Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Kaaaaaaaatje schreef op 23-03-2024 om 10:18:

In dat geval ben ik voor beiden wel benieuwd naar het recept (de beide pasta's that is...)

Het recept met de groene pesto is van een 'receptenboekje' van delicious, kan het online niet vinden. Maar je maakt pesto zoals gebruikelijk, maar gebruikt niet alleen basilicum maar ook peterselie en munt. Een deel van de pesto kneed je door het kipgehakt als je de balletjes maakt. Groene groenten naar keuze even bakken / stoven (ik had broccoli, erwten, courgette) en wanneer ze gaar zijn, door het restant van de pesto draaien. Kipgehaktballetjes bakken, spaghetti ondertussen koken, afgieten (maar wat pastawater laten 'hangen' in de pan), pesto erdoor, balletjes erbij. Klaar.

Inspiratie voor de pasta met aubergine was https://www.barilla.com/nl-be/recepten/collezione/orecchiette-met-aubergine,-mozzarella-met-soja-en-verse-tomatensaus

Indonesische gerechten gisteravond vielen erg in de smaak, dat was fijn. Was sowieso gezellig (en laat), gelukkig heeft lief me tot half tien uit laten slapen vanochtend, heerlijk. Vanavond maak ik risotto, met gerookte zalm, spinazie, citroen en tomaten. 

Omdat het maar weinig dimsum zijn die in de diepvries liggen net even bij jumbo gyoza gehaald. Fijn dat we daarvoor niet perse naar de toko missen in de stad hoeven te gaan maar dat ze tegenwoordig steeds meer van dat soort dingen bij de super om de hoek hebben.

yette

yette

24-03-2024 om 16:28 Topicstarter

Wij eten broccoli meestal rauw - als een van de dipgroenten bij een borrelplank. Wat er van de borrelplank over is, gaat als lunch mee in de bento-box. 

Vandaag simpele nasi (als van de chinees), gefrituurde linzendingetjes (piyaju) en een lauwwarme roerbak-salade met oa peultjes, wortel, paksoy, sesam en gember/soja dressing. 

Grappig, wij eten juist heel veel broccoli. De frutjes vinden het lekker. Niet helemaal wat eten we vandaag, maar lekker "geprept" vanmiddag: granola met noten en abrikozen voor mijn eigen ontbijt, en havermoutmuffins met banaan en bosbessen voor het ontbijt van de frutjes. Dus dat eten we de komende week .

Ik vond er weinig aan, aan het eten. Karbonade was droog, gepofte aardappel ook en ik had te veel dressing door de sla gedaan. Weinig gegeten dus en nu mag ik ter compensatie zo chocola eten  

Morgen worden het aardappels met jus van de karbonade van net, snijbonen en een hamburger die ik net uit de vriezer heb gehaald.

Komkommer /tomaat salade met een restje uitgebakken spekjes en een vegaburger oid.

Nasi met roerbakgroenten en ketjap-tempeh. Erbij de restjes van afgelopen zaterdag. 

Er wordt weer heerlijk gegeten (behalve door Jynta gisteren blijkbaar...)! 

Wij aten zaterdag (ook al) nasi goreng. Met veel groenten, zelfgemarineerde saté babi en saté ayam, pindasaus en zoet-zure komkommer. Was lekker en alles ging schoon op (alleen  nog wat ongebakken rijst over, want ik had teveel gekookt). 

Gisteren werd het tagliatelle met chair van worstjes met wilde knoflook, kerstomaatjes, wilde-knoflook-pesto, beetje room en op het laatst nog grofgehakte verse wilde knoflook erdoor en natuurlijk versgeraspte Parmezaan eroverheen. Dat was ook overheerlijk.

Voor vandaag iets met (veel) gemengde paddenstoelen. Wsch een impro met knof, uien en groentelarestjes waar ook flatbread bij komt kijken en/of het restje rijst van zaterdag. En anders mss een omelet.

Ik maak wederom de spinazielasagne van laatst, die was goed bevallen. Meteen ook een portie voor in de diepvries. 

yette

yette

25-03-2024 om 11:50 Topicstarter

Spaghetti carbonara, gemengde salade en twee losse gerechtjes voor de alles-eters: geroosterde paprika's (er liggen er minstens 5 teveel) in pesto-marinade en een pannetje met spekjes, champignons, prei en thijm. De laatste twee gerechten kan ieder naar eigen inzicht al dan niet combineren met de eerste twee. 

zaterdag kookte een vriendin voor ons gezelschap een heerlijk driegangen menu. Vooraf een smaakvolle thaise bouillon met gebakken gamba. Hoofdgerecht was gado gado zonder rijst maar met geroosterde zoete aardappel en frisse rauwe rodekool oa en gefrituurde tempé. Toe een soort eton mess met zelfgemaakte merengue, rood fruit en gehakte amandelen. 
Gisteren aten we op een feestje.  Ik had al zoveel hapjes gegeten dat ik alleen een worstenbroodje at. 

Vandaag een snijbonenstamppotje met een mengsel van spekjes & gehakt, lekker pittig gekruid. En dan heb ik ook meteen een portie voor morgen

Haha, na al die recepten met broccoli zie ik vandaag dit artikel op Instagram verschijnen: https://www.foodiesmagazine.nl/inspiratie/recepten-met-broccoli/?fbclid=PAAaZd0JdUqv1laVpDoPxwLxWfTtgdanIrGJanoE4LMD-q_O3C-UryFmjJvho Vond ik grappig en toevallig

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-03-2024 om 16:55

ik heb nog wat kipshoarma staan. Even kijken wat ik ermee ga doen. Mss ook wel wat groente erbij en dan met rijst eten. 

Wow Afro, bedankt!! Ik zie gelijk dingen staan die ik wil proberen.
De broccolitaart van Ted schuift op naar later in de week. Ik maak vandaag een eenvoudige Indiase curry met broccoli en garnalen, gelijk voor twee dagen. Morgen een hele zware middag en ik heb daarna waarschijnlijk helemaal geen zin om te koken. Wel fijn als je de boel dan alleen nog maar in de magnetron hoeft te schuiven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.