Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Elke dag brunch voor jou @Toetie? 

Hier gooi ik zwarte kikkererwten, sperziebonen, cherrytomaatjes, radijs en puntpaprika bij elkaar en beschouw ik dat (misschien met een klodder hummus erbij of iets anders bij wijze van dressing) als avondeten vandaag.

irmaladouce schreef op 13-03-2024 om 08:27:

Ik hoop dat je zoon wat opgeknapt is, Roos!

Wij eten vandaag wraps met courgette, rode puntpaprika, rode ui en feta. Met yoghurt-knof-tuinkruidensaus.

Dat aten we gisteren niet, want man kwam met kipsaté en een aziatische salade thuis (over van werklunch) die we toen maar hebben opgegeten.

Vandaag dus een makkie want de groentenvulling en yoghurtsaus voor de wraps zijn al klaar.

Die salade met aardbeien en zwarte bonen klinkt weer heerlijk toetie! 
Ik las ergens in een ander topic dat jij fulltime werkt en volgens mij sport je ook nog veel. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt om zo afwisselend en alles from scratch te koken. Veel waardering daarvoor 

Wij eten vanavond pasta met gerookte zalm en roomkaas.... shit twijfel of ik die wel gekocht heb...
Met broccoli on the side voor de vitamines 
Duidelijk geinfluenced door iemand hier 

Wij schuiven na schooltijd weer even de Efteling in en om te voorkomen dat we daar aan de friet gaan, heb ik vanmorgen al pasta gemaakt. Hoeft alleen opgewarmd te worden met een beetje kaas erover.

yette

yette

14-03-2024 om 16:45 Topicstarter

Wat brunch betreft, ik doe ook iets dergelijks. In plaats van brood/ontbijt/lunch eet ik tussen 11.00 en 13.00 een opgeleukte kliek, maaltijdsoep en/of een salade (liefst gado-gado achtig met lontong). Vaak ook vis, want dat wordt 's avonds thuis niet gewaardeerd. Ik heb een bento-box die me uitdaagt om er iets leuks te maken ėn ik weet overal de keuken te vinden. 

Vanavond krieltjes uit de oven, caprese met komkommer, ieder een maiskolf met kruidenboter en grillworst. Vanmiddag dacht ik even dat ik voor die laatste twee de bbq wel uit de winterslaap kon halen, maar da's misschien toch nog iets te optimistisch 

ToetieToover schreef op 14-03-2024 om 00:31:

Ovenschotel voor morgen klaargezet: pompoen met ui, kipgehakt en kerriesaus.

Klinkt goed, heb je een recept of is het zelf bedacht? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2024 om 16:56

op het werk tussen de middag een libanees flatbread gegeten, met kip, paprika, ui en een soort chilisausje. En een kop soep. Vanavond dus maar geen warm eten meer

Mooi lente weer buiten dus ik vond het een goed idee om vandaag voor ff tweede keer deze week Hollandse pot te eten, hachee met rode kool en aardappelpuree  
En het " erge" is nog wel dat niks van dat alles zelf gemaakt is maar k&k semi fresh.

Gisteren heb ik in het voetspoor van Yette een hartige taart gemaakt, een 
broccolitaart
met (k&k ) bladerdeeg, broccoli natuurlijk, courgette, gebakken uienringen, veeeeel knoflook, comté, eieren en room. Echtgenoot vond het het lekkerste vegetarische gerecht ooit. Mooi.
Voor vanavond een klassieke duitse kartoffelsalat met little gem en knakworst. Ik ben benieuwd, want Fransen zijn niet heel geweldig met rookworst, maar we gaan het zien.

Broccolitaart in bold, hoe heb ik dat nou weer gedaan?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2024 om 19:15

Friezinnetje schreef op 14-03-2024 om 16:56:

op het werk tussen de middag een libanees flatbread gegeten, met kip, paprika, ui en een soort chilisausje. En een kop soep. Vanavond dus maar geen warm eten meer

dat werd een omelet met prei en spekjes. 

