Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Sterkte KV! Hopelijk knapt hij snel op!

Ik ga vanavond met man uit eten bij een visrestaurant.  De kinderen eten friet met de oppas. 

Heb nog witte asperges, met een saucehollandaise, en heb kalfskoteletten,met knoflook boter. Dus dat gaat vandaag op...

Sterkte Koor, ik hoop dat ze erachter komen wat het is.

Wij eten 'zelfmaakwraps'. Dus een bord volkoren tortilla's op tafel en wortel, paprika, sla, kip en cocktailsaus om erop te gooien. Lekker makkelijk en zoon vindt het prachtig, dus dan horen we eens niet "bah, dit stinkt" of "beeeh, ik wil geen boontjes".

Sterkte Koreveen, hopelijk weten jullie na maandag snel waar jullie aan toe zijn. 

Hier vanavond dan toch echt pannenkoeken! Uiteraard van volkorenmeel. Met ontbijtspek, kaas en ook pannenkoeken met suiker en kaneel.

Wat naar Koreveen, dat de ziekte van je lief zo aanhoudt. Duimen maandag.

Gisteravond pintxos gegeten met vriendin, was erg lekker en gezellig. Vanavond is lief op stap, ik maakte voor de frutjes en mezelf noedels met roerbakgroenten en kip en soja-honing-sesamsausje. En geroosterde cashewnoten erover. En nu ga ik ze maar eens uit de speeltuin plukken, want ze zouden al thuis zijn (kijken natuurlijk niet op hun horloge) en zitten waarschijnlijk tot achter hun oren onder de viezigheid, dus tijd om te douchen! 

De rijsttafel was een enorm succes. Ik had extra veel gemaakt in de hoop er nasi goreng van te kunnen maken van de restjes, maar alles ging schoon op. Nou ja, goed teken dus. Wel goede tips opgedaan. Zij wonen al meer dan 20 jaar in Frankrijk en wij pas 2, dus ik hoorde dat je hier niet of nauwelijks aan tempeh kan komen, wel aan tahu, maar daar houden we niet van. Tempeh dus meenemen uit Nederland en invriezen (en mijn vriezer zit al zo vol! ).
Verse jeruk purut, ook zo'n ding. De dag voordat we terug gaan koop ik mijn toko leeg. Sereh: hetzelfde. Ze zijn misschien niet blij met me, maar ze draaien wel een mega-omzet.

Dewi-Sri2 schreef op 07-04-2024 om 00:28:

De rijsttafel was een enorm succes. Ik had extra veel gemaakt in de hoop er nasi goreng van te kunnen maken van de restjes, maar alles ging schoon op. Nou ja, goed teken dus. Wel goede tips opgedaan. Zij wonen al meer dan 20 jaar in Frankrijk en wij pas 2, dus ik hoorde dat je hier niet of nauwelijks aan tempeh kan komen, wel aan tahu, maar daar houden we niet van. Tempeh dus meenemen uit Nederland en invriezen (en mijn vriezer zit al zo vol! ).
Verse jeruk purut, ook zo'n ding. De dag voordat we terug gaan koop ik mijn toko leeg. Sereh: hetzelfde. Ze zijn misschien niet blij met me, maar ze draaien wel een mega-omzet.

Nee joh! 

https://youtu.be/O0HEEm5e7WA?si=3shWT0xnLWDzxr8H

Je kunt ook Moosey inhuren voor een lesje denk ik zo. 

Zou je de toko in NL niet kunnen vragen of ze voor jou een grotere hoeveelheid sereh en jeruk purut kunnen bestellen voor een bepaalde dag? Ik denk dat de meeste toko's dat zo kunnen doen - en dan zijn ze waarschijnlijk extra blij met je.

En dankjewel voor de inspiratie: ik ga vanavond in oa sambal en ketjap gemarineerde tofu eten  met volkoren basmatirijst en snijbonen. 

Hier was de rendang een succes! En nog lekker twee (weliswaar kleine) 2p-porties voor in de diepvries over. Het was een recept voor 4p, waar we dus samen 3x van eten. Wij eten over het algemeen weinig vlees, bijvoorbeeld samen 1 kipfilet of uit zo'n verpakking van 500gr gehakt haal ik porties voor 8p. Volgende keer maak ik wel een dubbel zo grote hoeveelheid, met meer bakjes voor in de vriezer als resultaat.

Vandaag weer een sudderdag, wel korter: kipstoof met mosterd, prei, snijbonen en krieltjes. 

We gaan vanavond BBQ en. Heb spare ribs, aubergine,runderlapjes, en kalfsbraadworsten. Maak er focaccia en tomaten mozzarella salade bij. 

Ik heb heel simpel een blik soep en k&k quiche voor vanavond gehaald. We fijn nu nog aan de andere kant van het land. Mochten we ergens anders zin in hebben kan ik altijd nog wat halen.

https://www.forkranger.com/nl/recipe/pasta-met-aubergine-en-champignons/
Dit wordt het vanavond. Gesudderde aubergine met pasta. Ik ben benieuwd.

Het eten gisteren was heerlijk, oa toast met straciatella en anjovis, gebrande makreel in dashi bouillon. En ik ben meestal niet van de desserts maar ik liet me verleiden door gegrilde ananas met hangop en yoghurtijs.  Dat was echt verrukkelijk. 

Vanavond weer vis, maar dan rauw in de sushi bowl. Allemaal bakjes op tafel en iedereen kan zelf kiezen 

Ies

Ies

07-04-2024 om 20:58

Lasagne hier, half vers gemaakt (tomatensaus) en half niet, er stond nog een kant en klare bechamelsaus. (gatsie!) 
Met volkoren bladen en spinazie. Los van de bechamelsaus best lekker. Met simpele salade, rucola tomaat, komkommer.

Volgens mij eten we morgen officieel macaroni uit de vriezer, maar we hebben net ook al pasta op, dus ik gooi wat om in het weekmenu. 
Dus ik denk aardappelschijfjes uit de airfryer, doperwt/wortel en een vega ding want redelijk laat uit werk en wil snel en op tijd eten om nog hard te kunnen lopen in het licht.

Vanavond in de categorie snel en makkelijk: volkoren pasta (ik denk dat ik fussili open heb) met spinazie en blauwe kaas. Er kunnen nog pijnboompitten bij, maar zonder vind ik het ook al lekker dus ik laat ze meestal achterwege.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.