Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh ik vind vakanties etc uitzoeken ontzettend leuk, ik vakantie gaan is mijn grootste hobby 
Vanavond eten we een salade met in elk geval rucola en gerookte kip en komkommer en wat ik verder nog vind en ik denk dat ik een pompoensoep maak en dan lekker met wat pit als in Chiliflakes oid erin.

yette

yette

03-04-2024 om 16:52 Topicstarter

Vandaag verse patat-met-schil, de keuze uit kipnuggets of een pikanto en een bak compensatiesalade.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-04-2024 om 16:56

hier pasta bolognese

De zak krieltjes die ik had bedacht voor vanavond was niet meer goed helaas.
Toen gehakt uit de vriezer gehaald en ik had trek in een ovenschotel met prei, dus dat gemaakt. Gehakt rullen, prei erdoor, paprika erdoor, knof, paprikapoeder, zout en kerrie. Beetje bloem, melk en kaas erdoor. Aardappelschijfjes in ovenschaal, prutje erop en de oven in. Was lekker!

Morgen eten we op verzoek van de jongste chili con carne met wraps. En crème fraiche komkommers en Ijsbergsla.

Ies

Ies

03-04-2024 om 22:57

Vandaag kabeljauw (altijd lekker!) met groene asperges, een paddestoelenmix, zoete aardappelfriet, broccoli en bloemkool in oven en een salade. (Restje spinazie, rucola, kiemgroente) 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-04-2024 om 07:09

broccolistamppot met kipgehaktballetjes

Ik heb een bakje gehakt mengsel uit de diepvries gehaald en kook daar rijst bij.

yette

yette

04-04-2024 om 09:05 Topicstarter

Falafel, een kliekje shoarma en gyros uit de vriezer, salade, zelfgemaakte knoflooksaus, zhoug, zachte feta, olijven, dipgroenten, Syrisch platbrood (dat laatste alweer, met dank aan Foodelloo). We gaan het gezellig aan tafel in elkaar te zetten.

Vanwege alle schaaltjes, hebben we als toetje een ongezellige puber. Die moet vandaag de vaatwasser doen en dan smeert hij hem steevast (wordt acuut Oostindisch doof en/of zit een eeuw op de wc). 

Wij eten vanavond lasagna part II. Lekker én makkelijk. 

AH heeft vanochtend (om stipt 8.00, ik was duidelijk de eerste van de rit) een verspakket kip kerrie gebracht, dat maak ik voor vanavond. Is een 4p-portie als het goed is, dus hopelijk klopt dat en kan ik de helft in de vriezer gooien. Voor de zekerheid heb ik extra champignons erbij, want eerdere ervaringen leerden ons dat wij met z'n tweeën soms ook die porties voor 4p op kunnen...

Wij eten pasta pesto vanavond met courgette, champignons en kip

Risotto milanese , met rundvlees en ratatouille

Vakantie plannen, daar krijg ik nou stress van. Ik ga op pad en zie wel waar ik een nachtje kan slapen. Eten gaat hier tegenwoordig volgens de weekplanning, het lukt aardig om alles op tijd klaar te zetten. Meestal in de avond na 21:00 uur. Helaas gisteren niet, dus ik moet nu nog koken en dat wordt witlof met ham en kaas en een gratin van aardappelen en aardperen. Brunch was een haastklusje vanmorgen, ik gooide wat gekookte linzen, wortels, pinda’s en zadenmix door een dressing. Beetje karig dus nou heb ik trek. En dan bedenk ik dus een ovenschotel die nog even tijd nodig heeft 

ToetieToover schreef op 04-04-2024 om 17:44:

Vakantie plannen, daar krijg ik nou stress van. Ik ga op pad en zie wel waar ik een nachtje kan slapen. Eten gaat hier tegenwoordig volgens de weekplanning, het lukt aardig om alles op tijd klaar te zetten. Meestal in de avond na 21:00 uur. Helaas gisteren niet, dus ik moet nu nog koken en dat wordt witlof met ham en kaas en een gratin van aardappelen en aardperen. Brunch was een haastklusje vanmorgen, ik gooide wat gekookte linzen, wortels, pinda’s en zadenmix door een dressing. Beetje karig dus nou heb ik trek. En dan bedenk ik dus een ovenschotel die nog even tijd nodig heeft

Ik zou dan dus een zak chips opentrekken  . Maar volgens mij ben jij verstandiger dan ik 

Wij aten pasta pesto, maar volgens mij heb ik dat al verteld

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-04-2024 om 18:50:

[..]

Ik zou dan dus een zak chips opentrekken . Maar volgens mij ben jij verstandiger dan ik

Wij aten pasta pesto, maar volgens mij heb ik dat al verteld

Bietenchips van ah!

AHI_4354523130303632353930?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Lijkt me wel iets voor jou 😁. Ik heb in bad gewacht tot de oven mij piepte, daar word ik altijd blij van, in bad drijven. Ik ben inderdaad best braaf en eet 1x per week chips. Ik vind er gewoon niet zoveel aan dus dat is makkelijk. Mijn lief komt op zaterdag altijd met chips en frisdrank thuis, ‘voor het bezoek’. Uhuh. Doe mij maar een paar gekookte eitjes ofzo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.