Wij aten vanavond ook een hartige taart (maar dan niet bold zoals die van DewiSri  ). Frut kookte, ze wilde graag 'die lekkere hartige taart van jou mama met brie enzo'. Dus lief en frut bakten voor het eerst van hun leven een hartige taart, ze hebben hun best gedaan en het smaakte prima. Wel jammer dat, toen ik thuiskwam van werk, frut de oven op 120 graden bleek te hebben gezet ipv 170. Dus het duurde wat langer voordat we konden eten. Goed leermoment.
Grappig hier in huis, we hebben echt gerechten die lief goed kan maken (Surinaams, gehaktballen, vaak de Aziatische gerechten) en dingen die ik altijd maak (hartige taarten, tortilla, pannenkoeken, erwtensoep, sowieso soepen). Hoe zit dat bij jullie?

Teigera schreef op 14-03-2024 om 20:44:

Wij aten vanavond ook een hartige taart (maar dan niet bold zoals die van DewiSri ). Frut kookte, ze wilde graag 'die lekkere hartige taart van jou mama met brie enzo'. Dus lief en frut bakten voor het eerst van hun leven een hartige taart, ze hebben hun best gedaan en het smaakte prima. Wel jammer dat, toen ik thuiskwam van werk, frut de oven op 120 graden bleek te hebben gezet ipv 170. Dus het duurde wat langer voordat we konden eten. Goed leermoment.
Grappig hier in huis, we hebben echt gerechten die lief goed kan maken (Surinaams, gehaktballen, vaak de Aziatische gerechten) en dingen die ik altijd maak (hartige taarten, tortilla, pannenkoeken, erwtensoep, sowieso soepen). Hoe zit dat bij jullie?

Euhm, behalve erwtensoep en pannenkoeken maak ik alles. Als het echt moet (bijvoorbeeld als ik ziek ben) kookt man wel, maar hij vindt het gewoon niet leuk en doordat ik het vrijwel altijd doe, krijgt hij er ook geen handigheid in. Maar ik vond het 9 van de 10x prima om te bepalen wat we die week gaan eten, welke boodschappen we daarvoor moeten hebben en het vervolgens uit te voeren. 

Erwtensoep vind ik dusdanig vies, dat ik het nooit zelf zal koken. Als man een bakje van iemand krijgt, moet hij het ook echt eten als ik er niet ben, want ik word al misselijk van de geur. Pannenkoeken maken we wel soort van samen: ik maak het beslag en hij bakt. Ik kan het wel, maar dit is nou eenmaal zo gegroeid. Man kan wel als de beste uien snijden (lees: zonder huilen), dat laat ik dus wel eens aan hem over. Maar ook dat gaat traag. En trouwens ook vaak niet helemaal naar mijn zin. Als ik halve ringen vraag, snijdt hij ze op een onlogische manier in halve ringen. Een normaal mens snijdt ze zegmaar horizontaal in ringen (als je hem zo houdt 🧅), terwijl man ze verticaal snijdt. Vind ik raar. Maar ja, niet piepen, want het scheelt mij een hoop gesnotter. Oh en hij rolt de croissantjes als ik croissantdeeg heb gehaald

Teigera schreef op 14-03-2024 om 20:44:

. Hoe zit dat bij jullie?

Omdat ik altijd parttime gewerkt heb en man fulltime ben ik altijd degene geweest die kookte en de meeste boodschappen deed.

Behalve bbq, vind ik niet leuk om te doen dus dat doet man. Heel traditioneel 

Sinds ik af en toe op zaterdag moet werken en ik voortaan dus wil dat man voor het eten zorgt  doet hij het dan. Heel vaak haalt hij iets af of half diepvries en half vers maar laatst heeft hij niet onverdienstelijk soto ayam gemaakt.

En als ik op dinsdag moet werken kookt hij iets voor zichzelf. Meestal extra pittig. 

Hier ben ik meestal degene die het weekmenu bedenkt en nieuwe recepten introduceert.  Pannenkoeken is echt man z'n afdeling, dat eet hij met de kinderen als ik er niet ben. En risotto is ook meer zijn ding. Het klaarmaken van eten (koken kan ik het vaak niet noemen) doordeweeks doet degene die als eerste thuis is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.