Eten
Dolfje
29-04-2024 om 10:50
Even in goed bekeken wat we hebben en de komkommer moet wel echt op dus dat wordt met cherrytomaten en rode ui en linzen een salade. Erbij de crispy dingen dus.
MijnNaamIsHaas73
29-04-2024 om 11:04
De kinderen zijn uit logeren dus wij eten Aziatisch. Rijst met kip ketjap roerbak, met voorgesneden roerbakgroenten en paksoi. Ik hoop dat ik nog cashewnoten heb liggen om erover te strooien
Dietloverzzz
29-04-2024 om 11:09
Gisteren had ik voor 2 dagen gekookt, een lekkere pittige pasta met zelfgemaakte pesto met ui en knoflook. Wat was het heerlijk. Het was een geslaagd koningsdag weekend.Vanavond eet ik niet mee vanwege mijn dieet en de zomer in zicht, maar kan mijn man nog wel lekker die pasta opeten. Eergisteren samen luxe uit eten geweest.
RoosOpJeHoed
29-04-2024 om 13:10
Wij eten dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195651/kikkererwtencurry-met-pinda-en-spinazie-en-rijst
ik hoop dat het wat is, want stiekem gruwel ik van kikkererwten. Nog geen enkel gerecht gevonden waar ik ze lekker in vond, of op zijn minst te doen. Maar goed, we blijven proberen. Wel met iets minder kikkererwten en iets meer spinazie 
afrodite05
29-04-2024 om 15:43
@Teigera het recept van de orzo vond ik een beetje raar: je moest bijvoorbeeld 2 citroenen raspen, maar nergens in het recept stond wat je met die rasp moest doen. Ik heb het samen met het sap en de slagroom erbij gegooid. Oh en ze willen dat je tegelijk met de ui en knoflook de orzo al meebakt. Dat werd geen succes, koekte vrij snel aan. En dan moest de verse spinazie door die aankoekende massa geroerd worden en pas op het laatste moment het vocht erbij. Wat ik een volgende keer zou doen: ui+knof aanfruiten, dan pas de orzo erbij en dan later eerst het vocht (of een deel van het vocht) en dan de spinazie erdoor. Deksel op de pan zodat het makkelijker slinkt, doorroeren en in de ovenschaal. Zo heb ik het uiteindelijk gedaan en dat ging prima.
ToetieToover
29-04-2024 om 18:11
bietjes met rucola, zuring, postelein, hanepoot, en gebakken paneer en gebakken croutons van een restje glutenvrij brood met een stevige vinaigrette
en, van de (tafel)barbecue kipspiesjes met kikkererwtensalade: kikkererwten, (duh) tomaat, komkommer, uiringen, zelfde vinaigrette maar dan met toevoeging van munt en komijn.
Ook van de barbecue: geroosterde marshmallows met geklopt eiwitschuim en hangop met lemon curd. Geen idee wat die marshmallows daar aan toevoegden maar goed, de barbecue was nog warm. 
Jynta1981
29-04-2024 om 21:46
Pasta pesto met een uit de diepvries geviste kippendij en ook diepvries tuinerwten. Half bakje vergeten champignons erdoor en verlepte basilicum want die had wat weinig water en veel zon gehad. Klinkt allemaal niet helemaal je-van-het maar was een prima maaltje.
Morgen eet ik alleen met de oudste en ik heb chili uit de vriezer gehaald. Daar maak ik een nacho schaal van met Cheddar. Lik crème fraich en chili saus erbij, smullen!
Woensdag moeten echt de bietjes op dus daar maak ik stamppot van met gehakt uit, jawel, de diepvries.
anijsblokje
29-04-2024 om 22:14
RoosOpJeHoed schreef op 29-04-2024 om 13:10:
Wij eten dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195651/kikkererwtencurry-met-pinda-en-spinazie-en-rijst
ik hoop dat het wat is, want stiekem gruwel ik van kikkererwten. Nog geen enkel gerecht gevonden waar ik ze lekker in vond, of op zijn minst te doen. Maar goed, we blijven proberen. Wel met iets minder kikkererwten en iets meer spinazie
Wat vind je zo gruwelijk aan kikkererwten? Overigens vind ik ze zelf geweekt en gekookt veel lekkerder (want: minder/helemaal niet meer slijmerig) dan uit blik. Wie weet heb je daar wat aan... Of misschien was dit al een toprecept, ik ben benieuwd.
Hier at ik saai, want 's avonds training. Het werd dus volkorenbrood met geitenkaas, een van mijn maandagavondklassiekers. 😉 Salade van komkommer en tomaatjes erbij. En na de training een bakje kwark met frambozen en een handje amandelen. (los, niet erin
)
ToetieToover
29-04-2024 om 23:45
Kikkererwten zijn het lekkerst als je ze zelf weekt en dan kookt. Of na het weken (niet eerst koken!!) in de keukenmachine omtovert in falafel. De rest kook je en tover je om tot hummus. Lekker hoor 🤤
Ted68
30-04-2024 om 07:45
Maak vanavond cous cous,met aubergine, tomaten,kikkererwten, ui, en stukjes rundvlees.
irmaladouce
30-04-2024 om 08:03
Gisteren bleek man uitgebreid warm te hebben geluncht met alles erop en eraan en we hadden geen zin om te koken. Brood met kaas e.d. gegeten. De simpele pasta komt daarom vandaag op tafel.
anijsblokje
30-04-2024 om 08:04
Vanavond dan echt de ovenschotel met zuurkool, boekweit, puntpaprika, komijn en komijnekaas (vorige week was ik dat al van plan maar kwam het er niet van).
Dolfje
30-04-2024 om 08:32
Ik moet werken en neem een broodje kaas mee. Dat is toch het makkelijkst om even tussendoor kunnen eten want ik heb niet echt pauze.