Eten
Moirmel
28-02-2024 om 07:12
Een ovenschotel met venkel, tomaat, champignons, geraspte kaas en spekjes; recept van schoonmoeder dus kan geen link plaatsen.
Eerste keer dat ik het maak dus ben benieuwd.
irmaladouce
28-02-2024 om 07:53
irmaladouce schreef op 27-02-2024 om 08:12:
Vandaag wraps (mss maak ik er enchiladas van) met jackfruit (dat blik moet toch eens open), zwarte boontjes, mais, rode puntpaprika, rode ui. En verder nog avocado (of guaca), yoghurt-knofsaus en fijngesneden little gem.
Dit is doorgeschoven naar vandaag, want ik vond gisteren kalfschipos die op moesten en waar ik danger dogs van maakte, zonder ontbijtspek en met avocadoblokjes. Met gemengde sla erbij.
Teigera
28-02-2024 om 09:27
Wij aten gisteravond een cordon blij (vega cordon bleu), met broccoli en minikrieltjes. Frut II had het uitgekozen in de supermarkt en glunderde van enthousiasme. Geen idee nog wat lief vanavond gaat maken.
Kaaaaaaaatje
28-02-2024 om 09:56
Wij waren een paar dagen naar Beekse Bergen en dat was echt helemaal fantastisch leuk. Wel jammer dat de jongste een paar dagen kwakkelde en elke middag tussen 4 en 6 moest slapen op de bank maar nou ja, ergens ook wel lekker om dan verplicht even rustig aan te doen met z'n allen. We hadden uitzicht op de savanne en ik wist niet dat dat zo leuk was.
De jongste heeft al 2 weken geen hap avond eten op, dus het was geruststellend jullie berichten van afgelopen week te lezen. De berichten over de zieken, zwakken en misselijken waren minder fijn om te lezen, beteschap allemaal,
Ik moest twee keer bedenken wat ik moest eten terwijl ik in de supermarkt stond, niet mijn forté. Dus vanavond eten we tomatensoep met stokbrood, behlave dat ik ander stokboord moet halen, want de combi magnetron is er mee op gehouden. Dat was ook balen voor de quiche die ik gisteren had gemaakt. Gelukkig doet de oven bij de buren het nog wel en zo hadden die ook weer wat te lachen......
MijnNaamIsHaas73
28-02-2024 om 15:58
Wat een toestand kaaaaaaaatje met die oven. Hopelijk is ie nog te repareren, ik zou de mijne niet kunnen missen. Beekse bergen in een huisje met uitzicht op de dieren lijkt me heel erg leuk, wil ik ook nog eens doen.
Wat goed zo'n administratie afrodite. Ik vries wel veel in, maar het dan weer opmaken en weten wat erin ligt (en vooral hoe lang al) dat gaat minder goed. Ik plak er wel altijd een sticker op maar soms gaan die eraf en man doet dat niet. Laatst nog stoofvlees van kerst 2022 weggegooid, leek me echt niet meer verstandig om te eten na ruim een jaar. Toevallig wel vandaag weer wat bakjes eruit gehaald. Voor vandaag 3 bakjes met restjes Chinees. Dat eten man en ik. Heb nog een zak groente"nasi" gehaald om erbij te bakken.
De kinderen krijgen zelfmaak wraps met vega kipschnitzels, sla,mais, paprika tomaat en geraspte kaas.
Moosey
28-02-2024 om 16:27
Leuk klinkt dat Kaaaatje!
Wij bevinden weer eens op de spoed, hoera. Er wordt ergens eendenborst met geroosterde pastinaak voor me gekookt, maar of ik daar nog ga belanden vandaag moeten we maar zien.
rionyriony
28-02-2024 om 18:26
Een halve portie erwtensoep en een dubbele roggeboterham met kaas ertussen. De rest weer ingevroren.
Mama-Inge
28-02-2024 om 19:01
gebakken aardappelen met een stukje kip
Ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, ui en radij
Teigera
28-02-2024 om 20:23
Wat ontzettend leuk Kaaaaatje, zo'n huisje bij de savanne.
Moosey, sterkte, alweer...
Wij aten vanavond gevulde pasta met roomsaus, erwtjes, champignons en uitgebakken rauwe ham. Beetje Parmezaan erover natuurlijk. Was lekker.
Moosey
28-02-2024 om 22:56
Thanks 
Heb lief uiteindelijk in goede handen achtergelaten (t is toch ook altijd wel een beetje een opluchting, dat we goed ingeschat hebben dat er toch echt iets moest gebeuren en dat ze dat dan ook echt gaan doen) en ik at toch nog wat eend en pastinaak bij de vrienden.
Morgen uit werk weer naar het ziekenhuis, ik denk dat ik lief maar weer ns vraag om het enige van de ziekenhuiskaart te bestellen wat ik te nassen vind: maaltijdsalade met geitenkaas, rode ui en pijnboompitten.