Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 10-04-2024 om 15:36:

[..]

Gepocheerd ei kan ook in de magnetron!

Ik ben gefascineerd. Heb opgezocht hoe het moet, ik ga het morgen proberen!

Wij hadden vergadering op werk. Ik liet mijn keukenhulpje en kikkererwtenstoof koken, met tomaat, wintergroenten en sinaasappel. Salade en brood erbij, hartstikke lekker. 
Het afgelopen weekend werkte ik weer eens op een festival, ik genoot me suf en kreeg ook goed eten, beetje Midden-Oosters, dingen met couscous, hele goeie humus, lekkere groenten. Ook allemaal heel prima. 

Hier weer een afspraak in de avond (1830 in naastgelegen stad), dus we moeten vroeg eten. Of nouja, ik in elk geval. Dus even makkelijk: wraps met krokante kipburger en een salade met de tweede helft van de rauwe spinazie, maïs en tomaat. Chilisaus erbij. 

Moosey schreef op 10-04-2024 om 23:34:

[..]

Ik ben gefascineerd. Heb opgezocht hoe het moet, ik ga het morgen proberen!

Ik ben benieuwd ! Laat je het resultaat nog even weten ?

Wij gaan vanavond met vrienden uit eten. In een Italiaans resto (geen pizzeria) waar we nog niet eerder waren. Ik zal straks eens op de kaart kijken  wat er voor lekkers te bestellen valt.

Ik maak bloemkoolnasi met kip. Misschien beetje pindasaus erbij. En een gebakken ei.

Ik kom weer eens langswaaien en zwaai.

Gisteren aten we pasta met kerstomaatjes saus (met witte wijn, kappertjes, knoflook, peper, peterselie en citroen, en dan van alles heel veel over geblakerde kerstomaatjes) met kaas.

Vandaag en eergisteren eten we een verspakket kerrie groente met aardappelpuree. Mijn vriend is helemaal blij dat we dit eten dus ik doe net alsof ik het ook heel lekker vind.... de kinderen doen niet alsof die eten gewoon geen hap.....

Stoofvlees met friet. 

Lief van jou Kaaaaaaatje . Die pasta kerstomaatjes klinkt lekker zeg. Heb je daar een recept voor of doe je maar wat? 

Wij eten vanavond pasta pesto met courgette, tomaatjes en mozzarella. We moeten einde middag naar school om van allerlei knutselwerken enzo te bewonderen, dus we zijn pas laat in de gelegenheid te koken. Dit is dan lekker snel klaar.

Ik ga vanavond naar een voorstelling.  Vantevoren ergens snel een hapje eten.  Ik hebman opdracht gegeven om een restaurant uit te zoeken en te reserveren dus ik laat me verrassen. Wel een beetje moeilijk om de controle los te laten haha

Kinderen eten bolognese uit de vriezer met spaghetti die de oppas erbij moet koken. 

Ik at dus niet thuis,.maar uiteindelijk ook niet elders. In de file maar huis nog een vergeten bolletje met komijnenkaas gegeten en een appel, maar denk dat ik zo nog een cracker ofzo eet. Of een beetje Griekse yoghurt met een peer en banaan en muesli. Dat wordt het denk ik.

Hier vanavond een salade met limabonen, rode kool, tomaat, paprika, gedroogde tomaat, kappertjes, .... En een vinaigrette met balsamico.

Vandaag falafelballetjes met gegrilde romaine babykropjes met knoflooksaus

en 

Salade van knolselderijblokjes, witlof, walnoten, bloedsinaasappel met mangochutney/hangop dressing en zuurkool met knakworst en gebakken uien. 

Morgen eet ik alleen met de meisjes. Krulfriet, snacks en salade.

Ik maak vanavond een soort couscoussalade met gewelde abrikoos, geraspte courgette, gerookte kip, amandelen en ik moet even kijken of ik nog feta heb liggen voor erdoorheen. 

Hier wordt het vandaag kip kebab in een wrap met ijsbergsla en rode ui en tomaat en feta en zelfgemaakte knoflooksaus van opgeklopte cottage cheese.
Morgen zijn we een dagje weg ivm een concert dus zal wel iets van friet oid worden. Gaan met vrienden dus even kijken of zij een ander idee hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.