Eten
Jynta1981
10-03-2024 om 20:55
De pastasaus is weer goedgekeurd, morgen in porties de vriezer in. Nu nog even afkoelen.
Morgen eten we agv: aardappels met broccoli en een hamburger.
Dinsdag gele rijst met chorizo, tomaat en erwtjes uit de vriezer.
afrodite05
11-03-2024 om 07:02
Eind van de middag gaan we een huis bezichtigen, dus voor die tijd maak ik alvast een simpele pasta met gehakt, gegrilde groente en tomatensaus. Na de bezichtiging kunnen we de boel dan snel opwarmen.
irmaladouce
11-03-2024 om 08:58
Ted68 schreef op 09-03-2024 om 22:02:
Maar...Irma... waar woon jij dan? Ik ben door mijn werk 35 jaar geleden in Zürich geland... Hoe zit dat bij jou?
Ik woon nabij de hoofdstad van een tweetalig kanton dat bekend staat om zijn wijngaarden, skipistes en conservatisme... Ik ben hier een kleine 30 jaar geleden na allerlei omwegen terechtgekomen, woonde daarvoor ook al niet meer in NL. En Acqui Terme is hier toch wel zo'n kleine 4 uur rijden vandaan (ligt net boven Genova toch?).
Wij aten de afgelopen dagen weer heel rommelig. Een keer fish 'n chips, een keer een hapjes-gebeuren en gisteren entrecôte parisienne met aardappelbolletjes uit de oven, broccoli en champignonssaus.
Vandaag pasta met kerstomaatjes, gerookte zalm, roze peper, dille en een beetje room.
Teigera
11-03-2024 om 10:30
Oeh irmaladouce, dank voor het idee, pasta met gerookte zalm! Ga ik van de week ook maar weer eens eten, echt lekker.
Wij hadden een heerlijk weekend. Het was een mooie omgeving, we hebben lekker gewandeld ondanks dat de zon zich maar weinig liet zien. Verder veel gezwommen in het zwembad, spelletjes, lezen, dat soort dingen. Zaterdagavond heeft frut I tortellini gekookt, met een ricotta-pestosausje, courgette, tomaten, Parmezaan en pijnboompitjes. Gisteravond zijn we langs de grote gele M gereden, wat vooral de frutjes fantastisch vonden. Vanavond wordt het een vega kaas-ding, met geroosterde bloemkool en gebakken smokey bbq-aardappeltjes.
anijsblokje
11-03-2024 om 10:43
Hier vanavond volkoren basmatirijst, met in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu en sperziebonen. Inspiratieloos, maar altijd lekker en eenvoudig recept.
@irma: Ik ben vermoedelijk regelmatig in jouw omgeving geweest, vooral in de bergen! Prachtig daar.
Cindy79
11-03-2024 om 10:52
Gister had ik man mee uit eten genomen bij ons bestellen Indiaanse Restaurant.
Ik kreeg het niet op, heb het meegenomen, gaat voor de ontbijt/lunch worden.
Is rijst met mahee surma, ,(zalm in pittige saus )
Dolfje
11-03-2024 om 10:57
Ik weet het nog niet, in elk geval iets met groente want die heb ik afgelopen week niet zo heel veel op
Het lag er wel hoor maar vaak dingen waar ik niet zo van hou zoals gestoofde kool oid. Heb wel zo goed als elke dag voor lunch en avondeten een kom soep gegeten en vaak wat tomaat bij broodje kaas etc.
Teller van de weegschaal gaf + 3 kilo aan , hopelijk is dat vooral vocht en ben ik dat over een paar dagen weer kwijt. Dadelijk naar de sportschool en op de terugweg maar eens gezonde dingen halen.
MijnNaamIsHaas73
11-03-2024 om 10:58
Dat vind ik ook een goed idee, pasta met gerookte zalm.
Wij eten vanavond soep met tosti's.
Dolfje
11-03-2024 om 13:33
Spinazie kaas rondo uit de airfryer en broccoli uit de oven met feta denk ik.
Ondanks nieuw rooster wat is ingegaan blijf ik op dinsdag een gebroken dienst houden dus ik neem denk ik een broodje oid mee.
yette
11-03-2024 om 13:41
Cindy79 schreef op 11-03-2024 om 10:52:
Gister had ik man mee uit eten genomen bij ons bestellen Indiaanse Restaurant.
Ik kreeg het niet op, heb het meegenomen, gaat voor de ontbijt/lunch worden.
Is rijst met mahee surma, ,(zalm in pittige saus )
Ik ben gek op zulke ontbijtjes! Mijn ontbijt/lunch is meestal een warm maal of een maaltijdsalade, rond 11.00. Vandaag was het pastakliek met extra srirachasaus.
Vanavond maak ik aardappeltjes van de bakplaat, linzenburgers en ongezonde sperzieboontjes met bacon en bruine suiker.
Dolfje
11-03-2024 om 16:42
Het wordt deze broccoli met feta :
https://hungryhappens.net/5-minute-skillet-broccoli-and-feta/
Dolfje
11-03-2024 om 18:19
Dolfje schreef op 11-03-2024 om 16:42:
Het wordt deze broccoli met feta :
https://hungryhappens.net/5-minute-skillet-broccoli-and-feta/
Dit was heel lekker!