Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Maak vanavond lasagne met. Spinazie,ricotta,en zalm

Ik eet vanmiddag een kom soep, en neem een komkommer en feta in stukjes mee naar mijn werk.
Man heeft een bakje pasta en saus uit de diepvries gehaald.

Wat leuk dorestad! Als dat in de winkel zou liggen zou ik het zeker uitproberen.  Gewone spruitjes vind ik niet lekker maar boerenkool wel.

Wij aten gisteren gestoomde bloemkool,  gebakken aardappeltjes en een kaasschnitzel.

Vandaag wordt er lasagne voor ons gemaakt

Ik bak vanavond de laatste k&k aardappeltorentjes af, daarbij gril ik een biefstukje en ik maak een tomatensalade met feta, komkommer en het restje munt. 

De met kaas gevulde gnocchi van de Lidl waren OK, maar ik zal er niet nog eens voor omrijden.

Vandaag wraps (mss maak ik er enchiladas van) met jackfruit (dat blik moet toch eens open), zwarte boontjes, mais, rode puntpaprika, rode ui. En verder nog avocado (of guaca), yoghurt-knofsaus en fijngesneden little gem.

Er staat nog een restje kokosmelk in de koelkast, dus ik denk dat het kip tandoori wordt. Met gegrilde bloemkoolroosjes en erbij rijst en komkommer. Maar misschien schuiven we vanmiddag even langs de Efteling, dus als we laat thuis zijn wordt het een snelle pasta.

Vanavond lekker een boterhammetje met wat fantasie. Vanmiddag hebben we met vrienden warm geluncht bij een Aziatisch AYCE-restaurant. Zij zijn er heel enthousiast over, maar ik vond het... mwah. Misschien de verkeerde keuzes gemaakt, want na een half bordje zat ik vol. Ik ben dan ook meer van de hapjes, en die vielen redelijk zwaar op de maag, want redelijk vettig. Volgende keer toch maar voor de wok, dat is lichter, denk ik. 
Echtgenoot vond het wel heerlijk, want die verdween gewoon in de sushi's. Naast de wok dus. Vriendin klaagde steen en been omdat ik de prijs er bij lange na niet uithaalde en ik de volgende keer een kindertarief moest aangeven. Je betaalt hier namelijk van te voren. De prijzen zijn om te gillen: nog geen 16 euro voor eten zoveel je op kunt, inclusief drank. Gek: de koffie is gratis maar voor thee moet je betalen. Maar goed, we hebben ons enorm geamuseerd, en daar ging het om. Vriend wilde er al een maandelijks evenement van maken, maar om nou elke maand een uur te gaan rijden voor zoiets... denk het niet. Dan kook ik liever zelf.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-02-2024 om 17:36

ik eet een kom kippensoep en mss wel 2

yette

yette

27-02-2024 om 18:46 Topicstarter

Enchilada's. 

Ik ging toch nog naar een supermarkt vandaag maar ik kon helemaal niet bedenken waar ik zin in had. Dus kookte ik toch uit de voorraad: pasta met tomatensaus (van eigen tuin nog) met tonijn en kappertjes erdoor. Schepje kwark erbij (omdat ik het laatst zo’n succes vond met ricotta) Zo simpel en toch echt lekker. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

27-02-2024 om 22:48

Voor het eerst in mijn leven zuurkool met kaas uit de oven gemaakt. Best lekker maar niet al te vaak.
Het is vreemd, ik sta bekend als iemand die kan koken maar de meest simpele gerechten leer ik nu pas, zoals soep, pannenkoeken en nu dus zuurkool.

Vandaag zelfgemaakte gnocchi achtige dingen met sperziebonen puttanesca, dat komt natuurlijk door jullie  en tonijnsteak

en ongeveer datzelfde in een andere variant: gepofte aardappel (die waren namelijk overgebleven) met tonijnsaus (van restje tonijn), fricandeau en gekookt ei. Want ei en tonijn, heerlijk.

voor morgen staat het ook alweer klaar; linzensalade met restje sperzieboon, gerookte amandelen, ui, olijven en augurken 

en voor morgenavond had ik tegelijk met de aardappels de bieten gepoft, die heb ik gepeld en in blokjes onderin een ovenschaal gelegd met mosterd en (nu nog bevroren) witvis en daar overheen een laag polenta/kikkererwtenmeelmix met kurkuma, knoflook, rucola, spinazie en paneerblokjes als laatste bovenop. 

Hier maak ik vanavond een ovenschotel met gnocchi, courgette, paprika, gehakt en tomatensaus.  Als ik nog tijd heb, wil ik ook weer eens broccoli courgette soep maken voor de lunch. 

Ik hoop dat mijn administratie klopt en dat er dus nog een zak kip tajine in de diepvries ligt. Daar gaat couscous bij, want in die hypothetische zak zit al genoeg groente, mezelf kennende. Hoogstens nog wat komkommer erbij. 

Als de administratie niet klopt en de zak al eerder is gebruikt, ligt er zeker weten nog wel een zak chili con carne in, dus dat is plan b. Dan vervang ik de couscous door rijst. 

Wij eten een vegetarisch sate ding uit de airfryer en erbij bloemkoolnasi met boontjes  een gebakken ei en pindasaus denk ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.