Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik weet het nog niet, moet zoals elke week vanavond werken maar heb vanmiddag ook nog een werklunch dus moet even kijken wat dat is en hoe ik vanavond een beetje in balans blijf. 
Misschien bak ik alleen een omelet en iets van rauwkost mee bijvoorbeeld.

Heb besloten 3 hartige taarten te maken: 1 emmenthaler /gruyere taart, 1 brocolli taart, en een gehakt taart met courgette, aubergine en paprika.

Gisteravond heel gezellig gehad, eten was ook goed. Had winterkabeljauw met een grove mosterdsaus, parelcouscous en verschillende geroosterde groenten. Toe een "koffieproeverijtje" met oa espresso-ijs, truffel en tiramisu. 
Vanavond een pie naar recept van Jamie Oliver, komt wel vaker op tafel bij ons: 
Chicken & mushroom puff pie | Jamie Oliver recipes

Heb van gisteren nog een beetje feta over en wat hazelnoten. Die gaan bij de couscous en gegrilde groenten (paprika en courgette). Bij de slager nog een paar kleine gehaktballetjes gehaald. Beetje eclectisch, maar vast lekker.

Wij eten tortellini met verse pastasaus uit de vriezerT.
Lekker makkelijk.
Morgen spinazie, aardappels, eitje en een tartaartje. 

yette

yette

19-03-2024 om 16:38 Topicstarter

@ Dewi, waarschijnlijk had ik moeten weten van implantaten waar je problemen mee kon krijgen (hoe/wat/waar/welke/waarom???). Maar ik schrik. Hoop heel erg dat het iets van achteraf is dat 'even' verholpen kan worden. 

Maarrehhh ... ik heb asperges 
Dus: gebonden soepje van de schillen & kontjes vooraf. Als hoofdgerecht een suffe bal gehakt (maar dat wordt terwijl ik ermee bezig ben vast wel  minder suf), groene aardappelpuree (met erwtjes, rucola en verse roomkaas), asperges, simpele salade. 

niet vandaag maar afgelopen weekend: de rundertong bereid met de aanwijzingen van Moirmel.  Met de zelfgemaakte champignonroomsaus. 2 dagen van gegeten en er is nog 1 bak overgebleven bouillon in de diepvries gegaan.  Keelstuk zat er ook bij. Kinderen en ik vonden dat deel het lekkerst.  Eega de tong zelf. 

Nu binnenkort ook de pakjes ossenstaart maar eens ontdooien en wat van maken. 

wat een held ben jij dorestad! 

Ik trok een portie bolognese saus uit de vriezer en daar kookte man spaghetti bij

Gemixte bonenschotel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-03-2024 om 20:05

lekker uit eten geweest. broodplankje met smeersels, fish and chips met salade. Erg lekker krokante vis. Als toetje een zelfgemaakte magnum met ferrero-ijs. Lekker maar erg machtig. Voor mij wat een te dikke laag witte chocolade erom. 

Lekker, Dorestad, rundertong! Was het lievelingseten van mijn vader. Ik denk niet dat ik het ooit zelf zal maken en in restaurants heb ik het ook nog nooit gezien. Ik vond het altijd wel lekker, maar ook gruwelen om hoe het eruit zag, met die smaakpapillen enzo, zeker als kind! 

afrodite05 schreef op 19-03-2024 om 22:11:

Lekker, Dorestad, rundertong! Was het lievelingseten van mijn vader. Ik denk niet dat ik het ooit zelf zal maken en in restaurants heb ik het ook nog nooit gezien. Ik vond het altijd wel lekker, maar ook gruwelen om hoe het eruit zag, met die smaakpapillen enzo, zeker als kind!

Ach,  vol herinnering voor jou.  Ik vond het best spannend.   Ik ben opgegroeid  met een vader die jager was en ik stond er als kleuter bij dat hij het geschoten wild schoonmaakte en ik was gewend  de levertjes en hartjes van het wild te eten. Het geschoten nog niet gevilde dier raakte ik gewoon aan. Ook nu eten wij heel af en toe lever,  geen probleem om het aan te raden en te eten.

En toch,  bij de tong moest ik een bepaalde weerstand overwinnen.  Om aan te raken en te eten.  Dat had ik niet verwacht van mezelf. 

@Dorestad:
Fijn dat het gesmaakt heeft. Rundertong in champignonroomsaus is één van mijn lievelingsgerechten, al kan ik wel begrijpen dat sommige mensen een drempel over moeten.
Mocht het standaard in het assortiment van de supermarkt liggen, zou ik het vaker maken.

Stiefzoon is hier dus vrij simpele gerechten. Vorige avond was het bloemkool in kaassaus met worst en aardappels. 

Ik maak vanavond bietjesstamppot met een slavink. Misschien nog wat extra spekjes erdoor.

AGV-tje vanavond: vega kaasschnitzel, gebakken aardappeltjes en de groente moeten we nog even halen. Lief gaat iets regelen, dus zal wel goedkomen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.