Eten
Ted68
09-03-2024 om 22:02
Maar...Irma... waar woon jij dan? Ik ben door mijn werk 35 jaar geleden in Zürich geland... Hoe zit dat bij jou?
Moosey
09-03-2024 om 23:47
Zürich
Heb zulke goede herinneringen aan een klus die ik daar ooit heb gedaan, ik werkte voor een theatergroep en we stonden op een festival in een heel leuk alternatief theater , direct aan de rand van het meer. We hadden ook ruim de tijd om voor te bereiden en het was prachtig weer, dus tussen het werk door doken we zo nu en dan het meer in. En de ene dag zag je wel de bergen aan het einde van het meer en de andere dag niet, hing er vanaf hoe helder het was. Heel leuke tijd 
Ik haalde een gerookte makreel op de markt en maakte aardappelsalade met makreel, bleekselderij, spinazie, appel en walnoten. Was lekker.
Jynta1981
10-03-2024 om 07:54
Mooie herinneringen Moos ❤️
Wij hebben nog wat vlees over van de gourmet, dus daar 'moet' ik was mee. Ik denk dat ik dat even aan vriend overlaat, denk dat hij de enige is die het eet.
Ook slinger is straks de slowcooker aan voor een vriezervoorraad pastasaus en kunnen de liefhebbers (de kinders en ik) dat eten vanavond met een salade.
afrodite05
10-03-2024 om 08:27
Ik ga vanavond spitskool wokken met een rode ui, wat gehaktballetjes erdoor, couscous, koriander en een lik mangochutney. Oh en ergens halverwege flink wat komijn erbij.
Dolfje
10-03-2024 om 10:02
Wij zitten bij de gate, over een uurtje de lucht in. Wat we vanavond eten weet ik nog niet. Heb net een te duur broodje op het vliegveld gekocht.
Ted68
10-03-2024 om 15:49
Moosey: wat een leuke herinnering! Was dat theater de rote Fabriek?
En ja, de zomer is altijd heerlijk aan de Zurisee...
We eten vanavond broodjes hamburger...Niets speciaals...
anijsblokje
10-03-2024 om 16:49
Hier bloemkool en rode ui met harissa, geitenkaas en volkoren couscous.
https://www.foodandfriends.nl/recepten/bloemkool-schijven-met-geitenkaas/
MijnNaamIsHaas73
10-03-2024 om 16:52
Vrijdag aten wij zelfbelegde pizza's
Zaterdag at ik elders en kreeg heerlijke spaghetti bolo. Man en kinderen aten bij de friettent.
Vandaag maak ik vistaart en voor de ene lussiknie aardappelkroketjes en vissticks met wortels uit een potje
Dolfje
10-03-2024 om 16:56
Wij eten k&k noedelsoep en broodjes kaas/kalkoen uit de oven of airfryer dat moet ik nog even kijken hoe.
yette
10-03-2024 om 17:22
Ik maak fusilli met courgette, broccoli, rode ui, neppe kip, mozarella, room en verse kruiden. Hoop ik. Want ik ben niet vooruit te branden vandaag.
Moosey
10-03-2024 om 17:38
Ted, ja, dat was m. Zo’n leuke plek 🙂
Ik was lunchen en naar een museum met GB. Nu met de trein onderweg naar huis en ik haal zo wat bij Leon. Nog even kijken wat.
rionyriony
10-03-2024 om 18:16
Macaroni met kaas en broccoli. Iets waarvan ik zeker wist dat ik het zou opeten.
Moirmel
10-03-2024 om 19:59
Een ovenschotel met venkel, uien, tomaat, champignons en spekjes. Ben normaal niet zo'n fan van venkel maar omdat je hem eerst stooft met de uien en daarna nog eens in de oven plaatst is de anijssmaak niet zo penetrant.