:50
anijsblokje schreef op 29-04-2024 om 22:14:
[..]
Wat vind je zo gruwelijk aan kikkererwten? Overigens vind ik ze zelf geweekt en gekookt veel lekkerder (want: minder/helemaal niet meer slijmerig) dan uit blik. Wie weet heb je daar wat aan... Of misschien was dit al een toprecept, ik ben benieuwd.
De structuur (zemelige balletjes) in combinatie met de weeïge, muffe smaak. Linzen of bonen gaan prima, maar kikkererwten... brrrr. Maar bedankt voor de tip (ook die van jou Toetie!), dat ga ik zeker eens proberen! Recept ga ik vanavond uitproberen (gisteren miste ik een ingrediënt, dus doorgeschoven). Nog wel met blikkererwten, maar ik zal laten weten of het beviel.
RoosOpJeHoed
30-04-2024 om 16:56
Gisteren dus een ontbrekend ingrediënt voor de kikkererwtencurry, dus die staat voor vandaag op het menu. Uiteindelijk werd het https://www.leukerecepten.nl/recepten/griekse-aardappel-stoof-met-sperziebonen/ Is al een tijdje een favoriet hier.
En ik had bij de AH proteïne mousse gekocht, zowel in de smaak karamel als chocola. Normaal ben ik niet van die hippe proteïnedingen (want kwark is prima), maar ik wilde het eens proberen. Geen succes. De karamelversie smaakt precies als een pakje Saromapudding, baaaah!
Koreveen
30-04-2024 om 17:25
Had nog gekookte rijst in de vriezert dus ga vanaaf lekker nasi maken met zelfgemaakte pindasaus en een gebakken ei.
Gisteren aten we pannenkoeken. Heerlijk gebakken door lief
Dolfje
01-05-2024 om 08:18
afrodite05 schreef op 30-04-2024 om 16:10:
[..]
Haha ik snap het wel hoor. Klinkt idd nasty, maar ik wist ook niet goed hoe ik het anders moest omschrijven. Mespuntje bedoel ik ook niet. Misschien gewoon een eetlepel ofzo? Een "kwak" is ook niet veel beter, klinkt alsof iemand het uitgespuugd heeft
![]()
Nee kwak is nog erger dat doet me aan een zaadlozing denken
gewoon een lepel of zo of " een beetje"