Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

11-03-2024 om 18:46 Topicstarter

yette schreef op 11-03-2024 om 13:41:

[..]

Vanavond maak ik aardappeltjes van de bakplaat, linzenburgers en ongezonde sperzieboontjes met bacon en bruine suiker.

Wegens onvoldoende aardappelen wordt het: zelfgemaakte linzenburgers, een ovenschoteltje met een laagje gebakken ui & tomaat waar ik dolma's bovenop leg om ze even te verwarmen en een simpele salade met ijsbergsla, rucola, komkommer en yoghurtdressing. 

Eigenlijk veel beter, denk ik  lang leve mijn falende inkoopbeleid!

Ik vond die boontjes anders ook best goed klinken Irma.

Hier aten we: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1196891/bloemkoolsalade-met-gegrilde-peen-en-granaatappelpitten

Wat nogal een eclectisch geheel leek toen ik het recept koos, maar ergens werkte het best wel goed. Maar ik mis in dit soort gevallen toch een beetje (boel) de koolhydraten.....

Morgen een bakje mee voor de lunch. Dan eten we pasta met gestoofde paprika's, wat tomatenpuree, azijn, tijm en worstjes.

Soms wil ik vega worden, maar dan denk ik weer aan worstjes en stoofvlees en varkenswangetjes enzo en dan besluit ik toch weer anders (en dan zijn we dus weer "gewoon" flexitarier)

Ik denk dat die boontjes van yette waren, Kaaaaaaaatje.

De pasta met gerookte zalm is naar vandaag doorgeschoven want gisteren liep alles anders en aten we geroosterde boterhammen met gebakken ei en een restje sla

Omdat ik me hier heb laten influencen eten wij ook vanavond pasta met gerookte zalm. Met broccoli, zongedroogde tomaten en gewone tomaten. 
Gisteravond was het geen vega kaas-ding, maar een zoete aardappel-burger met oa bonen en quinoa erdoor. Was ook prima.

Ja, dan weet ik ongeveer waar je woont, Irma! Mooie omgeving!

Vandaag eten we resten.... Ik eet samosa, de "kinderen" eten een braadworst met rösti, en voor allen een salade....

Baal een beetje.... wacht al 2 uur op een firma die op het dak nieuwe sneeuwhaken bevestigd.... En wil zo eigenlijk het bos in met de honden...

Hier wordt ook gebaald... Ik vond het huis dat we gisteren bezichtigden heel geschikt, mooie tuin... Maar man vindt het geluid van de weg die erlangs loopt te aanwezig. Ik heb daar tijdens de bezichtiging misschien te weinig op gelet of het stoorde mij niet zo. Bang dat ik nu te positief denk en dat het straks blijkt tegen te vallen... Dus tja. En vanochtend wilde ik naar het zwemklasje met zoon, maar wegens een storing is het zwembad dicht (water te koud). Dus net met het hele boeltje daar, konden we weer terug. Nouja, verzin ik straks wel iets anders om met hem te doen.

In de tussentijd wacht ik op de AH die straks boodschappen komt brengen. Ik had voor vanavond een verspakket kip tajine besteld, ben benieuwd of dat wat is. 

Omdat we volgens mij te weinig groenten hebben gegeten de voorbije dagen is het vandaag en morgen hutsepot.

Ted, hopelijk kon je alsnog het bos in. Fijn altijd, dat wachten op bedrijven...
Afro, da's wel een lastige en zeker balen! Maar als man het bij een bezichtiging al teveel geluid vindt gaat het niks worden als jullie er zouden wonen.

Hier eten we chili sin carne dat eigenlijk gisteren op het menu stond. Maar toen was zoon ziek. Na 300 keer spuug te hebben geruimd hadden man en ik geen zin meer om te koken en werd het een boterham. Zoon leeft al de hele dag op rijstwafels, dus dat zal ook zijn avondeten worden.

RoosOpJeHoed schreef op 12-03-2024 om 14:25:

Afro, da's wel een lastige en zeker balen! Maar als man het bij een bezichtiging al teveel geluid vindt gaat het niks worden als jullie er zouden wonen.

Eens, maar je kan wel wennen aan geluid zeggen ze maar als man net als ik zich er meteen aan stoort dan wordt dat heel moeilijk.

Oh eten, ik heb een ei gekookt en neem een boterham met kipfilet mee. Net een kom cup a soup op want had het koud en de thee kwam me mijn neus uit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2024 om 16:48

hier gebakken aardappeltjes, kipschnitzel en witlofsalade

Stoofvlees, rode kool met appeltjes en aardappelpuree 

Hier werd ee lasagne voor ons gekookt. Was weer lekker

Dolfje schreef op 12-03-2024 om 16:06:

[..]

Eens, maar je kan wel wennen aan geluid zeggen ze maar als man net als ik zich er meteen aan stoort dan wordt dat heel moeilijk.

Klopt, eigenlijk was het ook de tweede keuze na het huis waarop we laatst overboden zijn. Hoe langer, hoe meer zien we in dat dat best wel het perfecte huis was. Voor nu dus ook besloten om de huizenjacht even te laten voor wat het is, pas weer stappen zetten als we weer een echt goed huis vinden. Als. 

De tajine (verspakket van de ah) was trouwens erg lekker, al zou ik er een volgende keer wat abrikozen of rozijnen doorheen doen. En het was officieel een 4p portie, wij hebben er nu met 2 van gegeten en een goede lunchportie over. Voor 4 was het wel te weinig geweest.

Het enige dat nooit verandert aan je huis, is de locatie. Jammer van die weg. 
Wij aten vandaag Mexicaanse bonen, ooit heeft dochter dat als ah verspakket ‘geleerd’ en nu maakt ze het ‘na’ van zelf samengestelde ingrediënten. Het exacte verspakket bestaat namelijk niet meer, met zoete aardappel. Smaakte goed. Vooral als er voor je wordt gekookt! Compleet met avocado-tomaat-komkommersalade, crème fraîche, tortilla chips en ijsbergsla.

Toetje was op verzoek van dochter (door mij gemaakt): eiwitschuim met hangop, lange vingers, frambozen en rozenbotteljam. Ik voel het nog zitten. Dat scheelt morgenvroeg ontbijt maken  .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.