Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gegrilde onglet, aardappeltjes uit de oven, sperziebonen, sla.

Ik heb voor vanavond een zak pastasaus uit de vriezer getrokken. Daar maak ik altijd een voorraad van met heel veel gepureerde groente erdoor. Dat eten we met een nader te bepalen soort pasta uit de voorraad. We hebben vanmiddag een verjaardag en daar zijn altijd voldoende hapjes aanwezig, dus gok dat de trek niet enorm is en lekker snel klaar, doch gezond.

Ik maak vandaag orzo met citroen en kip, een recept uit de meest recente allerhande. Ben benieuwd of het een blijvertje is: https://www.ah.nl/r/1199925

Ik maak de kippensoep die ik gisteren van plan was te maken.

Man maakt momo"s. We eten er spinazie salade met feta bij.

Wij eten vanavond bij mijn moeder.  De kinderen gaan daar logeren.  Dat wordt weer friet. Deze keer zelfgebakken met kipfilet en sla. Ik ga nog even op zoek naar een soepje in de vriezer, die kunnen we dan bij de lunch eten voor wat extra groenten. 

Hier ook een soepje uit de vriezer, Haas! Courgettesoep vond ik daar. Met volkoren stokbrood. 

Gisteren at ik risotto met lamsvlees en witte asperges. Een voorafje met bieten, kappertjes, een vinaigrette en haring.

vandaag 

een bloemkoolsalade: gegrilde bloemkool met hartige hangop (munt, knoflook, peper, zout), rozijnen, gerookte amandelen en uiringen. Gekookte eitjes en grapefruitsap en koffie voor het zondagochtend gevoel. 
En verder vandaag

extra eters dus ik heb alvast wat klaargemaakt: groentenmix van broccoli, courgette, groene asperges. Te eten met Bavette met chimichurri en een mixje van aardpeer/aardappels/zoete aardappels met zetmeel en crème fraiche, kaneel, chilies en knoflook. Chimichurri staat al klaar. Aardappelschotel ook. 

Gisteren wezen klussen in huis en in de middag wilden we naar de stad gaan maar geen puf meer dus lekker thuis gebleven. Ik heb lamsworstjes gegrild (die hadden we van Texel meegenomen) en een salade met parelcouscous, geroosterde groenten, zongedroogde tomaat (de olie uit het potje hier overheen gekiept) Was lekker en vanavond eten we dat lekker makkelijk nog een keer

hier wordt het een kipschnitzel met salade

Wij hebben nog een kommetje soep en verder vega crispy "kip" uit de airfryer en qua groente moet ik nog even kijken wat we hebben en waar ik zin in heb. Heb geloof ik nog bloemkool en broccoli liggen.

ik ga een plaatpizza met een spread van tuinerwten en feta maken, met daarop kipgehaktballetjes en rode ui - ook weer een recept uit de Allerhande. De orzo van gisteren was lekker, alleen vond man dat ik wel erg lang in de keuken stond voor wat het was. Tja, ik moest tussendoor ineens ook het eten voor zoon klaarmaken en een fles prepareren. Ja, dan duurt het allemaal wat langer ja. Maar ach, er staat nu nog een portie voor in de diepvries, dus de volgende keer is het alleen een kwestie van opwarmen. Ben benieuwd hoe dat gaat (pasta invriezen en opnieuw opwarmen). Maar vanavond dus die plaatpizza.

@afrodite: die orzo met citroen was me ook opgevallen, leek me wel aardig. Is wel een aanrader dus? (ik hoef tussendoor geen flessen meer op te warmen  )

Wij waren een weekendje weg met familie van mijn "kant". Vrijdagavond kookte ik, pasta met naar keuze óf saus met gerookte zalm, broccoli, gedroogde en gewone tomaatjes óf vega tomatensaus met veel groenten, lekker gesudderd in de slowcooker thuis. Toe dubbelvla. 
Zaterdagavond haalden we af bij het frietkot, en zondagavond sloten we het weekend af bij een wegrestaurant (tja niet de meest gezellige omgeving, maar wél heel praktisch) en at ik vega noedels. 
Zaterdagochtend nog wel even teruggereden naar NL voor een kleedjesmarkt, dat was leuk en alle kinderen waren erg blij met wat ze gescoord hadden. Verder lekker gewandeld en spelletjes gespeeld enzo.

Vanavond gaat lief koken, ik geloof spinaziekaasrondo met aardappelen en broccoli. 

Ted68 schreef op 28-04-2024 om 10:31:

Man maakt momo"s. We eten er spinazie salade met feta bij.

Als je man dat voor de hele familie + aanhang moest maken, was hij wel een tijdje bezig, zeker? Lekker hoor, momo's!

Je plaatpizza klinkt goed, afrodite !

Klinkt als een ontspannen WE, Teigera!

Wij aten gisteren deze vispastei als late lunch gisteren :

https://eatertainment.nl/recept/vispastei-met-kabeljauw-en-hollandse-garnalen

Ik maakte er voor de liefhebbers nog rijst bij. Een aanrader! Maar i.p.v. de Hollandse garnalen deed ik er gemengde zeevruchten (diepvries) in. Die Hollandse garnalen kon ik alleen krijgen voor (omgerekend) EUR 11,15 voor 100 gr. 

O, en wat we vandaag eten weet ik nog niet. Wsch een snelle, simpele pasta.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.