Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik hoop dat je zoon wat opgeknapt is, Roos!

Wij eten vandaag wraps met courgette, rode puntpaprika, rode ui en feta. Met yoghurt-knof-tuinkruidensaus.

Dank Irma, hij is een beetje opgeknapt inmiddels. Alleen nog misselijk en koorts, dus nog even rustig aan. Om die reden eten we heel simpel: gekookte krieltjes met broccoli en kipfilet.

yette

yette

13-03-2024 om 09:20 Topicstarter

Gisteren een drukke dag in de keuken gehad: brood gebakken voor vandaag, lasagne voor gisteren en voor vrijdag alvast twee hartige taarten gebakken en ingevroren: eentje met kazen, spekjes, peterselie en tomaat en een met twee soorten zalm, courgette, verse dille en zeekraal. We trakteren onze kinderen, aanhang en schoonmoeder op een weekendje weg. Heb een enorm huis gehuurd in hartje Monschau. De taarten leken me handig voor de aankomstdag, met tomatenroomsoep uit een zak en allerlei tapas. 

Owww, je taarten klinken overheerlijk, yette! Is dat freestyle of volgens recept (die wil ik dan natuurlijk)?  En wat gezellig. Monschau is leuk, kneuterig. Mooie omgeving ook. Ik was er honderd jaar geleden in mijn studententijd met wat vrienden voor een WE. Veel plezier!

En hoe doe(n) je/jullie dat, hartige taarten/quiches invriezen? Bak je ze helemaal af en dan in de bakvorm de vriezer in? En hoe warm je ze daarna op?

Dat klinkt leuk en lekker Yette! Veel plezier alvast!

Ik eet vandaag alleen met de kinderen.  Voor hen wraps met vegetarische kipschnitzel, ijsbergsla,  mais, geraspte kaas,  tomaat en paprika.  Zelf eet ik een vriezer kliek boerenkoolstamppot met een stukje rookworst.  

Leuk vooruitzicht Yette!
Ik ben moe, net terug van vakantie en alle ontspanning is meteen weer vervangen door gespannen en druk ( werk en privé) en dingen waar ik tegenop zie. Zal blij zijn als deze maand voorbij is. 
Ik moet nog boodschappen doen maar waarschijnlijk eten we spinazie en een tartaartje of zo. Moet zelfs nog lunchen nu en dan ga ik even sporten.

yette

yette

13-03-2024 om 17:00 Topicstarter

@ Irma, ik doe maar wat met die taarten. 
En ja, ik bak ze helemaal gaar. Als ik ze warm wil serveren, warm ik ze afgedekt op in de oven. Soms in de vorm, soms in aluminiumfolie. Maar die met zalm lijkt me koud misschien wel lekkerder. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-03-2024 om 17:02

ik eet vandaag gevulde cannelloni met een soort tomatensaus. 

Oh wat leuk Yette! Veel plezier! Hier witlofsalade, gebakken aardappels,en kippepootjes uit de oven.

yette

yette

13-03-2024 om 17:31 Topicstarter

Oh ja, vandaag eten we patat. 

Ik was laat thuis vandaag (mondelingen afnemen) en was vergeten om vanochtend vlees te ontdooien. Door non-stop bezig zijn heb ik man niet geappt om vlees te ontdooien, dus het plan voor vandaag schuift naar morgen (bloemkool, gekookt aardappeltje, slavinkje). Vanavond maakte ik dus een snelle traybake van aardappel in de schil, kipgehaktballetjes, sjalotje, knoflook, courgette en tomaat. Was prima en al met al nog mooi op tijd klaar. 

Daarnet als toetje vanillevla en ik deed daar hagelslag bij in. Even naar de datum gekeken: 09/2019... ach, chocola vergaat niet, toch?   

Chocolade vergaat zeker niet maar bij mij blijft het nooit zo lang liggen 

Ik had gisteren gele curry met bloemkool, kikkererwten en spinazie en bruine rijst gemaakt. Genoeg over voor nog een keer vandaag 

Veel plezier in Monschau yette, klinkt heel gezellig!
Wij aten vanavond shakshuka met oa kikkererwten, en stokbrood erbij. Frutjes waren er zeer over te spreken en aten hun bordjes leeg. 

Wij aten een verspakket beef teryaki. Dat had een groot voordeel (heel snel klaar) en een nadeel (nogal smakeloze hap). Maar goed, we hebben wat gegeten. Niet voor herhaling vatbaar, of zelf maken de volgende keer. 

Morgen boerenkoolstamp met voor de liefhebber keuze uit een stukje rookworst of een balletje gehakt. Of beide, mag ook. Lekker mosterd erbij, mmmmmm.

En vrijdag ben ik met de meiden alleen en eten we taco's met een prutje van gehakt, paprika en mais. Erbij cremefraiche, chilisaus en ijsbergsla.

Dochter was uitgelogeerd maar liet haar aardbeien achter in de koelkast die ze als ontbijt had bestemd. Die heb ik dan maar opgemaakt. Het werd: gegrilde lamskoteletjes met een salade van aardbei, munt, knoflook, komkommer, radicchio , feta, zwarte bonen, olijfolie en balsamico.

Brunch was een zwarte linzensalade met blauwe bessen en kerstomaten, lente-ui ui, pistachenoten en basilicumkiemen. Vinaigrette dressing met mosterd en ansjovis. 

Ovenschotel voor morgen klaargezet: pompoen met ui, kipgehakt en kerriesaus.

Brunch wordt een restje nasi met daarbij een salade van Chinese kool die ik een tijdje geleden heb ingemaakt. Plus een gebakken ei en pindasaus en ik zag ook nog ergens peultjes. Kan er ook wel bij. En/of komkommer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.