Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten een soort uitvergrote borrelplank vandaag. Zoon wilde weer eens snackballetjes van de slager en die waren deze week in de aanbieding. Verder had ik nog brie liggen en een overkill aan druiven, dus mijn hoofd maakte daar een borrelplank van. Verder daarbij nog chorizo, toastjes, smeerseltje, tomaatjes, komkommer en wortels met dip. Er ligt ook nog een open zak Bugles (hoe dan?), dus even kijken of die nog lekker zijn, dan gooi ik ze erbij.

Mijn pannenkoekenplannetje schuift naar morgen. (dit is waarom ik niet 's ochtends in dit topic moet posten!) Ik was vergeten brood in te vriezen, dus dat moet nu echt op en eet ik dan vanavond (met geitenkaas wat er ook nog veel is). Bij de lunch had ik een hele berg rucola en tomatensalade dus de groente is in ieder geval ook binnen vandaag.

Dan stort ik me in plaats van koken maar even op de afwas en opruimen/schoonmaken in huis.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-04-2024 om 17:09

gebakken aardappeltjes met kipgehaktballetjes en een salade

afrodite05 schreef op 05-04-2024 om 06:44:

Ik ga vandaag weer werken. Vanavond een simpel AVG'tje: gekookte aardappelen, gestoomde snijbonen en qua vlees moet ik even de diepvries bekijken. Mogelijk een kipburger voor in de airfryer ofzo.

Ook hier wijzigen de plannen iets. Ik ga de aardappelen bakken in de airfryer en ik zag op insta een recept voorbijkomen van gebakken bosui en dat staafmixeren met mayonaise voor bij frietjes. Ga ik dus maar uitproberen. Het vlees is een speklapje geworden. 

Ik heb het weekend ingeluid met mijn kabeljauwleverslaatje: gekookte aardappels, azijn, fijngesnipperd rauw uitje, komkommerblokjes, gekookt ei en een blikje kabeljauwlever. Peper en zout. Beetje zeewiercrackers erbij en mijn wekelijkse jodium en omega3 quotum is weer binnen. 

irmaladouce schreef op 05-04-2024 om 11:10:

En nu heb ik zin in halloumi...

Irma, kan jij halloumi krijgen? Toen ik er bij de Hyper U en Leclerc naar vroeg, keken ze als een kip naar het onweer.

Vanavond een zelf te beleggen pizzabodem. Ik heb de hele middag in de keuken gestaan voor de rijsttafel morgen met vrienden, dus om nog een keer te gaan koken ging me wat te ver. Wel zelf tomatensaus gemaakt, dat vind ik toch lekkerder.

Verder moet ik van de week de vriezer en de ijskast zoveel mogelijk leegmaken voordat we naar Nederland gaan. Nog geen idee wat ik er van ga maken.

Hier straks:  verschillende kazen, rode wijn,en een witlofsalde metstokbroodje...Ben echt net thuis, en heb geen zin meer om te koken

Prei is het geworden. Is een van mijn lievelingsgroenten.

Oh, lekker Ted! Dat lijkt me heel erg fijn. Helaas vind echtgenoot dat geen maaltijd, net zomin als soep met brood.

Dewi-Sri2 schreef op 05-04-2024 om 18:17:

[..]

Irma, kan jij halloumi krijgen? Toen ik er bij de Hyper U en Leclerc naar vroeg, keken ze als een kip naar het onweer.

zie dit nu voor me.

Lief nog steeds ziek. Maandag een scan. Hopvelden meer duidelijkheid.
Gisteren voor hem gestoomde en voor mij gebakken kipfilet met spinazie en een gekookt eitje.
Vandaag een lange filmdag en ik kwam totall loss thuis. Hij had kippensoep en ik een bakje nasi uit de vriezert en heb er lekker veel Bali kroepoek bij gegeten

Koreveen schreef op 05-04-2024 om 21:46:

[..]

zie dit nu voor me.

Dat had ik ook toen ik het zag!
Wat naar Koor, dat je lief zo ziek is. Ik duim dat het jullie gauw weer beter gaat. Hetzelfde wens ik aan alle zieken hier: heel veel sterkte en beterschap allemaal.

Beterschap voor je lief Koor. Hopelijk weten jullie snel meer.

Wij hadden vanavond eigenlijk een soort feestje maar dat is vanwege ziekte afgezegd. Nu gaan we naar vrienden en ze zeiden gisteren dat ze de bbq tevoorschijn gaan halen. 

Koreveen, veel beterschap gewenst voor je lief.

Ik ga vandaag voor het eerst rendang (proberen te) maken. From scratch. Ben benieuwd. Rijst en sperziebonen erbij. 

afrodite05 schreef op 06-04-2024 om 08:16:

Koreveen, veel beterschap gewenst voor je lief.

Ik ga vandaag voor het eerst rendang (proberen te) maken. From scratch. Ben benieuwd. Rijst en sperziebonen erbij.

Leuk! Ik werd in de toko heel raar aangekeken, de eerste keer dat ik de ingrediënten kwam kopen. Zeg, 25 jaar geleden ofzo. Die man liep naar achteren en begon in rap tempo in zijn eigen taal te vertellen over ‘blanke vrouw’ (dat verstond ik dan wel, dus het bleek Indonesisch) en alle ingrediënten kwam voorbij, die verstond ik ook. Kwam de hele familie mee terug de winkel in, om mij aan te staren hahahaha. O, en het was heerlijk! Selamat makan!

Vriend is het hele weekend werken tot laat, dus ik ben alleen met de meisjes.
Gister gevraagd wat zij wilden eten en dat werden ze natuurlijk niet eens met elkaar. Gister werd het de keuze van de oudste: patat (uit de airfryer) met een kipsaté schnitzel. Daar bedacht ik nog een simpele salade bij met komkommer,.tomaat en ei.

Vanavond ben ik tegen etenstijd pas thuis en hebben we een logee. En de diepvriespizzas waren in de aanbieding. Dat dus en voor mezelf even kijken, misschien een tosti.

Zondag dan wat de jongste koos: tortellini (ligt er nog toevallig) met pastasaus uit de vriezervoorraad. Ook daar maak ik nog een salade bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.